University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

BA seminar

General data

Course ID: 3104-LZSL2
Erasmus code / ISCED: 08.3 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (0222) History and archaeology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: BA seminar
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of History
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Podstawowym celem seminarium jest udzielenie jego uczestnikom pomocy w trafnym wyborze tematu przyszłej pracy dyplomowej, zaznajomieniu się z literaturą przedmiotu, zebraniu materiałów źródłowych, właściwej ich selekcji i gruntownej analizie, wreszcie w sporządzeniu odpowiedniego planu rozprawy i jej napisaniu w sposób poprawny pod względem merytorycznym i formalnym.

Full description: (in Polish)

Podstawowym celem seminarium jest udzielenie jego uczestnikom pomocy w trafnym wyborze tematu przyszłej pracy dyplomowej, zaznajomieniu się z literatura przedmiotu, zebraniu materiałów źródłowych, właściwej ich selekcji i gruntownej analizie, wreszcie w sporządzeniu odpowiedniego planu rozprawy i jej napisaniu w sposób poprawny pod względem merytorycznym i formalnym. Podczas zajęć student rozwija swoje zainteresowania naukowe i przygotowuje się do napisania pracy licencjackiej, wykorzystując wszystkie ćwiczone w toku studiów umiejętności. Pod kierunkiem promotora dokonuje wyboru tematu, formułuje pytania badawcze, planuje i przeprowadza poszukiwania źródłowe, poznaje i krytycznie omawia opracowania naukowe dotyczące epoki, którą się zajmuje. Uczestniczy w inicjowanych przez kierownika seminarium dyskusjach o ważnych dla historiografii publikacjach naukowych. Prezentuje samodzielnie zebrane źródła i wynikające z ich analizy wnioski. Pod dyskusję uczestników seminarium poddaje zarówno kwestie merytoryczne, jak i metodologiczne. Uczy się rzeczowej obrony własnych poglądów oraz formułowania opinii na temat wystąpień koleżanek i kolegów.

Student wybiera seminarium zgodne ze swoimi zainteresowaniami oraz kompetencjami językowymi (ważne w przypadku seminariów z historii powszechnej).

Szczegółowe informacje na temat zakresu treści i problematyki seminarium znajdują się w indywidualnych sylabusach prowadzących.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

Student:

1. Ma podstawową wiedzę na temat wybranych aspektów danej epoki historycznej.

2. Ma podstawową wiedzę na temat właściwych dla danej epoki źródeł.

3. Zna dorobek głównych nurtów historiografii dla wybranych aspektów danej epoki historycznej.

Umiejętności

Student:

1. Stosuje metody krytyki źródeł historycznych.

2. Samodzielnie zbiera i porządkuje źródła i opracowania naukowe do tematu pracy dyplomowej.

3. Samodzielnie przygotowuje ustne wystąpienie dotyczące tematu pracy dyplomowej.

4. Samodzielnie formułuje tezy pracy dyplomowej i argumentuje na ich rzecz.

Kompetencje społeczne

Student:

1. Ocenia poziom własnych kompetencji w zakresie warsztatu historycznego.

2. Jest świadom konieczności stałego poszerzania swej wiedzy i umiejętności warsztatowych.

3. Posiada umiejętność prowadzenia konstruktywnej wymiany poglądów, formułowania merytorycznych argumentów, wypowiadania swoich racji z zachowaniem szacunku dla innych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Efekty pracy na seminarium w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych weryfikowane są na bieżąco,

podczas dyskusji i prezentacji.

Jedną z metod wykorzystywanych do tego celu jest samodzielnie przygotowane przez studenta wystąpienie, najczęściej związane z tematem pracy licencjackiej. Jest ono przedmiotem dyskusji całej grupy i oceny ze strony kierownika seminarium. Omawiana jest zarówno sama prezentacja (konstrukcja i styl wypowiedzi, jasne formułowanie myśli, unikanie dygresji), jak i poruszana w niej problematyka.

Prowadzący moderuje i ocenia na bieżąco dyskusję, zwracając uwagę na umiejętność kulturalnej i rzeczowej polemiki, formułowania bezstronnej i pozbawionej emocji ocen, sposób zwracania się do oponentów i reagowania na krytykę.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)