(in Polish) Niewerbalne systemy komunikacji
General data
Course ID: | 3007-SP-LOG2-NSK |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0239) Languages, not elsewhere classified
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Niewerbalne systemy komunikacji |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Pomagisterskie Studium Logopedyczne (in Polish) Pomagisterskie Studium Logopedyczne rok 2 (in Polish) Pomagisterskie Studium Logopedyczne sem. 4 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć konwersatoryjnych student zdobywa wiedzę na temat wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się (AAC), nabywa umiejętność przeprowadzenia diagnozy kompetencji komunikacyjnych, zapoznaje się ze sposobami włączania osoby niemówiącej do działań w grupie rówieśniczej, poznaje zasady funkcjonowania i pracy w placówce edukacyjno-terapeutycznej. |
Full description: |
(in Polish) 1.Nabywanie umiejętności przeprowadzenia diagnozy kompetencji komunikacyjnych. 2.Kształtowanie umiejętności tworzenia indywidualnego systemu porozumiewania się. 3.Korzystanie z urządzeń niskiej i wysokiej technologii oraz ze specjalistycznych programów komputerowych wspomagających porozumiewanie się użytkowników AAC. 4.Zapoznanie ze sposobami włączenia osoby niemówiącej do działań w zespole/grupie rówieśniczej. 5.Włączanie rodziców dziecka niemówiącego lub z trudnościami w porozumiewaniu się w proces edukacyjno-terapeutyczny. 6.Zapoznanie z zasadami tworzenia systemu AAC w placówce edukacyjno-terapeutycznej. |
Bibliography: |
(in Polish) 1.Błeszyński Jacek [red.], „Alternatywne i wspomagające metody komunikacji”, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006 2.Grycman Magdalena, Smyczek Alina [red.], „Wiem, czego chcę! Doświadczenia polskich terapeutów i użytkowników wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC)” Stowarzyszenie „Mówić bez Słów”, Kraków 2004 3.Martinsen Harald, Tetzchner Stephen „Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się”, Stowarzyszenie „Mówić bez Słów”, Warszawa 2002 4.Warrick Anne „Porozumiewanie się bez słów”, Stowarzyszenie „Mówić bez Słów”, Warszawa 1999 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu student: WIEDZA: Zna podstawowe funkcje języka Rozumie czym jest komunikacja w rozwoju dziecka zna terminologię AAC UMIEJĘTNOŚCI: potrafi zidentyfikować grupy użytkowników AAC dobiera odpowiedni system znaków dla konkretnego użytkownika AAC przeprowadza wstępną diagnozę dziecka niemówiącego tworzy indywidualny system komunikacji dla niemówiącego dziecka potrafi zaaranżować sytuacje komunikacyjną i przygotować partnera komunikacji KOMPETENCJE SPOLECZNE: rozumie znaczenie pracy zespołowej (personel placówki, rodzice) nad komunikacją w odniesieniu do potrzeb dziecka potrafi przewidywać skutki braku podjęcia działań dotyczących wspierania rozwoju komunikacji dziecka niemówiącego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) KONTROLA OBECNOŚCI |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 10 hours, 32 places
|
|
Coordinators: | Sylwia Dorociuk, Joanna Zawadka | |
Group instructors: | Jolanta Jaszczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Seminar - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.