University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Information technologies in teaching the Polish language as a foreign language

General data

Course ID: 3221-JPJO-TINJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Information technologies in teaching the Polish language as a foreign language
Name in Polish: Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Organizational unit: Department of Belarusian Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu przede wszystkim uświadomić studentom konieczność wykorzystywania technologii informacyjnych podczas nauki języków obcych oraz przygotować ich do wykorzystywania różnorodnych narzędzi komputerowych zgodnie z ich przeznaczeniem.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu przede wszystkim uświadomić studentom konieczność wykorzystywania technologii informacyjnych podczas nauki języków obcych oraz przygotować ich do wykorzystywania różnorodnych narzędzi komputerowych zgodnie z ich przeznaczeniem.

Na kolejnych zajęciach będą omawiane m.in.:

1.Classroom i Kampus jako platformy do prowadzenia zajęć metodą asynchroniczną i mieszaną.

2.Mentimeter i inne techniki aktywizacyjne uczniów na zajęciach;

3.Kahoot i inne narzędzia służące wprowadzeniu grywalizacji na zajęciach;

4.Youtube jako narzędzie do popularyzacji nauki;

5.Zoom, Google Meet i inne platformy do prowadzenia wideokonferencji;

6.Pakiet G-Suit w pracy grupowej na zajęciach i przy weryfikacji efektów uczenia się;

7.Liveworksheets jako narzędzie do tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych;

8.Learningapps jako aplikacja do tworzenia gier edukacyjnych.

Nakład pracy studenta:

8 godzin w sali – 1 ECTS

30 godzin przygotowania do zajęć – 2 ECTS

Bibliography: (in Polish)

Gajek E., 2002, Komputer w nauczaniu języków obcych, Warszawa.

https://www.liveworksheets.com/

https://classroom.google.com/

https://www.mentimeter.com/

https://kahoot.com/

https://www.youtube.com/

https://zoom.us/

https://learningapps.org/

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA:

-zna różne metody, techniki i strategie nauczania języków obcych,

UMIEJĘTNOŚCI:

-umie przygotować konspekt lekcji i zaplanować proces dydaktyczny,

-potrafi właściwie wybrać metody, podręczniki i materiały dydaktyczne adekwatne do poziomu znajomości języka polskiego,

-jest w stanie samodzielnie skonstruować atrakcyjne ćwiczenia na podstawie materiałów autentycznych,

-potrafi umiejętnie łączyć treści językowe i kulturowe w procesie nauczania języka polskiego jako obcego,

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

-umie zintegrować grupę i stworzyć przyjazną atmosferę na zajęciach,

-zachęca i motywuje studentów do nauki języka polskiego i poznawania kultury polskiej,

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa składa się w 50% z oceny pracy bieżącej (obecność i aktywny udział w zajęciach) oraz w 50% z oceny mini-projektów polegających na przygotowywaniu własnych ćwiczeń językowych z wykorzystaniem omawianych narzędzi komputerowych.

Student był obecny na zajęciach, wykazywał się zaangażowaniem i przejawiał inicjatywę podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował wszystkie zadane mini-projekty - ocena bardzo dobra.

Student był obecny na zajęciach, wykazywał się zaangażowaniem podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. trzy mini-projekty - ocena dobra plus.

Student był obecny na zajęciach, nie wykazywał się zaangażowaniem podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. trzy mini-projekty - ocena dobra plus.

Student był obecny na zajęciach, nie wykazywał się jednak zaangażowaniem ani nie przejawiał inicjatywy podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. jeden mini-projekty - ocena dostateczna.

Student nie uczestniczył w zajęciach lub nie przygotował żadnego własnego mini-projektu - ocena niedostateczna

Student ma prawo do 1 nieusprawiedliwionej nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca.

Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.

Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu.

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 8 hours more information
Coordinators: Anna Siwirska
Group instructors: Anna Siwirska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)