University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical learning of ethnic languages of the region: Russian - C

General data

Course ID: 3224-DPNRC1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Practical learning of ethnic languages of the region: Russian - C
Name in Polish: Praktyczna nauka języków etnicznych regionu: język rosyjski - poziom C
Organizational unit: Department of Central and East European Intercultural Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Russian
Type of course:

foreign languages

Prerequisites (description):

(in Polish) Na kurs przyjmowane są osoby, które ukończyły zajęcia z języka rosyjskiego na poziomie B.2

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest rozwijanie i utrwalanie sprawności mówienia, ugruntowanie i rozszerzenie wiedzy o strukturach gramatycznych, sprawności czytania i rozumienia tekstu pisanego na poziomie C1.

Full description: (in Polish)

Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję. Rozumie szeroki zakres trudnych tekstów, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio.

Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim, przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką.

Potrafi wypowiadać się płynnie, spontanicznie, bez większego trudu znajdując właściwe sformułowania. Swobodnie posługuje się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe, dotyczące złożonych problemów, wypowiedzi ustne lub pisemne.

Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata.

Nakład pracy studenta:

Uczestnictwo w zajęciach w sali – 60 godzin (2 ECTS)

Przygotowanie do zajęć – 30 godzin (1 ECTS)

Bibliography: (in Polish)

1. К. Рогова, И. Вознесенская, О. Хорохордина, Д. Колесова, „Русский язык для продвинутых, Санкт-Петербург, w 4-ch częściach”, 2016.

2. N. Kowalska, „Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego”, Warszawa 2005.

3. Z. Kuca, „Zaawansowany kurs języka rosyjskiego”, Lublin 2018.

Learning outcomes: (in Polish)

Poziom C1

Po ukończeniu kursu, student:

WIEDZA

1. ma pogłębioną wiedzę o historii, geografii i kulturze danego obszaru językowego, potrafi odnieść ją do realiów własnego kraju;

2. ma pogłębioną wiedzę o roli i funkcjach języka obcego zarówno w wymiarze ogólnospołecznym, jak i indywidualnym.

UMIEJĘTNOŚCI

1. swobodnie komunikuje się w sytuacjach społecznych, zawodowych, akademickich, wymagających podwyższonych kompetencji

2. rozumie złożone teksty faktograficzne i literackie, potrafi rozróżniać ich styl

3. potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie w większości sytuacji życiowych i zawodowych

4. potrafi samodzielnie przetłumaczyć różne teksty o podwyższonym poziomie trudności

KOMPETENCJE

1. sprawnie współpracuje w grupie, posługując się językiem nauczanym, efektywnie wyznaczając innym i sobie zadania;

2. zna strategie uczenia się i rozumie potrzebę samokształcenia oraz uczenia się przez całe życie;

3. rozumie nadrzędną rolę uczącego się w procesie dydaktycznym – jego autonomiczność, motywacje i odpowiedzialność za optymalizację procesu uczenia się;

4. posiada własne, krytyczne poglądy i ocenę rzeczywistości językowo-kulturowej.

W odniesieniu do specjalnościowych efektów kształcenia po ukończeniu kursu student:

1) w zaawansowanym stopniu kompleksową naturę języka, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu kulturowego krajów Regionu (S1_W07, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_W09);

2) umie wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł (S1_U01, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01);

3) odwołując się do zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej potrafi ją wykorzystać w typowych wypowiedziach profesjonalnych dotyczących historii i współczesności krajów regionu w kontekście globalnym, logicznie je konstruuje, odwołując się do stanowisk innych uczestników tych sytuacji komunikacyjnych (S1_U02, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U04, K1_U06);

4) porozumiewa się za pomocą różnych kanałów i technik komunikacyjnych, w języku rosyjskim na tematy kulturoznawcze, literaturoznawcze, językoznawcze, historyczne dotyczące krajów regionu (S1_U4, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U04, K1_U07);

5) potrafi przygotować prostą wypowiedź ustną w języku rosyjskim, na wybrane tematy z zakresu problematyki krajów regionu (kultura, polityka, historia, gospodarka, literatura, media audiowizualne, stosunki społeczne i religijne, język, etc.). prezentuje wyniki swojej pracy na forum grupy (S1_U6, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01, K1_U08, K1_U09);

6) ma umiejętności językowe w zakresie języka rosyjskiego na poziomie C1 (S1_U10, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U10);

7) posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, podejmuje pracę w grupie, umie poradzić sobie w sytuacjach typowych i wyjątkowych, jest gotów na drodze rzeczowej dyskusji do weryfikacji swoich poglądów (S1_K02, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K01, K1_K02);

8) rozumie potrzebę ciągłego dokształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy (S1_K05, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K05).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

I. Organizacja zajęć

Zgodnie ze Szczegółowymi zasadami studiowania na Wydziale Lingwistyki Stosowanej (uchwała nr 114 Rady Wydziału LS z dnia 19.12.2017 r.):

1) Obecność na zajęciach objętych planem jest obowiązkowa (§ 9 ust. 2).

2) Nie można poprawkowo zaliczać zajęć, jeśli przyczyną nieuzyskania ich zaliczenia było niespełnienie wymogu uczestnictwa w nich. W takim przypadku student może zostać warunkowo wpisany na kolejny etap studiów i powtarzać niezaliczony przedmiot (§ 2 ust. 4)

Zgodnie z Uniwersyteckim Systemem Nauczania Języków Obcych (uchwała nr 119 Senatu UW z dnia 17 czerwca 2009 r.)

II. Kryteria oceniania

Nauka języków regionu kończy się egzaminem zgodnie z Zarządzeniem Kierownika KSI nr 4/2016 w sprawie egzaminów z języków etnicznych regionu, zamieszczonym na stronie: http://ksi.uw.edu.pl/studenci/studia-i-stopnia/nauka-jezykow-obcych-w-ksi/ i

Dopuszczenie do egzaminu odbywa się na zasadzie zaliczenia przedmiotu:

Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy:

- przygotowane wypowiedzi ustne, wypowiedzi spontaniczne na zajęciach, ewentualnie inne formy wypowiedzi zgodnie z decyzją lektora zależną od ce-lów wyznaczonych w danym semestrze (np. dialog w parach, krótka prezentacja, scenka z podziałem na role) - 25% oceny,

- wyniki prac domowych, krótkie sprawdziany - 25% oceny,

- wyniki ustnych prac zaliczeniowych - 50% oceny.

Przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wyka-zać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich).

Skala ocen

99 – 100% - 5 (celujący)

93 - 98% - 5 (bardzo dobry)

87 - 92% - 4+ (dobry plus)

77 - 86% - 4 (dobry)

71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)

60 - 70% - 3 (dostateczny)

Practical placement: (in Polish)

-

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)