(in Polish) Warsztaty umiejętności trenerskich
General data
Course ID: | 3401-FAK-WUTd |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Warsztaty umiejętności trenerskich |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: |
Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization Elective courses (weekday program) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Podstawy wiedzy z komunikacji i psychologii społecznej. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką pracy trenera, nabędą podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem szkoleń i pracy z grupą. Celem przedmiotu jest wstępne przygotowanie studentów do prowadzenia szkoleń i zajęć z grupami młodzieży i dorosłych; w ich trakcie studenci będą mieli okazję do zapoznania się z metodyką szkoleń, zasadami przygotowywania, prowadzenia i ewaluacji działań szkoleniowo-edukacyjnych dla młodzieży i osób dorosłych. Efektem zajęć będzie przygotowanie i przeprowadzenie krótkiego 1,5 godzinnego szkolenia z kompetencji społecznych dla młodzieży (na zaliczenie). |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką pracy trenera, nabędą podstawowe umiejętności związane z prowadzeniem szkoleń i pracy z grupą. Celem przedmiotu jest wstępne przygotowanie studentów do prowadzenia szkoleń i zajęć z grupami młodzieży i dorosłych; w ich trakcie studenci będą mieli okazję do zapoznania się z metodyką szkoleń, zasadami przygotowywania, prowadzenia i ewaluacji działań szkoleniowo-edukacyjnych dla młodzieży i osób dorosłych. Efektem zajęć będzie przygotowanie i przeprowadzenie krótkiego 1,5 godzinnego szkolenia z kompetencji społecznych dla młodzieży (na zaliczenie). Zajęcia zostały podzielone na kilka modułów, w czasie których studenci nauczą się rozpoznawać własne zasoby, style komunikacyjne, techniki autoprezentacji i budowania autorytetu, ale również zdobędą wiedzę na temat funkcjonowania grupy (mechanizmów, ról grupowych, motywacji i konfliktów grupowych) oraz zapoznają z metodami i technikami uczenia się, prowadzenia zajęć i warsztatów (również online) oraz wstępnie rozpoznają rynek szkoleń i możliwości wykorzystania swoich kompetencji na rynku pracy. W czasie zajęć zostaną wykorzystane aktywne techniki uczenia się: warsztaty, symulacje, grywalizacja. Studenci w praktyczny, wykorzystujący doświadczenie sposób zdobędą też wiedzę, jak je wykorzystać w praktyce edukacyjnej. |
Bibliography: |
(in Polish) Adler B.A., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2018 Alberti R., Emmons M., Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz nie raniąc innych, Sopot 2022 Csikszentmihalyi M.,. Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia, Warszawa 2005 Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina 2007 Goleman D., McKee A., Boyatzis R.E., Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Warszawa 2002 Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T., Psychologia dla trenerów, Kraków 2008 Lilienfeld S.O., Lynn S.J., Ruscio J., Beyerstein B.L, 50 wielkich mitów psychologii popularnej, Warszawa 2017 Łaguna A., Kozak A., Metody prowadzenia szkoleń, Sopot 2015 Nęcka E., Trening twórczości, Sopot 2019 Schiraldi G.R., Siła rezyliencji. Jak poradzić sobie ze stresem, traumą i przeciwnościami losu? Trening umiejętności, Sopot 2019 Silberman N., Biech E., Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016 Vogler Ch., Podróż Autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy, Wydawnictwo Wojciech Marzec 2009 Wilczyńska M., Nowak M., Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K., Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Gliwice 2013 Materiały własne |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student/ka w zakresie wiedzy: - zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu konstruowania skutecznych, wykorzystujących aktywne techniki uczenia się działań szkoleniowych - umie rozpoznać i zidentyfikować podstawowe wymiary oddziaływania edukacyjnego-szkoleniowego (zasoby, potencjał własny i grupy, komunikacja i relacje grupowe, narzędzia samorozwoju i pracy z grupą) - zna podstawowe zasady prowadzenia skutecznych szkoleń, umie (na podstawowym poziomie) rozpoznać potrzeby szkoleniowe oraz skonstruować na ich podstawie program szkolenia dotyczącego kompetencji społecznych - posiada wiedzę na temat wybranych skutecznych technik i narzędzi komunikowania się, pracy z grupą, tworzenia, prowadzenia i ewaluacji szkoleń w zakresie umiejętności: - potrafi dostrzegać własne oraz (na podstawowym poziomie) grupowe zasoby i potencjały, potrafi korzystać z dostępnych narzędzi do autoanalizy własnych kompetencji komunikacyjnych i trenerskich - umie korzystać (odszukać, wypełnić i zinterpretować: na podstawowym poziomie) narzędzia do pracy z grupami - potrafi skonstruować na podstawowym poziomie moduł szkoleniowy dotyczący kompetencji społecznych (przygotowanie, przeprowadzenie, ewaluacja) w zakresie kompetencji personalnych i społecznych: - docenia znaczenie aktywnych metod pracy w integrowaniu i ujawnianiu potencjału osób i grup - docenia kompetencje komunikacyjne i interpersonalne w pracy z grupą; potrafi wydobyć i wzmocnić potencjał własny i grupy - potrafi wykorzystać swoje umiejętności do angażowania innych do działania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) a) Ocena ciągła (aktywność na zajęciach): 0,5 b) Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów: 0,5 |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU WAR
W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Rychlicka-Maraszek | |
Group instructors: | Katarzyna Rychlicka-Maraszek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Copyright by University of Warsaw.