Praktyczna nauka języków etnicznych regionu: j. rosyjski początkujący
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3224-ZPNRP |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języków etnicznych regionu: j. rosyjski początkujący |
Jednostka: | Katedra Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru na I sem. niestacjonarnych (zaocznych) studiów I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Nauka języka rosyjskiego rozpocznie się od wprowadzenia alfabetu rosyjskiego, nauczenia prawidłowej artykulacji głosek rosyjskich, intonacji. W kolejnych etapach nauka zakłada poznanie podstawowego słownictwa rosyjskiego, umożliwiającego komunikację językową. |
Pełny opis: |
Celem kursu, rozpoczynającego się od wprowadzenia alfabetu rosyjskiego, jest poznanie podstawowego słownictwa i wyrażeń dotyczących informacji o osobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu, sposobie spędzania czasu, miejscu zamieszkania i pochodzenia. Kurs zakłada naukę słów i zwrotów przydatnych do porozumienia się w miejscach publicznych oraz uzyskania informacji o sposobie dojazdu do wskazanego miejsca. |
Literatura: |
Materiały własne wykładowcy Żyli-byli 28, Język rosyjski. Ćwiczenia. S. Chawronina, A.Szyroczeńska |
Efekty uczenia się: |
Student: - rozumie pojedyncze zdania oraz wyrażenia często używane i związane bezpośrednio z życiem codziennym (np.: dane o sytuacji osobistej i rodzinnej, zakupy, najbliższe otoczenie, praca); - porozumiewa się w trakcie wykonywania zadań prostych, codziennych, wymagających jedynie bezpośredniej i prostej wymiany informacji na znany temat; - opisuje za pomocą prostych środków swoje wykształcenie, swoje bezpośrednie otoczenie; - wypowiada się na tematy związane z niezbędnymi potrzebami; - samodzielnie i ze zrozumieniem czyta teksty na poziomie A.1.2, streszcza je, opowiada i odpowiada na związane z nim pytania; - rozumie tekst słuchany na poziomie A.1.2, odpowiada na pytania z nim związane, rozwiązuje związane z nim zadania; - prowadzi rozmowę na temat obejrzanego filmu, przeczytanego tekstu, wyraża swoją opinię na jego temat; - umie napisać krótki tekst, poświęcony sytuacjom związanym z życiem codziennym; - aktywnie uczestniczy w pracy na zajęciach i rozumie potrzebę samodzielnej pracy poza uczestnictwem w zajęciach - zna realia lingwokulturowe i socjolingwistyczne danego obszaru językowego W odniesieniu do specjalnościowych efektów kształcenia po ukończeniu kursu student: S1_U01 umie wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł S1_U02 odwołując się do zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej potrafi ją wykorzystać w typowych wypowiedziach profesjonalnych dotyczących historii i współczesności krajów regionu w kontekście globalnym, logicznie je konstruuje, odwołując się do stanowisk innych uczestników tych sytuacji komunikacyjnych S1_U04 porozumiewa się za pomocą różnych kanałów i technik komunikacyjnych, w tym technik translatorskich, w języku polskim i obcym ze specjalistami na tematy kulturoznawcze, literaturoznawcze, językoznawcze, historyczne dotyczące krajów regionu S1_U06 potrafi przygotować wypowiedź pisemną i ustną, w języku polskim i obcym, na wybrane tematy z zakresu problematyki krajów regionu (kultura, polityka, historia, gospodarka, literatura, media audiowizualne, stosunki społeczne i religijne, język, etc.). prezentuje wyniki swojej pracy na forum grupy S1_U10 ma umiejętności językowe w zakresie trzech języków obcych, jednego na poziomie B.2 i dwóch wybranych języków krajów regionu na poziomie min. B.1 S1_K02 posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, podejmuje pracę w grupie, umie poradzić sobie w sytuacjach typowych i wyjątkowych, jest gotów na drodze rzeczowej dyskusji do weryfikacji swoich poglądów S1_K04 uczestniczy w życiu kulturalnym kraju ze szczególnym uwzględnieniem imprez związanych z krajami regionu S1_K05 rozumie potrzebę ciągłego dokształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy Student: - stosuje leksykę i materiał morfosyntaktyczny w konstruowaniu wypowiedzi sterowanej - reprodukuje proste teksty w oparciu o opanowany materiał - relacjonuje przeczytane teksty - prezentuje, opowiada w odparciu o nabytą leksykę (w formie ustnej i pisemnej) - konstruuje wypowiedź spontaniczną w ramach omawianej leksyki - zbiera, definiuje i opisuje materiał z zakresu podstawowej leksyki |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: - obecność na zajęciach (dopuszcza się 2 nieusprawiedliwione nieobecności) - aktywność na zajęciach - terminowe wykonywanie i zaliczanie prac ćwiczeniowych, domowych i kontrolnych oraz pozytywna ocena z prac pisemnych oraz ustnych Formy uzyskania zaliczenia: - śródsemestralne prace kontrolne - ocenianie ciągłe - odpowiedź ustna na wybrane tematy w dniu zaliczenia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.