Diploma seminar
General data
Course ID: | 3007-SP-PDN-SEM |
Erasmus code / ISCED: |
05.2
|
Course title: | Diploma seminar |
Name in Polish: | Seminarium dyplomowe |
Organizational unit: | Institute of Applied Polish Studies |
Course groups: |
(in Polish) Seminaria dyplomowe - Studia podyplomowe Polonistyka Dla Nauczycieli (in Polish) Studia podyplomowe Polonistyka Dla Nauczycieli |
ECTS credit allocation (and other scores): |
15.00 (differs over time)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Język – media - kultura Przedmiotem seminarium dyplomowego będą tytułowe język, media i kultura rozpatrywane w perspektywie mediolingwistycznej, która pozwala na całościowe przyglądanie się zmianom zachodzącym we współczesnym świecie. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiotem seminarium dyplomowego będą tytułowe język, media i kultura rozpatrywane w perspektywie mediolingwistycznej, która pozwala na całościowe przyglądanie się zmianom zachodzącym we współczesnym świecie. Uczestnicy zajęć będą obserwować, w jaki sposób współczesne media wpływają na język i jego użycie, jak kształtują współczesną kulturę. |
Bibliography: |
(in Polish) Lektura podstawowa: Skowronek Bogusław, Mediolingwistyka, Kraków 2013. Lektury uzupełniające: Bartmiński Jerzy, Styl potoczny, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2001. Tokarski Ryszard, Słownictwo jako interpretacja świata, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2001. Bartmiński Jerzy, Panasiuk Jolanta, Stereotypy językowe, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2001. Kamińska-Szmaj Irena, Propaganda, perswazja, manipulacja – próba uporządkowania pojęć, [w:] Manipulacja w języku, red. P. Krzyżanowski, P. Nowak, Lublin 2004. Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015. Ptaszek Grzegorz, Jak badać medialny obraz świata?, [w:] Współczesne media. Medialny obraz świata. tom 1. Zagadnienia teoretyczne, red. I. Hofman i D. Kępa-Figura, Lublin 2015, s. 13-23. Lista lektur będzie uzupełniana w trakcie trwania kursu i dostosowywana do zainteresowań słuchaczy. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu słuchacz potrafi wykorzystać wybrane teorie z obszaru nauk humanistycznych i w oparciu o nie stworzyć pracę analityczną. Ponadto słuchacz umiejętnie wykorzystuje teksty źródłowe oraz literaturę przedmiotu (samodzielnie tworzy bibliografię), posługuje się sprawnie konieczną terminologią. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą do wystawienia oceny jest: 1. Obecność na zajęciach. 5% 2. Aktywny udział w zajęciach. 10% 3. Praca dyplomowa 85% |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 20 hours
|
|
Coordinators: | Ewa Kozłowska | |
Group instructors: | Magdalena Trysińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Seminar - Examination |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem seminarium dyplomowego będą tytułowe język, media i kultura rozpatrywane w perspektywie mediolingwistycznej, która pozwala na całościowe przyglądanie się zmianom zachodzącym we współczesnym świecie. |
|
Full description: |
(in Polish) Przedmiotem seminarium dyplomowego będą tytułowe język, media i kultura rozpatrywane w perspektywie mediolingwistycznej, która pozwala na całościowe przyglądanie się zmianom zachodzącym we współczesnym świecie. Uczestnicy zajęć będą obserwować, w jaki sposób współczesne media wpływają na język i jego użycie, jak kształtują współczesną kulturę. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Lektura podstawowa: Skowronek Bogusław, Mediolingwistyka, Kraków 2013. Lektury uzupełniające: Bartmiński Jerzy, Styl potoczny, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2001. Tokarski Ryszard, Słownictwo jako interpretacja świata, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2001. Bartmiński Jerzy, Panasiuk Jolanta, Stereotypy językowe, [w:] Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2001. Kamińska-Szmaj Irena, Propaganda, perswazja, manipulacja – próba uporządkowania pojęć, [w:] Manipulacja w języku, red. P. Krzyżanowski, P. Nowak, Lublin 2004. Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015. Ptaszek Grzegorz, Jak badać medialny obraz świata?, [w:] Współczesne media. Medialny obraz świata. tom 1. Zagadnienia teoretyczne, red. I. Hofman i D. Kępa-Figura, Lublin 2015, s. 13-23. Lista lektur będzie uzupełniana w trakcie trwania kursu i dostosowywana do zainteresowań słuchaczy. |
|
Notes: |
(in Polish) Zajęcia w formie zdalnej przy wykorzystaniu narzędzi Google (Google Meet, ClassRoom, Dysk Google). Część zajęć zostanie poświecona na indywidualne konsultacje projektów prac dyplomowych. |
Copyright by University of Warsaw.