University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Język niemiecki w HR

General data

Course ID: 3223-JNB-JNHR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Język niemiecki w HR
Organizational unit: Institute of Specialised and Intercultural Communication
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: German
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) .

Mode:

Remote learning

Short description: (in Polish)

W ramach zajęć uczestnicy studiów podyplomowych dowiedzą się, jak wybrać formę, techniki komunikacji oraz środki językowe w języku niemieckim, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów na wolne stanowiska pracy, oraz jak ich potem motywować do pracy poprzez zastosowanie wybranych rodzajów tekstów i materiałów audiowizualnych w ramach employer brandingu. Nauczą się również, jak analizować językowo oferty innych pracodawców, aby mieć możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej na danym rynku.

Full description: (in Polish)

W ramach zajęć uczestnicy studiów podyplomowych dowiedzą się, jak wybrać formę, techniki komunikacji oraz środki językowe w języku niemieckim, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów na wolne stanowiska pracy, oraz jak ich potem motywować do pracy poprzez zastosowanie wybranych rodzajów tekstów i materiałów audiowizualnych w ramach employer brandingu. Nauczą się również, jak analizować językowo oferty innych pracodawców, aby mieć możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej na danym rynku.

W czasie zajęć uczestnicy nauczą się również przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, przygotowywać umowy o pracę oraz rozmowy motywujące lub dyscyplinujące. Dowiedzą się również, jakie czynniki kulturowe wpływają na zarządzanie zasobami ludzkimi w Niemczech.

Bibliography: (in Polish)

1. Jędrzejczyk A., Internationales Employer Branding, Springer, Wiesbaden

2. Golas, H. (1979): Der Mitarbeiter. Ein Lehrbuch für Personalführung, Betriebssoziologie und Arbeitsrecht. Essen: W. Girardet

3. Schneck, M. H. (2000): Strategische Personalführung. Entwicklung eines integrativen Managementkonzepts. Berlin: Duncker & Humblot GmbH

4. Schmidt, C. M./Kuroda, S. (2017): Kulturspezifische Illokutionen in deutschen und japanischen Stellenanzeigen, in: Nielsen, M./Luttermann, K./Lévy-Tödter, M. (Hrsg.): Stellenanzeigen als Instrument des Employer Branding in Europa. Interdisziplinäre und kontrastive Perspektiven. Wiesbaden:

Springer

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny obejmujący tematy omawiane w czasie zajęć.

Egzamin będzie oceniany według następującej skali procentowej poprawności:

65%-70% - dostateczny (3)

71%-75% - dostateczny plus (3,5)

76%-85% - dobry (4)

86%-89% - dobry plus (4,5)

90%-95% - bardzo dobry (5)

96%-100% - bardzo dobry (5!)

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 14 hours more information
Coordinators: Anna Jędrzejczyk
Group instructors: Anna Jędrzejczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Seminar - Examination
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)