University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Warsztaty pisarskie I (poezja i proza)

General data

Course ID: 3007-S1A1WP1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0232) Literature and linguistics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Warsztaty pisarskie I (poezja i proza)
Organizational unit: Institute of Applied Polish Studies
Course groups: (in Polish) Sztuka pisania - stacjonarne 1. stopnia - przedmioty obowiązkowe - 1 r.
(in Polish) Sztuka pisania - wszystkie przedmioty
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Przedmiot ma kształcić umiejętności tworzenia skonwencjonalizowanych form literackich.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest doskonalenie warsztatu filologa w zakresie tworzenia wypowiedzi pisemnych w ramach skonwencjonalizowanych gatunków poetyckich (m.in. limeryk, fraszka, oda, hymn, sonet, tren). Zajęcia mają charakter praktyczny. Doskonalenie umiejętności oceny tekstu pisanego (analiza i interpretacja, klasyfikacja błędów) uzupełnia praca pisemna studentów (tworzenie własnych tekstów). Warsztaty obejmują też ćwiczenia stylistyczne: analizę różnych stylów poetyckiego przekazu, ewolucję tradycji literackiej. Słuchacz weryfikuje założenia poetyki normatywnej (wzorce gatunkowe), zalecenia literatury poradniczej w zakresie twórczego pisania.

Bibliography: (in Polish)

W. Stróżowski, Dialektyka twórczości, Kraków 2007.

E. Nęcka, Proces twórczy i jego ograniczenia, warszawa 1999.

E. Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańsk 2003.

M. Gołaszewska, Kultura estetyczna, Warszawa 1979.

S. Jaworski, „Piszę, więc jestem": o procesie twórczym w literaturze, Kraków 1993.

W. Kruszewski, Rękopisy i formy, Lublin 2010.

P-M. de Biasi, Genetyka tekstów, przeł. F. Kwiatek, M. Prussak, Warszawa 2015.

O. Dawidowicz-Chymkowska, Przez skreślenie do kreacji. Analiza procesu twórczego zapisanego w brulionach dzieł literackich, Warszawa 2007.

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna pojęcia i zasady z zakresu zasad myślenia kreatywnego i innowacyjnego, posługuje się wiedzą z zakresu myślenia kreatywnego i innowacyjnego, wykorzystuje w praktyce schematy konstrukcyjne do tworzenia skonwencjonalizowanych gatunków lirycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Projekt polegający na przygotowaniu krótkiego skonwencjonalizowanego tekstu lirycznego.

Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności.

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 50 places more information
Coordinators: Mariusz Czubaj, Natalia Malek, Piotr Sadzik
Group instructors: Mariusz Czubaj, Natalia Malek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)