Creating Public Image
General data
Course ID: | 3007-M1A3KS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Creating Public Image |
Name in Polish: | Kształtowanie wizerunku publicznego |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne (in Polish) Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.50
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Public relations a marketing. Miejsce PR w komunikacji marketingowej, typy agencji – specjalizacje kanałowe/branżowe. Misja, wizja, wartości. Teoria interesariuszy, mapy interesariuszy. Budowa i zarządzanie wizerunkiem marki, podstawowe narzędzia pracy PR-owca. Zarządzanie kryzysowe – podstawowe zasady, najczęstsze błędy. CSR jako narzędzie budowania wizerunku. |
Full description: |
(in Polish) W ramach przedmiotu zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia: 1. Elementy wizerunku publicznego 2. Kształtowanie wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego organizacji przy pomocy narzędzi public relations, public affairs, media relations i narzędzi marketingowych 3. Storytelling – sposób na wykreowanie marki i na opowiedzenie jej od nowa 4. Wizerunek i autorytet w mediach społecznościowych 5. Etykieta biznesowa jako narzędzie kształtowania i ulepszania relacji z otoczeniem biznesowym i różnymi grupami interesariuszy 6. Podstawy komunikacji kryzysowej 7. Budowanie wizerunku a CSR i podstawowe pojęcia z zakresu etyki biznesu |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura 1. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting i Webwriting, Gliwice Helion 2018. 2. Kończak J., Bylicki P., Marka korporacyjna i jej komunikacja, Warszawa Public Dialog 2018. 3. Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin, Wydawnictwo Słowa i myśli 2016. 4. Miotk A., Skuteczne social media, Gliwice Helion 2017. 5. Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, red. A. Łaszyn, D. Tworzydło, Warszawa Wydawnictwo Message House 2016. 6. Tkaczyk P., Budowanie marki, grywalizacja, storytelling, paweltkaczyk.com/ (dostęp 10 stycznia 2022). 7. Tworzydło D., Olędzki J., Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN 2015 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza 1. Elementy składowe wizerunku. Wartości marki. 2. Miejsce PR w działaniach marketingowych. Rozumienie marketingu jako działalności rynkowej, typy działań komunikacyjnych. 3. Definiowanie PR. Zmiana w podejściu do PR w ostatnim dwudziestoleciu. 4. Znajomość otoczenia rynkowego – teoria interesariuszy i ich mapowanie. 5. Sposób budowania strategii PR. Message house. 6. Różnorodne narzędzia i kanały public relations. Tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami. Umiejętności 1. Identyfikacja działań marketingowych, wizerunkowych. 2. Krytyczne podejście do efektów medialnych działań wizerunkowych. 3. Podstawy budowania strategii PR i definiowania otoczenia. 4. Korzystanie z narzędzi i kanałów PR Student/Studentka: 1. Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji marketingowej i działaniach PR 2. Rozumie potrzebę definiowania celów, definiowania interesariuszy i badania realizowanych projektów. 3. Rozumie znaczenie świadomie kształtowanego wizerunku dla biznesowych i pozabiznesowych celów organizacji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Frekwencja 2. Aktywny i zaangażowany udział w zajęciach grupowych i zadaniach indywidualnych 3. Rzetelna praca na każdym etapie przygotowania projektu zaliczeniowego 4. Aktywny udział w projekcie działania wizerunkowego – efekcie końcowym warsztatów |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 64 places
|
|
Coordinators: | Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska | |
Group instructors: | Anna Miłoszewska-Kiełbiewska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 64 places
|
|
Coordinators: | Ewa Modrzejewska | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Classes - Grading |
Copyright by University of Warsaw.