Seminar (linguistic and didactic) 2
General data
Course ID: | 3020-J1B1K2-MLD |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0231) Language acquisition
|
Course title: | Seminar (linguistic and didactic) 2 |
Name in Polish: | Konwersatorium lingwistyczno-dydaktyczne 2 |
Organizational unit: | Department of General Linguistics, Sign Language Linguistics and Baltic Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla I roku filologii PJM - moduł lingwistyczno-dydaktyczny - stacjonarne 2go stopnia (in Polish) Wszystkie przedmioty filologii polskiego języka migowego |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie się uczestników z problematycznymi aspektami opisu języków migowych, z jakimi zmagały się opisy dawne oraz do dzisiaj zmagają się opisy współczesne. Konwersatorium podzielone jest na dwie niezależne części (dwa semestry). |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) W ramach przedmiotu omawiane są zagadnienia związane z analizą języków migowych i wynikającymi z niej trudnościami. Zajęcia pozwalają zapoznać się z podstawową terminologią lingwistyki migowej i metodologią badań. |
Bibliography: |
(in Polish) Udostępniana przez osobę prowadzącą zajęcia. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student/studentka [wiedza] Zna miejsce i znaczenie lingwistyki teoretycznej (także migowej) i stosowanej w systemie nauk oraz o ich specyfikę metodologiczną i przedmiotową, terminologię, główne kierunki rozwoju i metody badawcze. Zna sposoby notacji języka migowego oraz użyteczności narzędzi informatycznych do analizy i przetwarzania języków migowych oraz gromadzenia dużych zbiorów danych. [umiejętności] Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu lingwistyki migowej i lingwistyki języków fonicznych, rozwijając swoje umiejętności zawodowe. Potrafi projektować i prowadzić proste badania z dziedziny językoznawstwa migowego (formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia badawcze, argumentować i uzasadniać własne stanowisko teoretyczne i metodologiczne z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów, wyciągać wnioski, opracowywać i prezentować wyniki, wskazywać kierunki dalszych badań). Potrafi rozpoznać różne rodzaje tekstów językowych oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Potrafi przygotować oryginalną pracę pisemną o charakterze naukowym z wykorzystaniem teorii z zakresu lingwistyki języków fonicznych i lingwistyki migowej. [kompetencje społeczne] Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Posiada umiejętność określania w pracy badawczej i zawodowej priorytetów i planowania działań służących ich realizacji oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obowiązkowa obecność na zajęciach. Końcowy test zaliczeniowy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Sylwia Łozińska, Paweł Rutkowski, Małgorzata Talipska | |
Group instructors: | Sylwia Łozińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.