(in Polish) Wykład monograficzny : Innowacyjna glottodydaktyka: nadzieje i wyzwania
General data
Course ID: | 3304-2DXW-WM-IGNW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wykład monograficzny : Innowacyjna glottodydaktyka: nadzieje i wyzwania |
Organizational unit: | Institute of French Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Wykład poświęcony jest analizie zagadnień skoncentrowanych wokół pojęcia innowacji i jej wpływu na praktykę w edukacji językowej XXI wieku. Analizie poddane zostanie samo pojęcie innowacyjności dydaktycznej od strony zarówno jej zalet jak i wyzwań, jakie stawiają tzw działania innowacyjne zarówno nauczającym jak i uczącym się. Na konkretnych przykładach działań omówione zostaną zarówno „klasyczne” jak i mniej oczywiste innowacje w dydaktyce języków obcych. |
Full description: |
(in Polish) Wśród omawianej tematyki poruszone zostaną zagadnienia takie jak: - istota innowacyjności w glottodydaktyce. - odwrócona klasa (flipped classroom) – czemu służy „odwrócenie”? - elementy kinestetyczne na lekcji j. obcego (embodied learning), - uczenie się przez współpracę, - gamifikacja – między zabawą a nauką, - uczenie się przez doświadczenie (D. Kolb), - Accelerative Integrated Method - w ujęciu kanadyjskim, - poczucie własnej skuteczności uczących się, - uczenie się języków a wiedza o neurobiologicznych mechanizmach pracy mózgu (na przykładzie pamięci roboczej) - innowacje technologiczne – czy aby na pewno z korzyścią? - AI – czy to już kolejna innowacja? - jak zaplanować lekcję j. obcego w szkole „jutra”? |
Bibliography: |
(in Polish) Barbot M.-J (éd.) (1999), « De nouvelles voies pour la formation », Les cahiers de l’Asdifle 11. Beacco J.-C., Bouquet S., Porquier R. (2004), Texte et référence du niveau B2, Didier, Paris. Bérard E. (1991) L’approche communicative, théorie et pratique, Clé International, Paris. • Bogaards P. (1991), Aptitude et affectivité dans l’apprentissage des langues étrangères, Langues et apprentissage des langues, Hatier-Didier, Paris. • Borg S. (2001), La progression en didactique des langues, Didier, Paris. • Byram M, Beacco J-C. (2003), Guide pour l’élaboration des politiques linguistiques éducatives en Europe, Conseil de l’Europe, Strasbourg. • Byram M., Neuner G., Parmenter L. et autres (2003), La compétence interculturelle, Conseil de l’Europe, Strasbourg. • Camilleri G., élaboré et coordonné par (2002), Autonomie de l’apprenant – La perspective de l’enseignant, Conseil de l’Europe, Strasbourg. • Conseil de l’Europe (2001, 2018, 2021), Cadre européen commun de référence pour l’apprentissage et l’enseignement des langues, apprendre, enseigner, évaluer, Didier, Paris. • Crinon J., Gautellier C. (2001), Apprendre avec le multimédia et Internet, Retz, Paris. • Dupuis V., Heyworth F., Leban K., Szesztay M., Tinsley T. (2003), Face à l’avenir, les enseignants de langues à travers l’Europe, Conseil de l’Europe, Strasbourg. • Garthier-Thurler (2000), Innover au coeur de l’établissement scolaire, Ed. ESF, Paris. • Kaddouri M. (1998), L’innovation en question, Education permanente N°134, Arcueil. • Koulayan, N. “Les TICE ou des nouveaux outils entre technique et transmission des savoirs”, in Cahiers Interdisciplinaires des Sciences du Langage, n° 16, Université Toulouse-le Mirail, 2002 • Legrand L. (1995), Les différenciations de la pédagogie, PUF, Paris. • Porcher L. (2004), L’enseignement des langues étrangères, Hachette éducation, Paris. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty z obszaru wiedzy - K-W01: student/ka zna w zaawansowanym stopniu główne nurty innowacji w dydaktyce językowej i wie, jak je powiązać z rozwojem pedagogiki, psychologii, teoriami uczenia się; -K - W01: student/ka charakteryzuje istotne dla procesu uczenia się języków obcych zmiany i wie, z czego one wynikają; - K-W11 :student/ka zna w zaawansowanym stopniu czynniki wspierające efektywne uczenie się języków obcych; - K-W11: student/ka zna w zaawansowanym stopniu narzędzia europejskie opracowane na potrzeby glottodydaktyki; - K-W12: student/ka ma pogłębioną wiedzę dotyczącą innowacji glottodydaktycznych w powiązaniu z obszarami takimi jak ocenianie, pedagogika różnojęzyczności, aktywizowanie uczących się. Efekty z obszaru umiejętności - K-U04: student/ka potrafi ocenić stopień innowacyjności działań dydaktycznych w ujęciu współczesnych teorii dydaktycznych i psychologicznych; - K-U01: student/ka umie zastosować właściwą terminologię do opisu danej sytuacji kształcenia językowego - K- U04: student/ka umie podać przykłady ilustrujące omawiane innowacje dydaktyczne - K-U04: student/ka odnosi się w sposób zasadny do poznanych teorii i działań językowych. Efekty z obszaru kompetencji społecznych - K-K02: student/ka aktywnie uczestniczy w zajęciach pamiętając, że każda osoba powinna czuc się współodpowiedzialna za dynamikę procesu grupowego; - K-K06: student/ka potrafi zadawać trafne pytania oraz adekwatnie reaguje na sytuacje społeczne w grupie; - K-K03: student/ka potrafi w sposób nieraniący niczyich uczuć odnosić się do wypowiedzi współuczestników zajęć. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywny udział w zajęciach, przygotowanie i pisemne przedstawienie charakterystyki jednej innowacji dydaktycznej omawianej na zajęciach (lub innej) wraz z omówieniem konkretnego przykładu. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK-MON
TH FR |
Type of class: |
Monographic lecture, 30 hours, 10 places
|
|
Coordinators: | Jolanta Sujecka-Zając | |
Group instructors: | Jolanta Sujecka-Zając | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail or grading
Monographic lecture - Pass/fail or grading |
Copyright by University of Warsaw.