The church in the Middle Ages (block: history of Christian churches)
General data
Course ID: | 3104-M3K1HKCHSRED |
Erasmus code / ISCED: |
08.3
|
Course title: | The church in the Middle Ages (block: history of Christian churches) |
Name in Polish: | Kościół w średniowieczu (blok: Historia Kościołów chrześcijańskich) |
Organizational unit: | Faculty of History |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty Historii II stopnia, Doskonalenie kompetencji badacza epok i dziedzin historycznych |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Tematem zajęć będą związki pomiędzy państwem i Kościołem średniowiecznym, a szczególnie długi proces układania się wzajemnych stosunków pomiędzy Stolicą Apostolską i władcami świeckimi. Interesować nas będzie tzw. walka cesarstwa z papiestwem o inwestyturę. Dużo miejsca poświęcimy reformie Kościoła nazwanej od imienia papieża Grzegorza VII „gregoriańską” oraz przenikaniu jej idei do państwa Piastów. |
Full description: |
(in Polish) Zob. szczegółowy sylabus zajęć w danym cyklu dydaktycznym. |
Bibliography: |
(in Polish) Zob. zakres tematów w sylabusie grupy zajęciowej w danym cyklu dydaktycznym. Studenci będą otrzymywać także lektury indywidualne. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu konwersatorium student: analizuje teksty źródłowe dotyczące historii Kościoła w średniowieczu Student zna w stopniu pogłębionych główne problemy historii Kościoła w średniowieczu. Student zna podstawowe terminy i pojęcia, związane z Kościołem średniowiecznym. Student rozpoznaje główne nurty historiografii XIX i XX w. zajmującej się historią Kościoła średniowiecznego, orientuje się we współczesnych prądach badań nad tym tematem. Student potrafi analizować źródła proweniencji kościelnej, zna ich specyfikę i rozpoznaje główne typy źródeł kościelnych. Student potrafi korzystać z podstawowych typów pomocy naukowych, związanych z historią Kościoła średniowiecznego. Student potrafi prowadzić dyskusję z wykorzystaniem wyników własnych badań i poglądów autorów literatury przedmiotu oraz samodzielnie formułować płynące z niej wnioski. Jak w przypadku wszystkich kierunków humanistycznych, także i konwersatorium z historii Kościoła w średniowiecznej Europie, ma za zadanie przede wszystkim ogólny rozwój intelektualny studentów. Student jest gotowy do ciągłej oceny i weryfikacji poziomu własnej wiedzy z zakresu historii Kościoła średniowiecznego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ciągła aktywności Prowadzący w ciągu całego semestru ocenia aktywność uczestników zajęć, ich zaangażowanie w dyskusję, przygotowywanie prac domowych, umiejętności praktyczne. Warunkiem zaliczenia zajęć jest uczestnictwo w konwersatorium, przygotowywanie indywidualnych zadań przydzielanych studentom, aktywność na zajęciach, przygotowanie EWENTUALNYCH prac pisemnych. |
Copyright by University of Warsaw.