Audiology for speech and language therapists
General data
Course ID: | 3007-L1B1AL |
Erasmus code / ISCED: |
12.0
|
Course title: | Audiology for speech and language therapists |
Name in Polish: | Audiologia dla logopedów |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna - I rok II stopnia - stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student posiada elementarna wiedzę z zakresu anatomii narządu słuchu, głosu i mowy. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z metodami badań i pracy z osobami z wadą słuchu. |
Full description: |
(in Polish) Zapoznanie studentów z subiektywnymi i obiektywnymi metodami badań słuchu. Zdobycie umiejętności dotyczących zasad i metod pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Poznanie metod leczenia głębokiego niedosłuchu. |
Bibliography: |
(in Polish) Obowiązkowa: 1. „Wychowanie słuchowe” H. Rosier. Warszawa: IFiPS 1997. 2. „Wychowanie słuchowe: historia-metody-możliwości” A. Lowe. Państwowe Wydawnictwo Naukowe,Warszawa 1995. 3. Eckert U. (1997). Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika 4. Perier O. (1992). Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa. WSiP. 5. „Ćwiczenia słuchowe dla dzieci w wieku 1-6 lat” S. Schmid-Giovannini. PZG, Szczecin 1998. 6. „Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu” John Tracy Clinic, red. Korzon A., Góralówna M. PZG, Warszawa 1995. 7. „Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu” Korzon A. Polski Komitet Audiofonologii, Katowice 1993. 8. „Wczesna diagnoza i terapia dzieci z wadą słuchu od 0 do 3 roku życia” Audiofonologia 2002 tom. XXI. 9. „Rozwój funkcji słuchowych u małego dziecka” Kurkowski Z. M. Audiofonologia 2003, 21, s. 23-33. 10. „Proces terapii małych dzieci z uszkodzonym słuchem” Bieńkowska K. Audiofonologia 2005, 28,s. 47-51. Uzupełniająca: 1. „Otolaryngologia Kliniczna (1,2)” red. K. Niemczyk, D. Jurkiewicz, J. Składzień, C. Stankiewicz, W. Szyfter, Warszawa 2015 2. „Audiologia Kliniczna” red. M Śliwińska – Kowalska Łódź 2004 3. „Audiologia Kliniczna” red. A.Pruszewicz Poznań 2003 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza – student zna i rozumie: • przyczyny, objawy oraz rodzaje uszkodzeń słuchu oraz definiuje podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu audiologia. Potrafi opisać metody diagnozowania niedosłuchu. • zasady funkcjonowania implantu słuchowego, aparatu słuchowego, implantu Baha • możliwości terapeutyczne stosowane w leczeniu zaburzeń narządu słuchu • Posiada wiedzę dotycząca zaburzeń procesu komunikacji werbalnej u osób z zaburzeniami słuchu. • ogólne zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanej w diagnostyce zaburzeń słuchu. Umiejętności – student potrafi: • samodzielnie zaplanować oraz przeprowadzić proces postępowania logopedycznego u osób z zaburzeniami głosu i mowy pochodzenia audiologicznego • wykonać i zinterpretować badania audiometryczne • zaplanować i wdrożyć postepowanie logopedyczne u osób z zaburzeniami narządu słuchu • prowadzić dokumentacje medyczną procesu diagnostycznego - terapeutycznego i stosowanych metod rehabilitacji, służącą monitorowaniu efektów prowadzonej terapii zaburzeń mowy i słuchu. • zrozumieć i uszanować uwarunkowania kulturowe osób niesłyszących. Kompetencje społeczne – student jest gotów do: • dbania o prestiż związany z wykonywaniem zawodu logopedy. • współpracy z foniatrą, audiologiem oraz pracownikami administracyjnymi ochrony zdrowia w celu uzyskania jak najwyższych efektów prowadzonej terapii zaburzeń mowy. • Przestrzegania tajemnicy zawodowej, praw pacjenta w tym prawa do rzetelnej informacji na temat proponowanego postępowania diagnostyczno – terapeutycznego • Jest świadomy potrzeby kontynuacji nauki przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy i umiejętności zawodowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na wykładach i ćwiczeniach – aktywny udział, zaliczenie teoretyczne i praktyczne ćwiczeń na ocenę. Egzamin - min 51% |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 35 places
|
|
Coordinators: | Kamila Potocka-Pirosz | |
Group instructors: | Zuzanna Łukaszewicz-Moszyńska, Agnieszka Pastuszka, Izabela Pobożny | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 35 places
|
|
Coordinators: | Kamila Potocka-Pirosz | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Copyright by University of Warsaw.