Nauka języków regionu - ukraiński A2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3224-DNJRUA2-90h |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języków regionu - ukraiński A2 |
Jednostka: | Katedra Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru na I sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na I sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów II stopnia Przedmioty do wyboru na II sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na III sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na IV sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na V sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na VI sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | ukraiński |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
Poziom docelowy kursu: A2 (podstawowy) według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment). Zajęcia są organizowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5. W semestrze zimowym roku akademickiego 2023/2024 zajęcia prowadzone przez Panią prof. dr hab. Halynę Naienko |
Pełny opis: |
1. Cele kursu - Rozwijanie umiejętności czytania, pisania, mówienia i słuchania na poziomie podstawowym; - Przekazanie podstawowych informacji na temat kultury kraju i sytuacji językowej; - Poznanie podstawowego słownictwa (ok. 2000 słów). - Motywowanie do kontynuowania nauki języka; 2. Treść kursu Po ukończeniu obu semestrów kursu osoba posługująca się językiem ukraińskim na poziomie A2 rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym (są to np.: bardzo podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. 3. Szacunkowa całkowita liczba godzin, które student musi przeznaczyć na osiągnięcie poziomu A2 - 120 godzin dydaktycznych (dwa semestry) - 60 godzin – praca własna studenta (odrabianie prac domowych, samodzielna nauka słownictwa, przygotowywanie się do kolokwiów itd.) - 1 godzina – konsultacje z wykładowcą |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Burak M., Yabluko. Elementary level. Student’s Book/i, School of Ukrainian Language and Culture UCU, Lviv 2015.Burak M., Yabluko. iElementary level. Workbook, School of Ukrainian Language and Culture UCU, Lviv 2015.Literatura dodatkowaПалінська О., Туркевич О., Крок-1 (Початковий рівень : А1-А2). Українська мова як іноземна, Львів 2010 (wydanie II).Дегтярьова Т. О. (ред.), Вступний курс з української мови для студентів-іноземців. Навчальний посібник, Суми 2010.Zinkiewicz-Tomanek B., Baraniwska O., Język ukraiński dla początkujących, Kraków 2015 (wydanie II).Iwczenko A., Słownik ukraińsko-polski, Lublin 2006 (wydanie II, poprawione).Żytar U., Pikul S., Popov E., Słobodian D., Słownik polsko-ukraiński, Kijów 2010.Ніколаєва Н. С., Бондарєва Н. О. і ін., Стандарт з української мови як іноземної: початковий рівень (A1), наказ Міністерства освіти і науки України від 24.06.2014 № 750.Бондарєва Н. О., Дем’янюк А. А., і ін., Удосконалений стандарт: українська мова як іноземна. Рівні загального володіння та діагностика (проект), [s. l.] 2016.Мазурик Д., Антонів О., Синчак О., Бойко Г., Державний стандарт України: Українська мова як іноземна. Рівні загального володіння та діагностика, [s. l.] 2018. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu obu semestrów kursu na poziomie A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment) student: 1) potrafi zrozumieć wyrażenia i najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnymi (np. podstawowe informacje dotyczące mnie i mojej rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Student potrafi zrozumieć główny sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach; 2) potrafi czytać bardzo krótkie, proste teksty. Student potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Student rozumie krótkie, proste listy prywatne; 3) potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mi tematy. Student potrafię sobie radzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę; 4) potrafi posłużyć się ciągiem wyrażeń i zdań, by w prosty sposób opisać swoją rodzinę, innych ludzi, warunki życia, swoje wykształcenie, swoją obecną i poprzednią pracę; 5) potrafi pisać krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb. Student potrafi napisać bardzo prosty list prywatny, na przykład dziękując komuś za coś. S1_U01 umie wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł K1_U01 S1_W07 ma świadomość kompleksowej natury języka, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu kulturowego krajów regionu K1_W09 S1_U04 porozumiewa się za pomocą różnych kanałów i technik komunikacyjnych, w tym technik translatorskich, w języku polskim i obcym ze specjalistami na tematy kulturoznawcze, literaturoznawcze, językoznawcze, historyczne dotyczące krajów regionu K1_U07 S1_K02 posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, podejmuje pracę w grupie, umie poradzić sobie w sytuacjach typowych i wyjątkowych, jest gotów na drodze rzeczowej dyskusji do weryfikacji swoich poglądów K1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
I. Organizacja zajęć Zgodnie ze Szczegółowymi zasadami studiowania na Wydziale Lingwistyki Stosowanej (uchwała nr 114 Rady Wydziału LS z dnia 19.12.2017 r.): 1) Obecność na zajęciach objętych planem jest obowiązkowa (§ 9 ust. 2). 2) Nie można poprawkowo zaliczać zajęć, jeśli przyczyną nieuzyskania ich zaliczenia było niespełnienie wymogu uczestnictwa w nich. W takim przypadku student może zostać warunkowo wpisany na kolejny etap studiów i powtarzać niezaliczony przedmiot (§ 2 ust. 4) Zgodnie z Uniwersyteckim Systemem Nauczania Języków Obcych (uchwała nr 119 Senatu UW z dnia 17 czerwca 2009 r.) II. Kryteria oceniania Nauka języków regionu kończy się egzaminem zgodnie z Zarządzeniem Kierownika KSI nr 4/2016 w sprawie egzaminów z języków etnicznych regionu, zamieszczonym na stronie: http://ksi.uw.edu.pl/studenci/studia-i-stopnia/nauka-jezykow-obcych-w-ksi/ i Dopuszczenie do egzaminu odbywa się na zasadzie zaliczenia przedmiotu: Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - przygotowane wypowiedzi ustne, wypowiedzi spontaniczne na zajęciach, ewentualnie inne formy wypowiedzi zgodnie z decyzją lektora zależną od ce-lów wyznaczonych w danym semestrze (np. dialog w parach, krótka prezentacja, scenka z podziałem na role) - 25% oceny, - wyniki prac domowych, krótkie sprawdziany - 25% oceny, - wyniki ustnych prac zaliczeniowych - 50% oceny. Przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wyka-zać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich). Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rostysław Kramar | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rostysław Kramar | |
Prowadzący grup: | Sebastian Delura | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rostysław Kramar | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.