University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Teaching a foreign language on the example of the Slavic languages

General data

Course ID: 3005-LU9NAUCZANIE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Teaching a foreign language on the example of the Slavic languages
Name in Polish: Nauczanie języka jako obcego na przykładzie języków słowiańskich
Organizational unit: Institute of Western and Southern Slavic Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami glottodydaktyki.

Full description: (in Polish)

W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami glottodydaktyki.

Tematyka zajęć: metody nauczania, sprawności (rozumienie, mówienie, czytanie, pisanie), gramatyka w nauce języka obcego, ocenianie, przygotowywanie konspektów zajęć, nauczanie zagadnień dotyczących kultury kraju, pomoce dydaktyczne.

Bibliography: (in Polish)

Szczegółowa literatura będzie podawana sukcesywnie w trakcie zajęć.

H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych.

H. Komorowska, Sprawdzanie umiejętności w nauczaniu języka obcego. Kontrola-ocena-testowanie.

A. Nagórko, Podręczna gramatyka języka polskiego.

Encyklopedia językoznawstwa ogólnego.

M. Dakowska, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych.

I. Janowska, Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych

I. Janowska, Podejście zadaniowe w nauczaniu języków obcych

A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego,

H. Chodkiewicz, Słuchanie i czytanie w uczeniu się i nauczaniu języków obcych: zarys problemu w: Języki Obce w Szkole, nr 1, 2016.

H. Chodkiewicz, Szczególne miejsce czytania w nauce języka obcego w: Języki Obce w Szkole nr 4, 2016.

Wybrane podręczniki do nauczania języków obcych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na podstawie pracy zaliczeniowej i bieżącego przygotowania do zajęć.

Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)