German - advanced level
General data
Course ID: | 3300-NIEOC1 |
Erasmus code / ISCED: |
09.104
|
Course title: | German - advanced level |
Name in Polish: | Język niemiecki - poziom zaawansowany |
Organizational unit: | Faculty of Modern Languages |
Course groups: |
Foreign language courses of the Faculty of Modern Languages German language courses of the Faculty of Modern Languages Language courses offered in token registrations (accepted by WNE as foreign language courses) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | German |
Type of course: | foreign languages |
Short description: |
C1, advanced level, according to A Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, signifies a target level of language skills acquisition upon completion of a C1 course. |
Full description: |
Upon completion a student can understand a wide range of demanding, longer texts and recognize implict meanings; s/he can express himself/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions; s/hecan use language flexibly and effectively for social, academic and professional purposes; s/he can produce clear, well-structured, detailed texts on complex subjects, showing controlled use of organizational patterns, connectors and cohesive devices. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Poziom C1 Po ukończeniu kursu, student: (Umiejętności) 1. wypowiada się wyczerpująco, precyzyjnie i spójnie, skutecznie wykorzystując różne rodzaje przekazu ustnego bądź pisemnego w kontaktach towarzyskich, akademickich i sprawach zawodowych dotyczących jego dziedziny. 2. dostosowuje styl przekazu ustnego i pisemnego do potencjalnego odbiorcy, umiejętnie posługując się regułami organizacji wypowiedzi. 3. dokonuje analizy, syntezy oraz interpretacji informacji, instrukcji lub poleceń, np. dotyczących zadań testowych, usłyszanych bądź przeczytanych z szerokiego zakresu dłuższych, złożonych wypowiedzi /tekstów na tematy ogólne i dotyczące jego dziedziny akademickiej. 4. uczestniczy czynnie i spontanicznie w rozmowach, dyskusjach i wykładach prowadzonych przez rodzimych oraz innych użytkowników języka. 5. posługuje się szerokim zasobem leksykalnym, który umożliwia precyzyjne wyrażanie emocji oraz formułowanie myśli i opinii na abstrakcyjne, złożone i nieznane sobie tematy. 6. rozwiązuje nieliczne problemy językowe samodzielnie, korzystając ze słowników lub dopytując o szczegóły rozmówcę. (Wiedza i postawy) 7. wykorzystuje zdobytą na zajęciach wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do opisywania różnic pomiędzy nimi a własnym krajem. 8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania. 9. akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych. 10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia. |
Assessment methods and assessment criteria: |
COMPLETION OF LANGUAGE COURSES 1. The following elements are taken into account before assessing the completion of the course: - active participation in language classes (25 per cent) - tests and homework results (25 per cent) - final test result (50 per cent), however, in order to gain a positive mark for completing the course, students must show certain achievements with regard to each of the above categories (no mark will be given to a student who has received 0 per cent in any of the categories, or has not shown any activity in one of them). Grading scale 99-100 per cent - 5( outstanding) 93-98 per cent – 5 (very good) 87-92 per cent - 4+(good plus) 77-86 per cent - 4 (good) 71-76 per cent – 3+ (satisfactory plus) 60-70 per cent – 3 (satisfactory) A student is granted 2 ECTS points for completing a 60-hour-course, which means for achieving expected learning outcomes. 2. In addition, the teacher will define specific detailed principles and criteria for completion of the course and present them to students during the first class in a given academic year. 3. A student has the right to be absent 3 times in one term, consisting of 60 class hours (thirty 2-hour classes) with no need to explain reasons for being absent. At the beginning of the course the teacher will instruct students on how to make up for the absence and complete what they have missed. 4. The mark given for the completion of the course (as well as ECTS points) will enter the University Student Service System (USOS) 5. The unsatisfactory mark can only be given to students who have not shown satisfactory results in tests, homework and the final achievement test. 6. Students should register for language courses themselves during the officially announced registration period only. Similarly, if students want to resign, they have to do that themselves but only during the registration period. |
Copyright by University of Warsaw.