University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Creating Public Image

General data

Course ID: 3007-M1A3KS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Creating Public Image
Name in Polish: Kształtowanie wizerunku publicznego
Organizational unit: Institute of Applied Polish Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne
(in Polish) Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...)
ECTS credit allocation (and other scores): 1.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Public relations a marketing. Miejsce PR w komunikacji marketingowej, typy agencji – specjalizacje kanałowe/branżowe. Misja, wizja, wartości. Teoria interesariuszy, mapy interesariuszy. Budowa i zarządzanie wizerunkiem marki, podstawowe narzędzia pracy PR-owca. Zarządzanie kryzysowe – podstawowe zasady, najczęstsze błędy. CSR jako narzędzie budowania wizerunku.

Full description: (in Polish)

W ramach przedmiotu zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:

1. Elementy wizerunku publicznego

2. Kształtowanie wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego organizacji przy pomocy narzędzi public relations, public affairs, media relations i narzędzi marketingowych

3. Storytelling – sposób na wykreowanie marki i na opowiedzenie jej od nowa

4. Wizerunek i autorytet w mediach społecznościowych

5. Etykieta biznesowa jako narzędzie kształtowania i ulepszania relacji z otoczeniem biznesowym i różnymi grupami interesariuszy

6. Podstawy komunikacji kryzysowej

7. Budowanie wizerunku a CSR i podstawowe pojęcia z zakresu etyki biznesu

Bibliography: (in Polish)

Literatura

1. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i Webwriting, Gliwice Helion 2018.

2. Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Warszawa Public Dialog 2018.

3. Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin, Wydawnictwo Słowa i myśli 2016.

4. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice Helion 2017.

5. Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, red. A. Łaszyn, D. Tworzydło, Warszawa Wydawnictwo Message House 2016.

6. Tkaczyk P., Budowanie marki, grywalizacja, storytelling, paweltkaczyk.com/ (dostęp 10 stycznia 2022).

7. Tworzydło D., Olędzki J., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN 2015

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

1. Elementy składowe wizerunku. Wartości marki.

2. Miejsce PR w działaniach marketingowych. Rozumienie marketingu jako działalności rynkowej, typy działań komunikacyjnych.

3. Definiowanie PR. Zmiana w podejściu do PR w ostatnim dwudziestoleciu.

4. Znajomość otoczenia rynkowego – teoria interesariuszy i ich mapowanie.

5. Sposób budowania strategii PR. Message house.

6. Różnorodne narzędzia i kanały public relations. Tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami.

Umiejętności

1. Identyfikacja działań marketingowych, wizerunkowych.

2. Krytyczne podejście do efektów medialnych działań wizerunkowych.

3. Podstawy budowania strategii PR i definiowania otoczenia.

4. Korzystanie z narzędzi i kanałów PR

Student/Studentka:

1. Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji marketingowej i działaniach PR

2. Rozumie potrzebę definiowania celów, definiowania interesariuszy i badania realizowanych projektów.

3. Rozumie znaczenie świadomie kształtowanego wizerunku dla biznesowych i pozabiznesowych celów organizacji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1. Frekwencja

2. Aktywny i zaangażowany udział w zajęciach grupowych i zadaniach indywidualnych

3. Rzetelna praca na każdym etapie przygotowania projektu zaliczeniowego

4. Aktywny udział w projekcie działania wizerunkowego – efekcie końcowym warsztatów

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 64 places more information
Coordinators: Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska
Group instructors: Anna Miłoszewska-Kiełbiewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 64 places more information
Coordinators: Ewa Modrzejewska
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)