Information technologies in teaching the Polish language as a foreign language
General data
Course ID: | 3221-JPJO-TINJ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Information technologies in teaching the Polish language as a foreign language |
Name in Polish: | Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego |
Organizational unit: | Department of Belarusian Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przede wszystkim uświadomić studentom konieczność wykorzystywania technologii informacyjnych podczas nauki języków obcych oraz przygotować ich do wykorzystywania różnorodnych narzędzi komputerowych zgodnie z ich przeznaczeniem. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia mają na celu przede wszystkim uświadomić studentom konieczność wykorzystywania technologii informacyjnych podczas nauki języków obcych oraz przygotować ich do wykorzystywania różnorodnych narzędzi komputerowych zgodnie z ich przeznaczeniem. Na kolejnych zajęciach będą omawiane m.in.: 1.Classroom i Kampus jako platformy do prowadzenia zajęć metodą asynchroniczną i mieszaną. 2.Mentimeter i inne techniki aktywizacyjne uczniów na zajęciach; 3.Kahoot i inne narzędzia służące wprowadzeniu grywalizacji na zajęciach; 4.Youtube jako narzędzie do popularyzacji nauki; 5.Zoom, Google Meet i inne platformy do prowadzenia wideokonferencji; 6.Pakiet G-Suit w pracy grupowej na zajęciach i przy weryfikacji efektów uczenia się; 7.Liveworksheets jako narzędzie do tworzenia interaktywnych materiałów dydaktycznych; 8.Learningapps jako aplikacja do tworzenia gier edukacyjnych. Nakład pracy studenta: 8 godzin w sali – 1 ECTS 30 godzin przygotowania do zajęć – 2 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Gajek E., 2002, Komputer w nauczaniu języków obcych, Warszawa. https://www.liveworksheets.com/ https://classroom.google.com/ https://www.mentimeter.com/ https://kahoot.com/ https://www.youtube.com/ https://zoom.us/ https://learningapps.org/ |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA: -zna różne metody, techniki i strategie nauczania języków obcych, UMIEJĘTNOŚCI: -umie przygotować konspekt lekcji i zaplanować proces dydaktyczny, -potrafi właściwie wybrać metody, podręczniki i materiały dydaktyczne adekwatne do poziomu znajomości języka polskiego, -jest w stanie samodzielnie skonstruować atrakcyjne ćwiczenia na podstawie materiałów autentycznych, -potrafi umiejętnie łączyć treści językowe i kulturowe w procesie nauczania języka polskiego jako obcego, KOMPETENCJE SPOŁECZNE: -umie zintegrować grupę i stworzyć przyjazną atmosferę na zajęciach, -zachęca i motywuje studentów do nauki języka polskiego i poznawania kultury polskiej, |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Ocena końcowa składa się w 50% z oceny pracy bieżącej (obecność i aktywny udział w zajęciach) oraz w 50% z oceny mini-projektów polegających na przygotowywaniu własnych ćwiczeń językowych z wykorzystaniem omawianych narzędzi komputerowych. Student był obecny na zajęciach, wykazywał się zaangażowaniem i przejawiał inicjatywę podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował wszystkie zadane mini-projekty - ocena bardzo dobra. Student był obecny na zajęciach, wykazywał się zaangażowaniem podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. trzy mini-projekty - ocena dobra plus. Student był obecny na zajęciach, nie wykazywał się zaangażowaniem podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. trzy mini-projekty - ocena dobra plus. Student był obecny na zajęciach, nie wykazywał się jednak zaangażowaniem ani nie przejawiał inicjatywy podczas wykonywanych ćwiczeń oraz przygotował min. jeden mini-projekty - ocena dostateczna. Student nie uczestniczył w zajęciach lub nie przygotował żadnego własnego mini-projektu - ocena niedostateczna Student ma prawo do 1 nieusprawiedliwionej nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 8 hours
|
|
Coordinators: | Anna Siwirska | |
Group instructors: | Anna Siwirska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.