University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Audiology

General data

Course ID: 3007-L1B1AD
Erasmus code / ISCED: 12.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Audiology
Name in Polish: Audiologia
Organizational unit: Institute of Applied Polish Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zapoznanie studentów z subiektywnymi i obiektywnymi metodami badań słuchu.

Zdobycie umiejętności dotyczących zasad i metod pracy

z dzieckiem z wadą słuchu.

Poznanie metod leczenia głębokiego niedosłuchu.

Bibliography: (in Polish)

1. „Audiologia kliniczna” red. Mariola Śliwińska-Kowalska. Mediton 2006.

2. „Wychowanie słuchowe” H. Rosier. Warszawa: IFiPS 1997.

3. „Wychowanie słuchowe: historia-metody-możliwości” A. Lowe. Państwowe Wydawnictwo Naukowe,Warszawa 1995.

4. Eckert U. (1997). Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika

5. Perier O. (1992). Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP.

6. „Ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku 1-6 lat” S. Schmid-Giovannini. PZG, Szczecin 1998.

7. „Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu” John Tracy Clinic, red. Korzon A., Góralówna M. PZG, Warszawa 1995.

8. „Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu” Korzon A. Polski Komitet Audiofonologii, Katowice 1993.

9. „Wczesna diagnoza i terapia dzieci z wadą słuchu od 0 do 3 roku życia” Audiofonologia 2002 tom. XXI.

10. „Rozwój funkcji słuchowych u małego dziecka” Kurkowski Z. M. Audiofonologia 2003, 21, s. 23-33.

11. „Proces terapii małych dzieci z uszkodzonym słuchem” Bieńkowska K. Audiofonologia 2005, 28,s. 47-51.

Learning outcomes: (in Polish)

Znajomość czynników warunkujących i wpływających na rozwój mowy, etapów rozwoju mowy dzieci z wadami słuchu. Znajomość zaburzeń występujących w rozwoju mowy dzieci z niedosłuchem. Znajomość budowy i zasady działania implantu ślimakowego, pniowego. Znajomość metod terapii dzieci z wadą słuchu. Znajomość systemu opieki, edukacji

i poradnictwa dla osób z wadami słuchu. Znajomość obiektywnych i subiektywnych metod badania słuchu.

Umiejętność samodzielnego wykonania audiometrii tonalnej. Umiejętność rozpoznania rodzaju niedosłuchu na podstawie wyniku audiometrii tonalnej. Umiejętność opracowania scenariusza i przeprowadzenia zajęć z zakresu treningu słuchowego. Umiejętność wykonania pomiaru impedancji podczas ustawienia procesora mowy oraz pomiaru śródoperacyjnego za pomocą pilota.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na wykładach – aktywny udział, zaliczenie w formie sprawdzianu pisemnego i/lub testu.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)