University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Czech language for commerce

General data

Course ID: 3005-LU9CZEPODNIK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Czech language for commerce
Name in Polish: Čeština pro podnikání
Organizational unit: Institute of Western and Southern Slavic Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Czech
Type of course:

elective courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Znajomość języka czeskiego na poziomie B2.

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest zapoznać słuchaczy z czeską terminologią ekonomiczną oraz zainteresować ich wybraną gałęzią gospodarki, a także zachęcić do pracy nad własnymi umiejętnościami komunikacyjnymi.

Full description: (in Polish)

Studenci poznają podstawy czeskiego języka biznesu: najważniejsze zwroty i pojęcia w dziedzinach marketingu, sprzedaży, HR, księgowości i zarządzania.

Nauka będzie przebiegać na podstawie praktycznych materiałów online: rozmów z przedsiębiorcami, prezentacji i poradników.

Ponadto studenci poznają podstawy czeskiej gospodarki oraz przeprowadzania badań rynkowych.

Bibliography: (in Polish)

Materiały na dvtv.cz, mladypodnikatel.cz, jobs.cz, ipodnikatel.cz, e15.cz

http://www.ccvj.cz/UserFiles/File/euprolek/M1/prezentacni-a-komunikacni-dovednosti-studijni-text.pdf

https://www.money.cz/wp-content/uploads/anglicko-cesky-slovnik-vybranych-ekonomickych-pojmu.pdf

Miroslav Foret: Marketingová komunikace

Světla Čmejrková: Reklama v češtině

Lubomír Mlčoch, Pavel Machonin, Milan Sojka: Ekonomické a společenské změny v české společnosti po roce 1989 / Alternativní pohled

Pozostałe publikacje zostaną podane podczas zajęć.

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna podstawowe słownictwo z zakresu czeskiego biznesu.

Student potrafi posługiwać się słownictwem stosowanym w środowisku czeskiego biznesu,

Student potrafi przeprowadzić małe badanie rynkowe.

Student potrafi przygotować prezentację projektu biznesowego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na każdą lekcję wymagane jest przygotowanie pracy domowej.

Dozwolone są trzy nieobecności.

Zaliczenie jest udzielane na podstawie:

aktywności na lekcjach: 33%

drobnego badania rynku: 33%

krótkiej prezentacji projektu: 34%

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)