(in Polish) Konwersatorium historyczno-kulturowe IIz/IIIz + p : Francja i frankofonia - historia, geografia, kultura
General data
Course ID: | 3304-1DZXW-KHK-25 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Konwersatorium historyczno-kulturowe IIz/IIIz + p : Francja i frankofonia - historia, geografia, kultura |
Organizational unit: | Institute of French Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | French |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest poznanie wybranych zagadnień odnoszących się do historii, geografii oraz kultury Francji, w tym szeroko rozumianej Frankofonii. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest poznanie wybranych zagadnień odnoszących się do historii, geografii oraz kultury Francji, w tym szeroko rozumianej Frankofonii. Każdy student lub grupa studentów będzie miała za cel przygotować w formie ustnej oraz pisemnej (dossier do przygotowania w późniejszym terminie) wybranego przez siebie zagadnienia, w którym pojawią się tematy odnoszące się np. do konkretnego regionu historycznego, miasta czy też gór Francji – to nie tylko rozległe Alpy ale także Pireneje czy Masyw Centralny… Ten przykładowy wybór zachęca do poznania znanych stacji narciarskich (aspekt turystyczny), malowniczych dolin, wiosek oraz miasteczek, uzdrowisk i łaźni rzymskich, wzgórz wulkanicznych … Idąc dalej tym tropem to także – wody termalne, rzeki, jeziora, morze, ocean, świat kanałów, sporty wodne, ważne szlaki wodne, atrakcyjne wybrzeża z turystycznymi kurortami oraz Korsyka – skalista wyspa o specyficznej historii, języku, kulturze … W końcu geografia i historia nierozerwalnie łączą się z tematem zabytków Francji. To nie tylko krainy zamków, to także pozostałości budowli rzymskich, wspaniałe opactwa, złoty wiek katedr, czy malarstwo, to również Francja futurystyczna – Eurotunel czy Futuroscope pod Poitiers … Proponowane grupy tematyczne: 1/ogień i woda 2/ szkło i beton 3/ owoce i warzywa 4/ jasne i ciemne Każdy student lub grupa studentów (w zależności od liczby na zajęciach) wybiera jeden temat z podanej listy. Każda grupa może wybrać ten sam, ponieważ zaproponowana grupa tematyczna nie wymusza konkretnego tematu związanego z regionem, miastem, rzeką itp. Liczy się pomysł oraz kreatywność. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura będzie ustalana na podstawie wybranych tematów oraz indywidualnych zainteresowań studentów |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: po ukończeniu konwersatorium student powinien umieć: 1. sporządzić listę podstawowych pozycji bibliograficznych z zakresu omawianej tematyki 2. przedstawić i skomentować tekst źródłowy w języku francuskim 3. przedstawić i skomentować opracowanie z wybranej dziedziny w języku francuskim 3. zabierać głos w dyskusji panelowej na określony temat dotyczący kultury Francji, prowadzonej w języku francuskim 4. przygotować i napisać parostronicowy tekst w języku francuskim podsumowujący zagadnienia, które poruszane były na konwersatorium Absolwent zna i rozumie: K_W10 wybrane fakty, procesy i zjawiska z zakresu kultury i historii krajów francuskojęzycznego obszaru kulturowego Absolwent potrafi: K_U03 rozpoznawać, analizować i interpretować różne rodzaje wytworów kultury (język, literatura), stosując adekwatną terminologię oraz właściwe metody i narzędzia badawcze K_U04 rozpoznawać, analizować i interpretować różne rodzaje wytworów kultury (język, literatura), stosując adekwatną terminologię oraz właściwe metody i narzędzia badawcze K_U09 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności, korzystając z różnych źródeł Absolwent jest gotów do: K_K02 otwartości wobec różnic osobniczych i kulturowych K_K04 dbałości o dziedzictwo kulturowe, zwłaszcza w odniesieniu do kultury francuskiej i frankofońskiej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Zajęcia kończą się na ocenę, na którą składają się: obecność 10%, ustne przedstawienie wybranego tematu 60%, przygotowanie pisemnej pracy do oddania na dwa tygodnie przed końcem zajęć 30%. Dossier można oddać wcześniej w dowolnym momencie (mile widziane). Podstawowym celem jest przedstawienie tematu mieszczącego się w ramach głównego nurtu zajęć: historii, geografii oraz kultury, z uwzględnieniem dwóch zagadnień z danej grupy tematycznej. Każda grupa ma do dyspozycji 70-75 min. na ustną prezentację. Po przedstawieniu prezentacji cała klasa ocenia wystąpienie, w którym poza elementami odnoszącymi się do historii czy też geografii znaleźć się muszą elementy literatury i/lub /językoznawstwa i/lub sztuk plastycznych i/lub muzyki... wszelkich form kultury i/lub przenikania się sztuk, dlatego wskazane jest wyszukiwanie elementów nietuzinkowych, nieoczywistych, mogą być związane (mile widziane) z osobistymi doświadczeniami. Oceniane są: pomysł/kreatywność, logiczna całość tematyczna, umiejętność przekazania wiedzy, sposób nawiązywania kontaktu z publicznością, posługiwanie się nowymi technologiami... |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 14 places
|
|
Coordinators: | Monika Malinowska | |
Group instructors: | Monika Malinowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail or grading
Seminar - Pass/fail or grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Malinowska | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail or grading
Seminar - Pass/fail or grading |
Copyright by University of Warsaw.