Speech and Language Therapy Practice
General data
Course ID: | 3007-L1B1PL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Speech and Language Therapy Practice |
Name in Polish: | Praktyki logopedyczne |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna (in Polish) Logopedia ogólna i kliniczna - I rok II stopnia - stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Ukończenie studiów I stopnia na kierunku Logopedia ogólna i kliniczna lub na kierunku Zdrowie publiczne specjalność audiofonologia. |
Short description: |
(in Polish) Studenci I roku studiów stacjonarnych drugiego stopnia specjalności Logopedia zobowiązani są do odbycia 60 godzin praktyk logopedycznych. Praktyki są ważnym elementem procesu kształcenia studentów, stanowią niezbędne uzupełnienie wiedzy akademickiej, a co za tym idzie - zwiększają szanse absolwentów na znalezienie odpowiedniej pracy. |
Full description: |
(in Polish) Praktyki odbywają się w różnych placówkach, w których studenci mogą poznać dobre wzory pracy oraz zdobyć pierwsze doświadczenia i umiejętności, a także ocenić swoje predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy. Celem jest zapoznanie studentów z różnymi formami zaburzeń mowy występującymi w trakcie rozwoju mowy oraz po jej opanowaniu, a także przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych badań i terapii zaburzeń mowy. W ramach praktyk studenci hospitują zajęcia (terapię) logopedów oraz prowadzą zajęcia (terapię) z pacjentami samodzielnie po uprzednim przedstawieniu koordynatorowi praktyk planu pracy i uzyskaniu jego akceptacji. Praktyki logopedyczne obejmują różne typy zaburzeń (w tym: opóźniony rozwój mowy, dyslalię, jąkanie, dyzartrię, afazję, zaburzenia mowy w niedosłuchu i głuchocie, rozszczepy, laryngektomię, dysleksję i dysgrafię, integrację sensoryczną). Każdy student powinien: - poprowadzić minimum 3 zajęcia z pacjentami z różnymi zaburzeniami (np. afazją, ORM, jąkaniem, dyslalią itp.); - przygotować materiał językowo-obrazkowego przynajmniej na jedną sesję terapeutyczną; - przygotować pomoce do ćwiczeń (gry, plansze, teksty dla jąkających, rozsypanki wyrazowe, sylabowe, literowe). |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura przedmiotu z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy oraz z zakresu nabytych zaburzeń mowy. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po odbyciu praktyk student jest przygotowany do samodzielnej pracy z pacjentem z zaburzeniami mowy. Potrafi ocenić rozwój sprawności artykulacyjnej i umiejętności komunikacyjnych, rozpoznać i opisać zaburzenia artykulacyjne oraz podjąć stosownie działania terapeutyczne. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę. Warunkiem zaliczenia praktyki jest wywiązanie się z zadań i zrealizowanie programu praktyk oraz przedłożenie przez studenta stosownego zaświadczenia (opinii, sprawozdania, dzienniczka). |
Classes in period "Academic year 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Placement, 60 hours, 36 places
|
|
Coordinators: | Beata Ciecierska-Zajdel | |
Group instructors: | Beata Ciecierska-Zajdel | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Placement - Grading |
|
Mode: | Field classes |
Classes in period "Academic year 2024/25" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Placement, 60 hours, 36 places
|
|
Coordinators: | Mariola Symonides | |
Group instructors: | Mariola Symonides | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Placement - Grading |
|
Mode: | Field classes |
Copyright by University of Warsaw.