University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Practical English Learning- Integrated Skills

General data

Course ID: 3300-PNJA-KZ-SK-1-Z
Erasmus code / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Practical English Learning- Integrated Skills
Name in Polish: Praktyczna nauka języka angielskiego – Kompetencje zintegrowane
Organizational unit: Faculty of Modern Languages
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest doskonalenie kompetencji językowych (w mowie i w piśmie) w języku angielskim w zakresie kluczowych sprawności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, wypowiedź ustna i pisemna, interakcja i mediacja. Szczególny nacisk położony zostanie na precyzję gramatyczną i leksykalną, dobór właściwego rejestru do danej sytuacji komunikacyjnej i typu dyskursu.

Full description: (in Polish)

Zajęcia przewidują doskonalenie kompetencji językowych (w mowie i w piśmie) w języku angielskim w zakresie kluczowych sprawności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, wypowiedź ustna i pisemna, interakcja i mediacja. Odbywa się to za pomocą moduł tematycznych opartych na docelowym podręczniku kursowym. Moduły są zorganizowane w taki sposób, aby student stopniowo zaznajomił się z materiałem oraz osiągnął pożądane efekty uczenia się m.in. rozumienie i tworzenie tekstów, uczestnictwo w dyskusji, wyrażanie opinii, oraz zrozumienie istotnych zagadnień gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim na poziomie rozszerzonym.

Szczegółowy plan semestru jest następujący:

• Unit 1:

◦ Grammar: verb patterns, continuous and perfect aspect

◦ Reading: trailblazers, sharing economy

◦ Vocabulary: transformation; prepositional phrases after nouns, adjectives: needing and giving;

collocations, sharing economy

◦ Function: presenting survey results

◦ Writing: an article, a proposal for a co-living space

◦ Speaking: solutions to problems, conducting and presenting survey results

• Unit 2

◦ Grammar: if and related expressions, nominal relative clauses

◦ Reading: mistakes, the value of mistakes

◦ Vocabulary: learning; idioms and feelings; collocations: education, creativity

◦ Function: leading a discussion; managing interaction

◦ Writing: take notes, a summary, learning experiences

◦ Speaking: mistakes, memory experiment, education values, interaction management

• Unit 3

◦ Grammar: expressing modality, passives

◦ Reading: social media consequences, public figures

◦ Vocabulary: job hunting; honesty, metaphors, collocations, politics

◦ Function: evading a question

◦ Writing: cover email

◦ Speaking: job interview, mediated discussions, politics, radio interview

• Unit 4

◦ Grammar: participle clauses; introductory 'it' and 'there'

◦ Reading: role models, the elevator pitch

◦ Vocabulary: influence; three-part, multi-word verbs, social media, persuasion

◦ Function: persuasive techniques in presentations

◦ Writing: social media, relationships, opinion piece

◦ Speaking: role models, life influences, echo chambers, persuasive presentations

• Unit 5

◦ Grammar: noun phrases, fronting, headers and tails

◦ Reading: long-term fitness, deceiving looks

◦ Vocabulary: collocations, compounds, fashion and looks, well-being

◦ Function: informal turn-talking

◦ Writing: a description, food memory

◦ Speaking: fitness fads, looking and dressing a certain way- pressure, a healthier workplace, food memory

Bibliography: (in Polish)

Podręczniki z serii Speakout : Speakout Advnaced PLUS 2nd Edition Students Book, Speakout Advanced PLUS 2nd Edition Workbook. Dodatkowo przewiduje się wykorzystanie selekcji źródeł pomocnicznych ukierunkowanych w obszarach gramatyki i słownictwa.

Learning outcomes: (in Polish)

Student zna i rozumie na poziomie rozszerzonym zagadnienia semantyczne, stylistyczne, gramatyczne i ortograficzne w języku angielskim (K_W08), potrafi wykorzystać nabyte umiejętności językowe aby rozumieć i tworzyć teksty ustne i pisemne z zastosowaniem terminologii specjalistycznej (K_U05) oraz argumentować w języku angielskim z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów (K_U08). Student również potrafi wykorzystać we własnej pracy badawczej wnioski płynące z analizy tekstów literackich i naukowych z zakresu literaturoznawstwa kanadyjskiego (K_U06). Student również wykazuje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim na poziomie C1 (K_U14), włączając m.in. przygotowanie złożonych wystąpień ustnych z wykorzystaniem różnych źródeł i ujęć teoretycznych (K_U13) oraz zdolność współpracy w grupie, szczególnie rozwiązywania problemów w dyskusji i inicjowania stosownych do sytuacji rozwiązań (K_K10).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji zagrożenia epidemicznego. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.

Szczegółowe warunki zaliczenia przedmiotu zostaną przedstawione przez prowadzącego na pierwszych zajęciach lub zostaną wysłane przez Uniwersytecki System Obsługi Studiów

Szczegółowe warunki zaliczenia są następujące:

50%- Final test(słuchanie i pisanie)

25%- Midterm

10%- Prace domowe

15%- Aktywność

Rozkład ocen w procentach:

99 – 100% - 5!

93 - 98% - 5

87 - 92% - 4+

77 - 86% - 4

71- 76% - 3+

60- 70% - 3

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 5 places more information
Coordinators: Elżbieta Niewiadoma, Michał Obszyński
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest doskonalenie kompetencji językowych (w mowie i w piśmie) w języku angielskim w zakresie kluczowych sprawności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, wypowiedź ustna i pisemna, interakcja i mediacja. Szczególny nacisk położony zostanie na precyzję gramatyczną i leksykalną, dobór właściwego rejestru do danej sytuacji komunikacyjnej i typu dyskursu.

Full description: (in Polish)

Zajęcia przewidują doskonalenie kompetencji językowych (w mowie i w piśmie) w języku angielskim w zakresie kluczowych sprawności: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów pisanych, wypowiedź ustna i pisemna, interakcja i mediacja. Odbywa się to za pomocą moduł tematycznych opartych na podręcznikach poświęconych udoskonaleniu kompetencji językowych w języku angielskim oraz wybranych materiałach kursowych o tematyce kanadyjskiej w języku angielskim.

Moduły są zorganizowane w taki sposób, aby student stopniowo zaznajomił się z materiałem oraz osiągnął pożądane efekty uczenia się m.in. rozumienie i tworzenie tekstów, uczestnictwo w dyskusji, wyrażanie opinii, oraz zrozumienie istotnych zagadnień gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim na poziomie rozszerzonym.

Szczegółowe zagadnienia leksykalno- gramatyczne, jakie zostaną przedstawione w trakcie semestru są następujące:

• Zagadnienia gramatyczne w języku angielskim, m.in. formy i składnia części mowy, strona bierna, interpunkcja, struktury emfatyczne, słowa łączące, przedimki

• Zagadnienia leksykalne w języku angielskim, m.in. tworzenie różnych typów zdań, kolokacje w języku angielskim, rejestr, metafory, słownictwo funkcjonalne, utarte zwroty, słownictwo i zwroty akademickie

• Zagadnienia z obszaru pisania i rozumienia tekstów pisanych w języku angielskim, m.in.: pisanie tekstów akademickich, parafrazowanie, podejścia do pisania tekstów akademickich, typy tekstów, pisanie streszczeń, unikanie plagiatów, ocena tekstów pisanych i źródeł, typy akapitów, pisanie o literaturze

• Zagadnienie z obszaru mówienia i słuchania w języku angielskim, m.in. komunikacja i rozmowa w akademickich kontekstach, użycie i przedstawienie danych i opinii w mówieniu, dyskusje, analiza i omawianie materiałów audiowizualnych

Przy czym wyżej wyodrębnione zagadnienia będą oparte na wyodrębnionej literaturze i uzupełnione materiałami z zakresu literatury i kultury kanadyjskiej.

Szczegółowy plan zostaje przedstawiony na początkowych zajęciach.

Bibliography: (in Polish)

Academic Writing for Graduate Students (3rd edition), John M. Swales and Christine B.Feak

Academic Writing:A Handbook for International Students, Stephen Bailey

The Wadsworth Handbook (8th edition), Laurie G. Kirszner, Stephen R. Mandell

Speakout Advanced Plus (2nd edition),Frances Eales and Mr Steve Oakes

Advanced Language Practice, Michael Vince

The Blue Book of Grammar and Punctuation, Jane Strauss, Lester Kaufman, Tom Stern

Advanced Grammar in Use, Martin Hewings

English Collocations in Use Advanced, Felicity O’Dell, Michael McCarthy

English Vocabulary in Use Advanced, Felicity O’Dell, Michael McCarthy

Academic Vocabulary in Use, Felicity O’Dell, Michael McCarthy

English for Academic Study- Speaking, John McCormack, Sebastian Watkins

Keynote Proficient, Paul Dummett, Helen Stephenson, Lewis Lansford

Artykuły, materiały audiowizualne oraz literatura o tematyce/źródle kanadyjskiej

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)