Audiology
General data
Course ID: | 3007-L1B1AD |
Erasmus code / ISCED: |
12.0
|
Course title: | Audiology |
Name in Polish: | Audiologia |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zapoznanie studentów z subiektywnymi i obiektywnymi metodami badań słuchu. Zdobycie umiejętności dotyczących zasad i metod pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Poznanie metod leczenia głębokiego niedosłuchu. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. „Audiologia kliniczna” red. Mariola Śliwińska-Kowalska. Mediton 2006. 2. „Wychowanie słuchowe” H. Rosier. Warszawa: IFiPS 1997. 3. „Wychowanie słuchowe: historia-metody-możliwości” A. Lowe. Państwowe Wydawnictwo Naukowe,Warszawa 1995. 4. Eckert U. (1997). Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika 5. Perier O. (1992). Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP. 6. „Ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku 1-6 lat” S. Schmid-Giovannini. PZG, Szczecin 1998. 7. „Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu” John Tracy Clinic, red. Korzon A., Góralówna M. PZG, Warszawa 1995. 8. „Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu” Korzon A. Polski Komitet Audiofonologii, Katowice 1993. 9. „Wczesna diagnoza i terapia dzieci z wadą słuchu od 0 do 3 roku życia” Audiofonologia 2002 tom. XXI. 10. „Rozwój funkcji słuchowych u małego dziecka” Kurkowski Z. M. Audiofonologia 2003, 21, s. 23-33. 11. „Proces terapii małych dzieci z uszkodzonym słuchem” Bieńkowska K. Audiofonologia 2005, 28,s. 47-51. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Znajomość czynników warunkujących i wpływających na rozwój mowy, etapów rozwoju mowy dzieci z wadami słuchu. Znajomość zaburzeń występujących w rozwoju mowy dzieci z niedosłuchem. Znajomość budowy i zasady działania implantu ślimakowego, pniowego. Znajomość metod terapii dzieci z wadą słuchu. Znajomość systemu opieki, edukacji i poradnictwa dla osób z wadami słuchu. Znajomość obiektywnych i subiektywnych metod badania słuchu. Umiejętność samodzielnego wykonania audiometrii tonalnej. Umiejętność rozpoznania rodzaju niedosłuchu na podstawie wyniku audiometrii tonalnej. Umiejętność opracowania scenariusza i przeprowadzenia zajęć z zakresu treningu słuchowego. Umiejętność wykonania pomiaru impedancji podczas ustawienia procesora mowy oraz pomiaru śródoperacyjnego za pomocą pilota. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na wykładach – aktywny udział, zaliczenie w formie sprawdzianu pisemnego i/lub testu. |
Copyright by University of Warsaw.