History of culture and art of the countries of the region: Germany
General data
Course ID: | 3224-D5HKSN |
Erasmus code / ISCED: |
03.6
|
Course title: | History of culture and art of the countries of the region: Germany |
Name in Polish: | Historia kultury i sztuki krajów regionu: Niemcy (III) |
Organizational unit: | Department of Central and East European Intercultural Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty do wyboru na III sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | Knowledge of the history and culture of Europe at high school level. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami dziejów kultury i sztuki Niemiec od okresu Bildung po czasy współczesne |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami dziejów kultury i sztuki Niemiec od okresu Bildung po czasy współczesne. W trakcie zajęć student rozwija swoje umiejętności badawcze, uczy się samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając ze wsparcia opiekuna naukowego. Przedmiotem zajęć będą następujące tematy: 1.Wartości mieszczańskie: Bildung. 2. Architektura styku Bauhaus. 3. Kultura muzyczna w I połowie XX wieku. 4. Rok 1933 – kontrola i cenzura. 5. Teatr w III Rzeszy – Lingua Terti Imperii. 6. „Sztuka wynaturzona”. 7. Teatr w NRD i RFN. 8. Muzyka w NRD i RFN. 9. Malarstwo w NRD i RFN. 10. Architektura w NRD i RFN. 11. Sztuka użytkowa. 12. Ikony Zjednoczenia. 13. Sztuka po Zjednoczeniu. 14. Teatr w zjednoczonych Niemczech. 15. Polityka historyczna – efekt Bilbao. Nakład pracy studenta: Uczestnictwo w zajęciach w sali – 30 godzin (1 ECTS) Przygotowanie do zajęć - 30 godzin (1 ECTS) |
Bibliography: |
(in Polish) 1. B. Drewniak B.: Kultura w cieniu swastyki, Poznań 1969. 2. B. Dreniak B., Teatr i film Trzeciej Rzeszy w systemie hitlerowskiej propagandy, Gdańsk 1972. 3. A. Dulewicz A., Encyklopedia sztuki niemieckiej, Warszawa 2002. 4. R. Hamann R., Dzieje sztuki niemieckiej od epoki starochrześcijańskiej do czasów obecnych, Warszawa, 1973. 5. Cz. Karolak, W. Kunicki, H. Orłowski, Dzieje kultury niemieckiej, Warszawa 2007. 6. R.-D. Kluge, M. Świderska M., Zarys historii literatury i kultury niemieckiej, Łódź 2010. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student po ukończeniu zajęć: 1) zna w zaawansowanym stopniu historię i współczesność kultury Niemiec (S1_W01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_W03 K1_W04). 2) wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i użytkuje informacje na temat historii kultury Niemiec (S1_U01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01). 3) odwołując się do zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej potrafi wykorzystać ją w typowych wypowiedziach profesjonalnych dotyczących historii kultury Niemiec w kontekście globalnym, logicznie je konstruować, odwołując się do stanowisk innych uczestników tych sytuacji komunikacyjnych (S1_U02, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U04 K1_U06). 4) potrafi rozwijać swoje umiejętności badawcze, samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając ze wsparcia opiekuna naukowego; umiejętnie formułować myśli, prezentować wyniki badań w postaci wypowiedzi ustnej lub pisemnej (S1_U03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U03, K1_U02). 5) potrafi przygotować wypowiedź pisemną i ustną na wybrane tematy z zakresu historii kultury Niemiec oraz prezentować wyniki swojej pracy na forum grupy (S1_U06, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01, K1_U08, K1_U09). 6) potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę na różnych etapach uczestnictwa w typowych sytuacjach profesjonalnych (S1_U08, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U06, K1_U07, K1_U08). 7) zyskuje kompetencje w zakresie zdolności do ciągłego dokształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy (S1_K04, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K01, K1_K02). |
Assessment methods and assessment criteria: |
Condition of admission to examinations is compulsory attendance in the courses (according to Principles of studies at Faculty of Applied Linguistics). Courses will consist of discussion about scheduled literature or material presented by tutor in form of presentation. Active participation in discussion means that student contributes to discussion during at least 50% classes. Student will also write one paper (3-6 pages) or presentation about topic delimited by tutor. Oral examination will contain three questions about material presented during course. Final assessment depends on: Active and factual participation in discussion during course (20%). Written paper or presentation about topic delimited by tutor (20%). Oral examination containing three questions (60%). (comprehensive answer to one question = 20%, partial answer to one question = 10%). Assessment range: 0%-49% - 2 50%-60% - 3 61%-70% - 3+ 71%-80% - 4 81%-90% - 4+ 91%-100% - 5 Additional knowledge - 5+ |
Copyright by University of Warsaw.