Language competences: norm, speech disorders and bilingualism
General data
Course ID: | 3007-L-S3KD1 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0232) Literature and linguistics
|
Course title: | Language competences: norm, speech disorders and bilingualism |
Name in Polish: | Kompetencje komunikacyjne w normie, zaburzeniach, dwujęzyczności |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) (in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - seminaria licencjackie - 3 rok 1. st. |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | B.Sc. seminars |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie prac licencjackich, których tematyka wskazana została w tytule. Studenci zapoznają się z wymaganiami formalnymi oraz merytorycznymi dotyczącymi struktury pracy. |
Full description: |
(in Polish) Seminarium jest przeznaczone dla osób zainteresowanych kompetencjami komunikacyjnymi dzieci i dorosłych. Podczas seminarium zostaną poruszone m.in. takie kwestie, jak: - norma w różnych podsystemach języka, - akwizycja języka i związane z nią problemy, - innowacje językowe w różnych płaszczyznach. Studenci będą referować literaturę przedmiotu oraz własne prace. Zostaną zapoznani z technikami pisania pracy licencjackiej jak: określanie zakresu tematycznego, formułowanie tematu, zbieranie materiałów, opracowanie konspektu pracy, bibliografii, przypisów itp. |
Bibliography: |
(in Polish) Czarnecki K., Metodologiczne podstawy naukowego rozwoju studentów, Sosnowiec 2009. Milewski S., Kaczorowska-Bray K., Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, wyd. Harmonia, Gdańsk 2019. M. Rocławska-Daniluk (2011), Dwujęzyczność i wychowanie dwujęzyczne z perspektywy lingwistyki i logopedii, Gdańsk 2011. Wysocka M., Kamińska B., Milewski S., red., (2020), Prozodia. Przyswajanie, badanie, zaburzenia, terapia, Gdańsk, Harmonia Universalis Zieliński J., 2012, Metodologia pracy naukowej, Warszawa. Literatura będzie podawana i uzupełniana w zależności od potrzeb i zainteresowań uczestników seminarium. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: - student zna różne podstawowe metody i techniki badań językoznawczych i logopedycznych i wie, jak wykorzystać je w procesie badawczym. Umiejętności: - student krytycznie czyta literaturę przedmiotu i ją referuje, - zna podstawowe narzędzia pracy językoznawcy, - potrafi zgromadzić literaturę przedmiotu i umiejętnie ją wykorzystać w opracowaniu wybranego tematu pracy dyplomowej, - potrafi samodzielnie zgromadzić materiał do analizy, - umie stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować poprzez dobór właściwych narzędzi badawczych. Kompetencje społeczne: - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ich uzupełniania i doskonalenia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kontrola przygotowania do zajęć (aktywność, przygotowanie referatów). Przygotowywanie pracy licencjackiej (wybór tematu, opracowanie konspektu, przeprowadzenie badania, napisanie i złożenie pracy). |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Copyright by University of Warsaw.