Humanist workshop II
General data
Course ID: | 3224-D7WHII |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Humanist workshop II |
Name in Polish: | Warsztat humanisty II |
Organizational unit: | Department of Central and East European Intercultural Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest systematyzacja wiedzy z zakresu metodologii pracy umysłowej, doskonalenie sprawności pisania tekstów naukowych oraz rozwijanie umiejętności z zakresu opracowania redakcyjnego tekstu literackiego, publicystycznego i naukowego. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe zajęć ujęte są w trzy bloki tematyczne: 1. Humanista w instytucjach kultury, bibliotekach i archiwach. 2. Metodologia pracy umysłowej. 3. Elementy redakcji tekstu naukowego (opracowanie merytoryczne i techniczne) - wybrane zagadnienia prawa wydawniczego. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Boć J.: Jak pisać pracę magisterską? Wrocław 2003. 2. Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanisty, tłum. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. 3. Marszałek L.: Edytorstwo publikacji naukowych, Warszawa 1986. 4. Osuchowska B.: Poradnik autora, tłumacza i redaktora, Warszawa 2005. 5. Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, red. E. Bańkowska, A. Mikołajczuk, Warszawa 2003. 6. Starnawski J.: Praca wydawcy naukowego, Wrocław 1992. 7. Trzaska F.: Poradnik redaktora, Warszawa 1976. 8. Wierzbicka E.: Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. 9. Winek T.: Nauki pomocnicze literaturoznawstwa, Warszawa 2007. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA -student ma wiedzę o głównych polskich instytucjach kulturalnych, bibliotekach i archiwach, - jest świadomy różnorodności źródeł w badaniu kulturoznawczym oraz konieczności krytycznego podejścia do nich, - ma podstawową wiedzę z zakresu edytorstwa, -wykazuje wartości etyczne, poznawcze i estetyczne istotne w naukowo-badawczej pracy humanisty. UMIEJĘTNOŚCI - student potrafi posługiwać się różnymi źródłami w badaniu kulturoznawczym, - ma poszerzone umiejętności w zakresie opracowania redakcyjnego pracy naukowej i tekstu literackiego, - posiada podstawowe umiejętności w zakresie edytorstwa. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - student w swojej pracy badawczej wykazuje właściwą postawę etyczną oraz ciekawość poznawczą, - chętnie współpracuje w zespole badawczym oraz uczestniczy w innych formach pracy grupowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Test (tzw, "zadanie redaktorskie"), Przygotowanie referatu na zadany temat, Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność). |
Copyright by University of Warsaw.