Child kinesiotherapy
General data
Course ID: | 3007-L1A2KD |
Erasmus code / ISCED: |
12.0
|
Course title: | Child kinesiotherapy |
Name in Polish: | Kinezyterapia dziecięca |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem nauczania jest teoretyczne zapoznanie Studentów z podstawowymi pojęciami i terminologią stosowaną w Rehabilitacji. Zdobycie przydatnych podczas dalszych studiów i w przyszłej pracy praktycznych i podstawowych umiejętności dotyczących zagadnień, które umożliwią skuteczną współpracę z fizjoterapeutą i przygotowanie wspólnego planu rehabilitacji pacjenta. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot ten jest propedeutyką rehabilitacji, który obejmuje: wiedzę medyczną (związaną z: anatomią, fizjologią, patofizjologią), wiedzę fizjoterapeutyczną (kinezyterapia, metody fizjoterapeutyczne), wiedzę z zakresu wybranych specjalności klinicznych (neurologia, neurochirurgia, otolaryngologia, otochirurgia) oraz psychologiczną i pedagogiczną, dającą podstawy postępowania terapeutycznego z dzieckiem i osobą dorosłą. Zdobyta wiedza pozwoli na zastosowanie efektywniejszej, wielotorowej terapii pacjentów z zaburzeniami mowy. Pozwoli również na szersze spojrzenie diagnostyczne. Wykształcenie umiejętności rozpoznawania przypadków zaburzeń mowy kwalifikujących się do rehabilitacji. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kwolek A.: Rehabilitacja medyczna tom 1 i 2, Urban&Partner, Wrocław 2004. 2. Kuliński W., Zeman K.: Fizjoterapia w pediatrii, PZWL, Warszawa 2012 3. Niemczyk K., Rongies W.,: Fizjoterapia w otolaryngologii, Oficyna Wydawnicza Akademii Medycznej, Warszawa 2005. 4. Zembaty A.: Kinezyterapia. Tom II, Kasper, Kraków 2003. Literatura uzupełniająca: 1. Kiwerski J.: Rehabilitacja medyczna, PZWL, Warszawa 2011. 2. Nowotny J.: Podstawy fizjoterapii. Tom II. Podstawy metodyczne i technika wykonywania niektórych zabiegów, Kasper, Kraków 2004. 3. Nowotny J.: Podstawy fizjoterapii. Tom III. Wybrane metody fizjoterapii, Kasper, Kraków 2005. 4. Owczarek S.: Atlas ćwiczeń korekcyjnych, WSiP, Warszawa 1998. 5. Olszewski J.: Fizjoterapia w otolaryngologii dla studentów fizjoterapii, @Medica Press, Bielsko Biała 2005. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student posiada wiedzę dotyczącą: • Postępowania fizjoterapeutycznego w wybranych jednostkach chorobowych, • umiejętności poszukiwania wiedzy z zakresu rehabilitacji. Student potrafi: • zdefiniować miejsce rehabilitacji w procesie opieki nad pacjentem pediatrycznym, • wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu rehabilitacji w planowaniu i prowadzeniu działań fizjoterapeutycznych, • scharakteryzować wybrane metody usprawniania leczniczego, • praktycznie zastosować nabytą wiedzę, • rozpoznawać podstawowe wady w budowie ciała, • posiadać umiejętność samodzielnego praktycznego wprowadzania w życie zdobytej wiedzy, • posługiwać się wiedzą dotyczącą anatomii i fizjologii człowieka w ocenie możliwości fizycznych pacjenta pediatrycznego, • posiadać umiejętność twórczego rozwijania form działania, • analizować i interpretować zjawiska czynnościowe w obrębie narządu ruchu, • posiadać umiejętność myślenia kategoriami przyczynowo- skutkowymi, • dokonać systematycznej samooceny i wzajemnej oceny w procesie kształcenia, • zaplanować możliwości własnego doskonalenia w zakresie działań fizjoterapeutycznych i rehabilitacji. Postawa, którą prezentuje student po ukończeniu kursu z przedmiotu Kinezyterapia dziecięca to: • posiadanie świadomości korelacji pomiędzy rehabilitacją a logopedią, • zdolność do racjonalnej dyskusji na tematy związane z rehabilitacją, • posiadanie zdolności do odpowiedzialnego wykonywania powierzonych zadań, • posiadanie świadomości konieczności kształcenia się przez całe życie i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych zgodnie z aktualnie obowiązującą wiedzą medyczną i standardami opieki nad pacjentem, • posiadanie umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dot. medycznych, psychologicznych i lingwistycznych prawidłowości funkcjonowania człowieka, patologii mowy i słuchu, fizjoterapii i rehabilitacji, • posiadanie nawyku stałego dokształcania się. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykłady: 1. Obecność obowiązkowa. Ćwiczenia: 1. Obecność i czynny udział w zajęciach. 2. Zaliczenie końcowe w formie testu jednokrotnego wyboru. |
Copyright by University of Warsaw.