Speech and Language Therapy Practice
General data
Course ID: | 3007-L1A2PL |
Erasmus code / ISCED: |
09.302
|
Course title: | Speech and Language Therapy Practice |
Name in Polish: | Praktyki logopedyczne |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) (in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - 2 rok 1. st. |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zaliczenie przedmiotów obowiązkowych na odpowiednim etapie nauki. |
Short description: |
(in Polish) Według obowiązującego programu na kierunku studiów Logopedia ogólna i kliniczna studenci II roku zobowiązani są do odbycia 45 godzin praktyk logopedycznych. Praktyki są ważnym elementem procesu kształcenia studentów i stanowią niezbędne uzupełnienie wiedzy akademickiej. |
Full description: |
(in Polish) Praktyki odbywają się w różnych placówkach, w których studenci mogą poznać dobre wzory pracy oraz zdobyć pierwsze doświadczenia i umiejętności, a także ocenić swoje predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy. Celem jest zapoznanie studentów z różnymi formami zaburzeń mowy występującymi w trakcie rozwoju mowy oraz po jej opanowaniu, a także przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych badań i terapii zaburzeń mowy. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura przedmiotu z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student w czasie praktyk weryfikuje wiedzę teoretyczną z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy oraz nabytych zaburzeń mowy; poznaje strukturę i funkcjonowanie placówek oświatowych i służby zdrowia; Umiejętności: Student potrafi pod opieką/samodzielnie opisywać i analizować, interpretować objawy językowe i pozajęzykowe opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy oraz nabytych zaburzeń mowy; potrafi pod opieką/samodzielnie stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować poprzez dobór właściwych metod i narzędzi badawczych; potrafi pod opieką/samodzielnie zaplanować i przeprowadzić diagnozę i terapię w zakresie dyslalii i opóźnionego rozwoju mowy. dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia w podejmowanych zadaniach terapeutyczno-logopedycznych, posługiwać się wyspecjalizowaną aparaturą badawczą i zaawansowanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT) w celu pozyskiwania lub analizy danych. Kompetencje społeczne: Student kształtuje umiejętność współpracy z innymi specjalistami (m.in. z psychologiem,pedagogiem) w celu przeprowadzenia rzetelnego procesu diagnostycznego i tworzenia skutecznego procesu usprawniania, stymulacji rozwoju mowy; kształtuje umiejętność współpracy z rodziną, opiekunami pacjenta. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach oraz prowadzenie dziennika praktyk. |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Placement, 45 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Beata Ciecierska-Zajdel | |
Group instructors: | Beata Ciecierska-Zajdel | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Placement - Grading |
|
Mode: | Field classes |
Classes in period "Academic year 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Placement, 45 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Beata Ciecierska-Zajdel | |
Group instructors: | Beata Ciecierska-Zajdel | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Placement - Grading |
|
Mode: | Field classes |
Copyright by University of Warsaw.