University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Praca socjalna z osobami niedostosowanymi społecznie

General data

Course ID: 3401-FAK-PSONz
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Praca socjalna z osobami niedostosowanymi społecznie
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
Elective courses (weekday program)
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

elective courses

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie metod pracy socjalnej i resocjalizacji.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów nie tylko wiedzy na temat metod stosowanych współcześnie przez praktyków resocjalizacji, w pracy z osobą nieprzystosowaną społecznie, ale przede wszystkim umiejętności i kompetencji w tym zakresie. W trakcie zajęć zostaną przedstawione i omówione techniki wykorzystywane we współczesnych podejściach i metodach pracy. Studenci zdobędą umiejętności i kompetencje niezbędne w pracy z dziećmi i młodzieżą i osobami dorosłymi z grup ryzyka.

Bibliography: (in Polish)

Bloomquist, M.L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Kraków: Wydawnictwo UJ;

Greene, R.W., Ablon, J.S. (2008). Terapia dzieci impulsywnych. Model rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie. Kraków: Wydawnictwo UJ;

Kołakowski, A., Wolańczyk, T., Pisula, M., Skotnicka, M., Bryńska, A. (2015). ADHD Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców. Gdańsk: GWP;

Miller, W.R., Rollnick, S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo UJ;

Prochaska, J.O., Norcross, J.C., DiClemente, C.C. (2008). Zmiana na dobre. Rewolucyjny program zmiany, który pomoże ci przezwyciężyć złe nawyki. Warszawa: Instytut Amity

Learning outcomes: (in Polish)

Po zaliczeniu przedmiotu student/ka

w sferze wiedzy:

 zna i rozumie problemy doświadczane przez jednostki oraz mechanizmy i czynniki popadania w trudności

 zna i rozumie zasady funkcjonowania instytucji i organizacji zajmujących się usługami społecznymi i zarządzania nimi

w sferze umiejętności:

 potrafi stosować pojęcia i teorie z zakresu nauk społecznych do opisu i wyjaśniania trudności życiowych i problemów doświadczanych przez jednostki

 potrafi poddawać stosowane w obrębie pracy socjalnej modele interwencji krytycznej refleksji

w sferze kompetencji społecznych:

 jest gotowy/a do wykorzystywania wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych występujących w obszarze pracy socjalnej

 jest gotowy/a do inspirowania i podejmowania działań na rzecz dobra publicznego, w tym przeciwdziałania wszelkim formom dyskryminacji i społecznego wykluczania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

ocena ciągła - obecność i aktywność na zajęciach 40%

praca pisemna nt. wybranego sposobu pracy z osobami niedostosowanymi społecznie 60%

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)