Praktyczna nauka języka niemieckiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3302-P2-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego |
Jednostka: | Instytut Germanistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Skrócony opis: |
Kurs umożliwi poszerzenie wiedzy o wydarzeniach we współczesnych i przeszłych stosunkach Niemiec ze Stanami Zjednoczonymi, Chinami, takimi krajami europejskimi jak: Francja, Wielka Brytania, Rosja oraz Włochy. Tym samym studenci i studentki będą mieli zarówno możliwość poszerzenia znajomości zagadnień z takich dziedzin jak: historia, polityka, socjologia, kulturoznawstwo, językoznawstwo oraz sztuka, jak również używania i pogłębiania słownictwa oraz struktur związanych z wyżej wymienionymi tematami. Dzięki analizie informacji studenci i studentki będą mogli zrozumieć genezę i znaczenie wielu aktualnych zdarzeń. |
Pełny opis: |
Kurs jest prowadzony w formie zdalnej na platformie Google Meet. Co było pierwsze: jajko czy kura? Skąd bierze się znacząca pozycja Niemiec we współczesnym świecie? Czy najpierw były relacje Niemiec z innymi krajami, potem ich istotna rola w gospodarce i polityce? Czy na odwrót? Najpierw ich atrakcyjność, potem wzmożone stosunki z całym światem. Jak ma się do tego niełatwa historia Niemiec jako kraju wypowiadającego wojny nie tylko państwom sąsiednim, lecz i tym leżącym dalej. Nie ma tu prostej odpowiedzi, ale można przyjrzeć się bliżej wzajemnym relacjom, żeby lepiej rozumieć otaczający nas świat. Dlatego celem kursu jest zapoznanie się z poniższymi zagadnieniami: - związki gospodarcze i różnice kulturowe między Niemcami i Stany Zjednoczonymi, - zależność gospodarcza Niemiec od Chin, - wpływ Niemiec i Francji na integrację europejską, ich różne podejście do sztuki i mody, - historia Windsorów i Anglosasów, różnice kulturowe między Niemcami i Brytyjczykami, wpływ Brexitu na wzajemnie relacje, - Niemcy i Niemki na carskich tronie, historia Niemców nadwołżańskich, - Święte Cesarstwo Rzymskie i jego znaczenie, obraz Włoch i jego mieszkańców w „Podróży włoskiej” Johanna Wolfganga von Goethe, faszyzm versus narodowy socjalizm, Włosi w Niemczech i ich „deutsche Vita”, stereotyp Włocha panujący w Niemczec. |
Literatura: |
Wybrane przez prowadzącą fragmenty filmów, reportaży, wywiadów oraz publikacji. Opracowane przez prowadzącą zadania leksykalne. |
Efekty uczenia się: |
Student(ka): - stosuje słownictwo związane z historią, polityką, socjologią, kulturoznawstwem, językoznawstwem oraz sztuką, - używa struktur na poziomie C1, - rozumie wypowiedzi osób, dla których niemiecki jest językiem ojczystym, na wyżej wymienione tematy, - wyraża opinię i popiera ją argumentami, - formułuje dłuższe wypowiedzi ustne, - aktywnie uczestniczy w dyskusji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ustne na koniec semestru. Aby otrzymać ocenę pozytywną, należy uzyskać min. 60% z zaliczenia ustnego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 32 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Górajek | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.