University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

2 nd Fenno-Ugrian Langiage Course 2

General data

Course ID: 3320-ZJUGRE78
Erasmus code / ISCED: 09.101 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literature and linguistics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: 2 nd Fenno-Ugrian Langiage Course 2
Name in Polish: Drugi język ugrofiński II - estoński
Organizational unit: Department of Hungarian Studies
Course groups: (in Polish) Praktyczna nauka drugiego języka kierunkowego
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Estonian
Type of course:

elective courses

Requirements:

2 nd Fenno-Ugrian Langiage Course 1 3320-JUGRE34

Prerequisites (description):

(in Polish) Student posiada niezbędne wiadomości na temat gram. j. estońskiego, włada podstawowymi terminami gramatyki, rozumie i potrafi napisać krótkie, proste teksty.

Short description: (in Polish)

Po zakończeniu semestru student rozumie główny sens wypowiedzi sformułowanej

wyraźnie, w języku standardowym, na temat mu znany, związany z pracą, szkołą,

czasem wolnym itp. Potrafi zrozumieć teksty zawierające najczęściej używane

wyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym. Potrafi bez przygotowania

uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane i go interesujące.

Tematy: tematy związany z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowym,

podróżowanie, rozmowa telefoniczna, rozkład dnia, korespondencja, zakupy,

jedzenie i żywności, wizyta u lekarza, spędzanie wolnego czasu, zainteresowania,

ubrania i wygląd zewnętrzny.

Gramatyka: pogłębianie i utrwalanie nabytych wiadomości gramatycznych

(deklinacja, liczba mnoga, imiesłowy, formy bezosobowe, stopniowanie

przymiotników i przysłówków, sufiksy, czasy i tryby, elementy słowotwórstwa).

Full description: (in Polish)

Po zakończeniu semestru student rozumie główny sens wypowiedzi sformułowanej wyraźnie, w języku standardowym, na temat mu znany, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp. Potrafi zrozumieć teksty zawierające najczęściej używane wyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym. Potrafi bez przygotowania uczestniczyć w rozmowach na tematy mu znane i go interesujące.

Tematy: tematy związany z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowym, podróżowanie, rozmowa telefoniczna, rozkład dnia, korespondencja, zakupy, jedzenie i żywności, wizyta u lekarza, spędzanie wolnego czasu, zainteresowania, ubrania i wygląd zewnętrzny.

Gramatyka: pogłębianie i utrwalanie nabytych wiadomości gramatycznych (deklinacja, liczba mnoga, imiesłowy, formy bezosobowe, stopniowanie przymiotników i przysłówków, sufiksy, czasy i tryby, elementy słowotwórstwa).

Bibliography: (in Polish)

1. S.Rammo, M.Teral, B.Klaas-Lang, M.Allik „Keel selgeks!”, „Keel selgeks! Lisad”,

„Keel selgeks! Grammatika”, kirjastus Avita, 2012; 2. M. Kitsnik, L. Kingisepp

„Naljaga poolaks”, kirjastus OÜ Iduleht, 2006; 3. w internecie:

http://www.keeleveeb.ee/, https://www.keeleklikk.ee/

Learning outcomes: (in Polish)

Student posługujący się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często

używane wyrażenia w zakresie tematów związanych z życiem codziennym (

podstawowe informacje dotyczące rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia,

pracy). Potrafi przedstawiać siebie i innych. Potrafi porozumiewać się w rutynowych,

prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej

wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje

pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z

najważniejszymi potrzebami życia codziennego. Umie podać przyczyny i wyjaśnienia,

sformułować opinie i plany. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje.

Umie napisać list osobisty. (K_U11)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- zdalne testy zaliczeniowe (2) – (ustny i pisemny) - 50%,

- uczestniczenie w zajęciach w Google Meet (bieżące przygotowanie do zajęć i

aktywność) - 25 %,

- prace indywidualne - 25 %

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 60 hours, 20 places more information
Coordinators: Lea Jürgenstein
Group instructors: Lea Jürgenstein
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Mode:

Classroom

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 60 hours, 20 places more information
Coordinators: Lea Jürgenstein
Group instructors: Lea Jürgenstein
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Classes - Grading
Mode:

Classroom

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)