University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Warsztaty umiejętności trenerskich

General data

Course ID: 3401-FAK-WUTd
Erasmus code / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Social and behavioural sciences, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Warsztaty umiejętności trenerskich
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
Elective courses (weekday program)
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Podstawy wiedzy z komunikacji i psychologii społecznej.

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką pracy trenera, nabędą podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem szkoleń i pracy z grupą. Celem przedmiotu jest wstępne przygotowanie studentów do prowadzenia szkoleń i zajęć z grupami młodzieży i dorosłych; w ich trakcie studenci będą mieli okazję do zapoznania się z metodyką szkoleń, zasadami przygotowywania, prowadzenia i ewaluacji działań szkoleniowo-edukacyjnych dla młodzieży i osób dorosłych. Efektem zajęć będzie przygotowanie i przeprowadzenie krótkiego 1,5 godzinnego szkolenia z kompetencji społecznych dla młodzieży (na zaliczenie).

Full description: (in Polish)

Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką pracy trenera, nabędą podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem szkoleń i pracy z grupą. Celem przedmiotu jest wstępne przygotowanie studentów do prowadzenia szkoleń i zajęć z grupami młodzieży i dorosłych; w ich trakcie studenci będą mieli okazję do zapoznania się z metodyką szkoleń, zasadami przygotowywania, prowadzenia i ewaluacji działań szkoleniowo-edukacyjnych dla młodzieży i osób dorosłych. Efektem zajęć będzie przygotowanie i przeprowadzenie krótkiego 1,5 godzinnego szkolenia z kompetencji społecznych dla młodzieży (na zaliczenie).

Zajęcia zostały podzielone na kilka modułów, w czasie których studenci nauczą się rozpoznawać własne zasoby, style komunikacyjne, techniki autoprezentacji i budowania autorytetu, ale również zdobędą wiedzę na temat funkcjonowania grupy (mechanizmów, ról grupowych, motywacji i konfliktów grupowych) oraz zapoznają z metodami i technikami uczenia się, prowadzenia zajęć i warsztatów (również online) oraz wstępnie rozpoznają rynek szkoleń i możliwości wykorzystania swoich kompetencji na rynku pracy. W czasie zajęć zostaną wykorzystane aktywne techniki uczenia się: warsztaty, symulacje, grywalizacja. Studenci w praktyczny, wykorzystujący doświadczenie sposób zdobędą też wiedzę, jak je wykorzystać w praktyce edukacyjnej.

Bibliography: (in Polish)

Adler B.A., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2018

Alberti R., Emmons M., Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz nie raniąc innych, Sopot 2022

Csikszentmihalyi M.,. Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia, Warszawa 2005

Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina 2007

Goleman D., McKee A., Boyatzis R.E., Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Warszawa 2002

Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T., Psychologia dla trenerów, Kraków 2008

Lilienfeld S.O., Lynn S.J., Ruscio J., Beyerstein B.L, 50 wielkich mitów psychologii popularnej, Warszawa 2017

Łaguna A., Kozak A., Metody prowadzenia szkoleń, Sopot 2015

Nęcka E., Trening twórczości, Sopot 2019

Schiraldi G.R., Siła rezyliencji. Jak poradzić sobie ze stresem, traumą i przeciwnościami losu? Trening umiejętności, Sopot 2019

Silberman N., Biech E., Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016

Vogler Ch., Podróż Autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy, Wydawnictwo Wojciech Marzec 2009

Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013

Materiały własne

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć student/ka

w zakresie wiedzy:

- zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu konstruowania skutecznych, wykorzystujących aktywne techniki uczenia się działań szkoleniowych

- umie rozpoznać i zidentyfikować podstawowe wymiary oddziaływania edukacyjnego-szkoleniowego (zasoby, potencjał własny i grupy, komunikacja i relacje grupowe, narzędzia samorozwoju i pracy z grupą)

- zna podstawowe zasady prowadzenia skutecznych szkoleń, umie (na podstawowym poziomie) rozpoznać potrzeby szkoleniowe oraz skonstruować na ich podstawie program szkolenia dotyczącego kompetencji społecznych

- posiada wiedzę na temat wybranych skutecznych technik i narzędzi komunikowania się, pracy z grupą, tworzenia, prowadzenia i ewaluacji szkoleń

w zakresie umiejętności:

- potrafi dostrzegać własne oraz (na podstawowym poziomie) grupowe zasoby i potencjały, potrafi korzystać z dostępnych narzędzi do autoanalizy własnych kompetencji komunikacyjnych i trenerskich

- umie korzystać (odszukać, wypełnić i zinterpretować: na podstawowym poziomie) narzędzia do pracy z grupami

- potrafi skonstruować na podstawowym poziomie moduł szkoleniowy dotyczący kompetencji społecznych (przygotowanie, przeprowadzenie, ewaluacja)

w zakresie kompetencji personalnych i społecznych:

- docenia znaczenie aktywnych metod pracy w integrowaniu i ujawnianiu potencjału osób i grup

- docenia kompetencje komunikacyjne i interpersonalne w pracy z grupą; potrafi wydobyć i wzmocnić potencjał własny i grupy

- potrafi wykorzystać swoje umiejętności do angażowania innych do działania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

a) Ocena ciągła (aktywność na zajęciach): 0,5

b) Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów: 0,5

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Katarzyna Rychlicka-Maraszek
Group instructors: Katarzyna Rychlicka-Maraszek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)