Introduction to cultural studies
General data
Course ID: | 3224-D2WKULĆW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Introduction to cultural studies |
Name in Polish: | Wstęp do kulturoznawstwa - ćwiczenia |
Organizational unit: | Department of Central and East European Intercultural Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe na II sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest powtórzenie i utrwalenie materiału z zakresu poruszanego na wykładzie Wstęp do kulturoznawstwa. |
Full description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest powtórzenie i utrwalenie materiału z zakresu poruszanego na wykładzie Wstęp do kulturoznawstwa. Uczestnicy omawiają teksty z dziedziny kulturoznawstwa, koncentrując się na podstawowych terminach i szkołach kulturoznawczych. Zajęcia mają charakter dyskusji, podczas której studenci w sposób analityczny i krytyczny ustosunkowują się do omawianych lektur |
Bibliography: |
(in Polish) Spis lektur zostanie podany na początku semestru. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu student: 1. ma wiedzę na podstawowych zjawisk i procesów z zakresu antropologii kultury 2. zna podstawowe teksty teoretyczne z zakresu kulturoznawstwa 3. potrafi dostrzec, porównać i zanalizować różne wymiary kultury i złożone aspekty rzeczywistości kulturalnej 4. potrafi zrozumieć i zinterpretować różnorodne teksty i artefakty kultury 5. reprezentuje postawę krytyczną wobec zglobalizowanej współczesności Specjalnościowe efekty kształcenia: S1_W02 – student zna w zaawansowanym stopniu terminologię nauk o kulturze z uwzględnieniem perspektywy historycznej Europy Środkowo-Wschodniej (kierunki, teksty, badacze z zakresu nauk o kulturze) i specyfiki rozwoju tych nauk w krajach regionu S1_W03 – student zna w zaawansowanym stopniu podstawowe ujęcia teoretyczne i metodologiczne nauk humanistycznych, przede wszystkim kulturoznawstwa (ze szczególnym uwzględnieniem jego interdyscyplinarności); rozumie ich wzajemne związki i inspiracje, posiada podstawową wiedzę na temat szkół i kierunków badawczych, z odniesieniem do wytworów kultury i sytuacji społeczno-politycznej Europy Środkowo-Wschodniej S1_W04 – student zna w zaawansowanym stopniu różne modele kultury oraz ich wzajemnych powiązań w sferze symbolicznej i semiotycznej, a więc w przestrzeni kultury i sztuki, literatury i języka oraz historii krajów Europy Środkowo-Wschodniej S1_W06 – student zna w zaawansowanym stopniu kontekst europejski i globalny procesów kulturowych – potrafi zastosować tę wiedzę w odniesieniu do kultury, sztuki, literatury, zjawisk politycznych, społecznych, gospodarczych i lingwistycznych krajów regionu na każdym etapie ich rozwoju S1_W10 – student zna w zaawansowanym stopniu szeroko rozumiany kontekst interkulturowy, ma wiedzę o człowieku, jako podmiocie konstruującym struktury społeczne i kulturowe, ma świadomość zasad ich funkcjonowania i wynikających stąd różnic w postrzeganiu życia społecznego przez przedstawicieli różnych narodowości S1_U05 – student potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury krajów Europy Środkowo-Wschodniej, odróżnia na poziomie podstawowym rożne perspektywy spojrzenia na rozwój kultury, ma świadomość istnienia różnic tożsamości kulturowych S1_K03 – student jest gotów do prawidłowego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania, a przy tym pozostaje otwarty na nowe idee w zakresie zobowiązań społecznych S1_K04 – student jest gotów do ciągłego dokształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Podstawowym elementem zajęć jest dyskusja na temat omawianych tekstów. 2. Aktywność studenta na zajęciach będzie punktowana. 3. Prowadzący może przeprowadzać niezapowiedziany sprawdzian ze znajomości lektur zaplanowanych na dane zajęcia. 4. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na dwóch zajęciach (2 x 90 min.) 5. Usprawiedliwienie nieobecności należy przedkładać prowadzącemu w terminie do dwóch tygodni od opuszczonych zajęć. 6. Nieobecności (usprawiedliwione i nieusprawiedliwione) należy odpracować poprzez samodzielne przetłumaczenie materiałów, nad którymi pracowano na zajęciach opuszczonych przez studenta. 7. Ocena końcowa wystawiona zostanie po przeprowadzeniu przez prowadzącego rozmowy ze studentem na temat omawianych na zajęciach zagadnień. 8. Do zaliczenia (na stopień) będzie brana pod uwagę ocena z rozmowy (30%), średnia ocen ze |
Copyright by University of Warsaw.