Child psychiatry
General data
Course ID: | 3007-L1A2PD |
Erasmus code / ISCED: |
12.2
|
Course title: | Child psychiatry |
Name in Polish: | Psychiatria dziecięca |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) (in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - 2 rok 1. st. |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Logopeda powinien znać objawy zaburzeń i chorób psychicznych, by móc współpracować z innymi specjalistami. Konieczne jest opanowanie podstaw anatomii, pediatrii i psychologii. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładów jest opanowanie przez studentów podstaw wiedzy z zakresu psychiatrii wieku rozwojowego. Znajomość powyższej problematyki jest niezbędna w przypadku osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy na temat psychopatologii dzieci i młodzieży, zwłaszcza uwarunkowań i obrazu klinicznego chorób, w obszarze których obecne są zaburzenia mowy, komunikacji i interakcji społecznych. Prezentowane treści obejmują specyfikę zaburzeń psychicznych (zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych w wieku rozwojowym, zaburzeń odżywiania) i neurorozwojowych charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i adolescencji ze szczególnym uwzględnieniem tych obszarów, które wymagają diagnozy i terapii logopedycznej. Przedmiot umożliwia zdobycie wiedzy na temat metod ich diagnozowania i leczenia. Umożliwia ocenę wpływu obecności zaburzeń rozwoju mowy na wtórne pojawienie się zaburzeń emocjonalnych u pacjenta oraz zróżnicowanie czy zaburzenia mowy są objawem innych zaburzeń i chorób psychicznych. Znajomość psychopatologii wieku rozwojowego umożliwia logopedom efektywną współpracę z innymi specjalistami. |
Bibliography: |
(in Polish) - Gmitrowicz A., Janas-Kozik M. (red): Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, Medical Tribune, Warszawa, 2018 - Wolańczyk T., Komender J.: Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci, PZWL, Warszawa 2013. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W zakresie wiedzy: 1. Student posiada wiedzę na temat psychopatologii zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego i ich klasyfikacji w systemach diagnostycznych. 2.Student posiada podstawową wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych w wieku rozwojowym, zaburzeń odżywiania, psychotycznych i afektywnych, metod ich diagnozowania, rokowania i leczenia. W zakresie umiejętności: 1. Potrafi ocenić wpływ obecności zaburzeń rozwoju mowy na wtórne pojawienie się zaburzeń emocjonalnych u pacjenta oraz zróżnicować czy zaburzenia mowy są objawem innych zaburzeń i chorób psychicznych. 2. Rozumie konieczność i potrafi podjąć współpracę z innymi specjalistami w celu zapewnienia pacjentowi multidyscyplinarnego systemu opieki. 3.Dostosowuje swoje działania terapeutyczne do indywidualnych potrzeb pacjenta. W zakresie kompetencji społecznych: 1. Współdziała w zespole interdyscyplinarnym z poszanowaniem godności i autonomii osób powierzonych jego opiece. 2. Systematycznie wzbogaca wiedzę zawodową i kształtuje umiejętności dążąc do profesjonalizmu. 3. Jest świadomy odpowiedzialności za podejmowane działania diagnostyczno-terapeutyczne |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) obecność na wykładach i wynik uzyskany w teście jednokrotnego wyboru 60% prawidłowych odpowiedzi uzyskanych w teście jednokrotnego wyboru |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (past)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Go to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Kamila Potocka-Pirosz | |
Group instructors: | Anna Kaźmierczak-Mytkowska, Tomasz Wolańczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Classroom |
|
Short description: |
(in Polish) Opanowanie przez absolwentów podstaw wiedzy z zakresu psychiatrii wieku rozwojowego. Prezentacja aktualnej wiedzy na temat psychopatologii dzieci i młodzieży, zwłaszcza uwarunkowań i obrazu klinicznego zaburzeń mowy, komunikacji i interakcji społecznych, z uwzględnieniem specyfiki zaburzeń psychicznych i neurorozwojowych, charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i adolescencji oraz tych obszarów, które wymagają diagnozy i terapii logopedycznej. Zapoznanie się z organizacją opieki psychiatrycznej w kontekście efektywnej współpracy z innymi specjalistami. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Janas-Kozik M., Wolańczyk T. (red.) Psychiatria dziecięca, PZWL, Warszawa, 2021 2. Wolańczyk T, Komender J: Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2005, 2013 r. |
Classes in period "Summer semester 2025/26" (future)
Time span: | 2026-02-16 - 2026-06-07 |
Go to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Kamila Potocka-Pirosz | |
Group instructors: | Anna Kaźmierczak-Mytkowska, Tomasz Wolańczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | Classroom |
|
Short description: |
(in Polish) Opanowanie przez absolwentów podstaw wiedzy z zakresu psychiatrii wieku rozwojowego. Prezentacja aktualnej wiedzy na temat psychopatologii dzieci i młodzieży, zwłaszcza uwarunkowań i obrazu klinicznego zaburzeń mowy, komunikacji i interakcji społecznych, z uwzględnieniem specyfiki zaburzeń psychicznych i neurorozwojowych, charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i adolescencji oraz tych obszarów, które wymagają diagnozy i terapii logopedycznej. Zapoznanie się z organizacją opieki psychiatrycznej w kontekście efektywnej współpracy z innymi specjalistami. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Janas-Kozik M., Wolańczyk T. (red.) Psychiatria dziecięca, PZWL, Warszawa, 2021 2. Wolańczyk T, Komender J: Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2005, 2013 r. |
Copyright by University of Warsaw.