University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Popular America: Literature, Film and Popular Culture - MA Seminar 1

General data

Course ID: 3301-LAS1WŁOD02
Erasmus code / ISCED: 09.205 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Popular America: Literature, Film and Popular Culture - MA Seminar 1
Name in Polish: Ameryka popularna: Literatura, film i kultura popularna - Sem. mgr 1
Organizational unit: Institute of English Studies
Course groups: (in Polish) Seminaria magisterskie dla studiów dziennych
ECTS credit allocation (and other scores): 7.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Type of course:

Master's seminars

Mode:

Classroom

Short description:

Seminarium jest poświęcone koncepcji literatury i kultury popularnej oraz narzędziom, które mogą być wykorzystane do badania popularnych tekstów kultury.

Full description:

Seminarium ma na celu zapoznanie studentów z podejściami teoretycznymi powiązanymi z badaniem tekstów kultury takich jak bestsellery i blockbustery, z różnymi podejściami do koncepcji kultury popularnej, z uwarunkowaniami rozróżnienia na kulturę wysoką i popularną, z determinantami popularności dzieł literackich i filmowych, od wieku XIX (m.in. rynek wydawniczy, płeć, rasa) do teraźniejszości (m.in. cyfrowe kanały dystrybucji).

Studenci zapoznają się z teoriami szkoły frankfurckiej (Horkheimer, Adorno), z wybranymi tekstami Pierre’a Bourdieu, z podejściami materializmu kulturowego (Ohmann, Farr), podejściami feministycznymi (Tompkins, Berlant, Fetterley), queerowymi (Halberstam), posthumanistycznymi (Haraway, Wolfe) i związanymi z humanistyką cyfrową.

Dobór tekstów omawianych na zajęciach może zostać zmodyfikowany tak, by lepiej odpowiadał indywidualnym projektom badawczym studentów.

Bibliography:

Bruce Burgett & Glenn Hendler, Keywords for American Cultural Studies

Phillip Deloria, American Studies: A User’s Guide

Neil Campbell & Alasdair Kean, American Cultural Studies: An Introduction fo American Culture

John Storey, Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction

Railford Guins & Omayra Zaragoza Cruz, Popular Culture: A Reader

Learning outcomes:

Wiedza: Absolwent zna i rozumie

K_W04 w sposób pogłębiony zasady projektowania badań literaturoznawczych i kulturoznawczych, a w szczególności stosowania metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych

K_W05 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego

K_W06 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów

Umiejętności: Absolwent potrafi

K_U03 wykorzystać zdobytą wiedzę do opisania i rozwiązania problemu oraz wykonania projektu naukowego dotyczącego tematyki z zakresu dyscyplin literaturoznawstwo i nauki o kulturze i religii

K_U04 w sposób pogłębiony analizować i syntetyzować treści i zjawiska językowe, literackie i kulturowe w kontekście społecznym, historycznym i gospodarczym

K_U06 samodzielnie wyszukiwać informacje w różnych źródłach i oceniać ich przydatność do pracy badawczej z zakresu tematyki seminarium magisterskiego

K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych

K_U11 projektować własną ścieżkę rozwoju

Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do

K_K02 kształcenia ustawicznego, rozwoju osobistego i zawodowego wykorzystując wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie studiów

Assessment methods and assessment criteria:

Postępy w pisaniu pracy magisterskiej.

Zaliczenie semestru 1: złożenie zarysu pracy wraz ze wstępną bibliografią

Zaliczenie semestru 2: złożenie pierwszej, wstępnej wersji rozdziału 1

Zaliczenie semestru 3: złożenie rozdziału 2

Zaliczenie semestru 4: złożenie kompletnej pracy magisterskiej

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Second cycle diploma seminar, 30 hours, 6 places more information
Coordinators: Justyna Włodarczyk
Group instructors: Justyna Włodarczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Second cycle diploma seminar - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)