(in Polish) Język niemiecki w HR
General data
Course ID: | 3223-JNB-JNHR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Język niemiecki w HR |
Organizational unit: | Institute of Specialised and Intercultural Communication |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | German |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) . |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) W ramach zajęć uczestnicy studiów podyplomowych dowiedzą się, jak wybrać formę, techniki komunikacji oraz środki językowe w języku niemieckim, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów na wolne stanowiska pracy, oraz jak ich potem motywować do pracy poprzez zastosowanie wybranych rodzajów tekstów i materiałów audiowizualnych w ramach employer brandingu. Nauczą się również, jak analizować językowo oferty innych pracodawców, aby mieć możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej na danym rynku. |
Full description: |
(in Polish) W ramach zajęć uczestnicy studiów podyplomowych dowiedzą się, jak wybrać formę, techniki komunikacji oraz środki językowe w języku niemieckim, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów na wolne stanowiska pracy, oraz jak ich potem motywować do pracy poprzez zastosowanie wybranych rodzajów tekstów i materiałów audiowizualnych w ramach employer brandingu. Nauczą się również, jak analizować językowo oferty innych pracodawców, aby mieć możliwość zdobycia przewagi konkurencyjnej na danym rynku. W czasie zajęć uczestnicy nauczą się również przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne, przygotowywać umowy o pracę oraz rozmowy motywujące lub dyscyplinujące. Dowiedzą się również, jakie czynniki kulturowe wpływają na zarządzanie zasobami ludzkimi w Niemczech. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Jędrzejczyk A., Internationales Employer Branding, Springer, Wiesbaden 2. Golas, H. (1979): Der Mitarbeiter. Ein Lehrbuch für Personalführung, Betriebssoziologie und Arbeitsrecht. Essen: W. Girardet 3. Schneck, M. H. (2000): Strategische Personalführung. Entwicklung eines integrativen Managementkonzepts. Berlin: Duncker & Humblot GmbH 4. Schmidt, C. M./Kuroda, S. (2017): Kulturspezifische Illokutionen in deutschen und japanischen Stellenanzeigen, in: Nielsen, M./Luttermann, K./Lévy-Tödter, M. (Hrsg.): Stellenanzeigen als Instrument des Employer Branding in Europa. Interdisziplinäre und kontrastive Perspektiven. Wiesbaden: Springer |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny obejmujący tematy omawiane w czasie zajęć. Egzamin będzie oceniany według następującej skali procentowej poprawności: 65%-70% - dostateczny (3) 71%-75% - dostateczny plus (3,5) 76%-85% - dobry (4) 86%-89% - dobry plus (4,5) 90%-95% - bardzo dobry (5) 96%-100% - bardzo dobry (5!) |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
KON
SA KON
KON
|
Type of class: |
Seminar, 14 hours
|
|
Coordinators: | Anna Jędrzejczyk | |
Group instructors: | Anna Jędrzejczyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Seminar - Examination |
Copyright by University of Warsaw.