University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Challenges for the teaching of modern languages

General data

Course ID: 3300-DOK-IR-SEM-ZD
Erasmus code / ISCED: 09.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Challenges for the teaching of modern languages
Name in Polish: Wyzwania dla współczesnej glottodydaktyki
Organizational unit: Faculty of Modern Languages
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: French
Type of course:

obligatory courses
Ph. D. seminars

Short description: (in Polish)

Seminarium poświęcone jest zagadnieniom glottodydaktycznym w kontekście wyzwań współczesnego świata: wielojęzyczności i wielokulturowości, edukacji językowej różnych grup wiekowych, nauczania i uczenia się języków obcych w celu rozwijania kompetencji ogólnych i komunikacyjnych.

Full description: (in Polish)

Tematyka seminarium dotyczy bardzo szeroko i interdyscyplinarnie rozumianej glottodydaktyki zanurzonej w treściach psycholingwistycznych, nauk społecznych, filozoficznych i językoznawczych jako wsparcia dla rodzących się teorii glottodydaktycznych. Adepci sztuki prowadzenia badań glottodydaktycznych dogłębnie zapoznają się z warsztatem metodologicznym badacza, uczą się formułowania problematyki badawczej, poznają narzędzia jakościowe i ilościowe w badaniach empirycznych, dowiadują się jak redagować doniesienie z badań własnych poprzez uczestnictwo w konferencjach. Zarówno jako słuchacze, jak też i prelegenci opanowują trudną sztukę pisania tekstów naukowych oraz przygotowania wystąpienia ustnego na konferencji naukowej. Dowiadują się w ten sposób, czym jest dobry tekst naukowy, co go charakteryzuje, tym samym stopniowo przygotowują się do najważniejszego zadania na studiach doktoranckich – zredagowania własnej rozprawy doktorskiej.

Bibliography: (in Polish)

Dobierana stosownie do prowadzonych tematów badawczych.

Learning outcomes: (in Polish)

1. W zakresie wiedzy doktorant

- zna rozległą terminologię specjalistyczną z zakresu glottodydaktyki oraz nauk przyczyniających się do jej rozwoju;

- swobodnie porusza się w dawnych i współczesnych teoriach glottodydaktycznych;

- zna teorie językoznawcze, psycholingwistyczne oraz społeczne przyczyniające się do rozwoju glottodydaktyki;

- zna metody badań jakościowych i ilościowych właściwe dla nauk humanistycznych;

- zna techniki zbierania danych w terenie;

- zna sposoby interpretowania zebranych danych ilościowych i jakościowych;

- posiada szczegółową i rozległą wiedzę w zakresie wybranego do rozprawy doktorskiej tematu;

- zna zasady konstruowania tekstu naukowego w oparciu o właściwy dla języka francuskiego lub polskiego dyskurs.

2. zakresie umiejętności doktorant:

- umie przeprowadzić spójny wywód w zakresie wybranego zagadnienia;

- umie dokonać trafnej kwerendy bibliograficznej;

- umie opracować i stosować narzędzia metodologiczne odpowiednie do wybranego obszaru badawczego;

- umie opracować wystąpienie ustne na konferencję krajową lub zagraniczną;

- umie opracować dobry tekst naukowy nadający się do opublikowania w polskiej lub zagranicznej monografii lub w czasopiśmie naukowym;

- umie odpowiednio interpretować zebrane dane empiryczne;

- posiada umiejętność krytycznego patrzenia na wskazany lub wybrany obszar badawczy;

- rozwija umiejętności w zakresie dydaktyki szkoły wyższej;

3.w zakresie kompetencji społecznych doktorant:

- umie współpracować w grupie;

- szanuje zdanie innych rozmówców;

- stosuje stosowne środki polemiczne w debacie;

- zna i stosuje w praktyce zasady etyki właściwe dla badań w terenie;

- zna i stosuje w praktyce zasady prawa autorskiego do własnych badań i pracy naukowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody podawcze oraz aktywizujące z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Ocena uwzględnia aktywność badawczą doktoranta, wystąpienia konferencyjne, publikacje i ich charakter, aktywność podczas seminariów, przygotowanie prezentacji z tematu badawczego.

Practical placement: (in Polish)

Praktyki pedagogiczne zgodnie z regulaminem studiów doktoranckich

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)