Challenges for the teaching of modern languages
General data
Course ID: | 3300-DOK-IR-SEM-ZD |
Erasmus code / ISCED: |
09.002
|
Course title: | Challenges for the teaching of modern languages |
Name in Polish: | Wyzwania dla współczesnej glottodydaktyki |
Organizational unit: | Faculty of Modern Languages |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | French |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Seminarium poświęcone jest zagadnieniom glottodydaktycznym w kontekście wyzwań współczesnego świata: wielojęzyczności i wielokulturowości, edukacji językowej różnych grup wiekowych, nauczania i uczenia się języków obcych w celu rozwijania kompetencji ogólnych i komunikacyjnych. |
Full description: |
(in Polish) Tematyka seminarium dotyczy bardzo szeroko i interdyscyplinarnie rozumianej glottodydaktyki zanurzonej w treściach psycholingwistycznych, nauk społecznych, filozoficznych i językoznawczych jako wsparcia dla rodzących się teorii glottodydaktycznych. Adepci sztuki prowadzenia badań glottodydaktycznych dogłębnie zapoznają się z warsztatem metodologicznym badacza, uczą się formułowania problematyki badawczej, poznają narzędzia jakościowe i ilościowe w badaniach empirycznych, dowiadują się jak redagować doniesienie z badań własnych poprzez uczestnictwo w konferencjach. Zarówno jako słuchacze, jak też i prelegenci opanowują trudną sztukę pisania tekstów naukowych oraz przygotowania wystąpienia ustnego na konferencji naukowej. Dowiadują się w ten sposób, czym jest dobry tekst naukowy, co go charakteryzuje, tym samym stopniowo przygotowują się do najważniejszego zadania na studiach doktoranckich – zredagowania własnej rozprawy doktorskiej. |
Bibliography: |
(in Polish) Dobierana stosownie do prowadzonych tematów badawczych. |
Learning outcomes: |
(in Polish) 1. W zakresie wiedzy doktorant - zna rozległą terminologię specjalistyczną z zakresu glottodydaktyki oraz nauk przyczyniających się do jej rozwoju; - swobodnie porusza się w dawnych i współczesnych teoriach glottodydaktycznych; - zna teorie językoznawcze, psycholingwistyczne oraz społeczne przyczyniające się do rozwoju glottodydaktyki; - zna metody badań jakościowych i ilościowych właściwe dla nauk humanistycznych; - zna techniki zbierania danych w terenie; - zna sposoby interpretowania zebranych danych ilościowych i jakościowych; - posiada szczegółową i rozległą wiedzę w zakresie wybranego do rozprawy doktorskiej tematu; - zna zasady konstruowania tekstu naukowego w oparciu o właściwy dla języka francuskiego lub polskiego dyskurs. 2. zakresie umiejętności doktorant: - umie przeprowadzić spójny wywód w zakresie wybranego zagadnienia; - umie dokonać trafnej kwerendy bibliograficznej; - umie opracować i stosować narzędzia metodologiczne odpowiednie do wybranego obszaru badawczego; - umie opracować wystąpienie ustne na konferencję krajową lub zagraniczną; - umie opracować dobry tekst naukowy nadający się do opublikowania w polskiej lub zagranicznej monografii lub w czasopiśmie naukowym; - umie odpowiednio interpretować zebrane dane empiryczne; - posiada umiejętność krytycznego patrzenia na wskazany lub wybrany obszar badawczy; - rozwija umiejętności w zakresie dydaktyki szkoły wyższej; 3.w zakresie kompetencji społecznych doktorant: - umie współpracować w grupie; - szanuje zdanie innych rozmówców; - stosuje stosowne środki polemiczne w debacie; - zna i stosuje w praktyce zasady etyki właściwe dla badań w terenie; - zna i stosuje w praktyce zasady prawa autorskiego do własnych badań i pracy naukowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody podawcze oraz aktywizujące z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej Ocena uwzględnia aktywność badawczą doktoranta, wystąpienia konferencyjne, publikacje i ich charakter, aktywność podczas seminariów, przygotowanie prezentacji z tematu badawczego. |
Practical placement: |
(in Polish) Praktyki pedagogiczne zgodnie z regulaminem studiów doktoranckich |
Copyright by University of Warsaw.