University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Integration and animation - workshop

General data

Course ID: 3401-PR1-1WARd
Erasmus code / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Social and behavioural sciences, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Integration and animation - workshop
Name in Polish: Warsztat integracyjno-animacyjny
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
Obligatory courses - 1st year, 1st cycle, Social Prevention and Resocialisation (weekday program)
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Gotowość studentów do zaangażowania się w praktyczne zajęcia grupowe.

Short description: (in Polish)

Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty integracyjne, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką działań animacyjno-edukacyjnych i integracyjnych. Praktycznym celem przedmiotu jest integracja studentów I roku realizowana we wspólnym działaniu.

Full description: (in Polish)

Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty integracyjne, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką działań animacyjno-edukacyjnych i integracyjnych. Praktycznym celem przedmiotu jest integracja studentów I roku realizowana we wspólnym działaniu. Studenci nauczą się rozpoznawać własne zasoby i potencjał działań grupowych i społecznościowych. Zapoznają się również ze specyfiką Uniwersytetu jako środowiska uczenia się (i swojej roli: studenta), poznają mechanizmy funkcjonowania i pracy w grupie, skutecznego komunikowania się i przygotowywania warsztatowych zajęć edukacyjno-integracyjnych. Będą uczestniczyć w procesie przygotowania, a więc wykorzystywania w praktyce wiedzy w zakresie tworzenia, realizacji i ewaluacji małych projektów edukacyjno-integracyjnych.

Bibliography: (in Polish)

Adler B.A., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2018

Łaguna A., Kozak A., Metody prowadzenia szkoleń, Sopot 2015

Nęcka E., Trening twórczości, Sopot 2019

Silberman N., Biech E., Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016

Materiały własne

Learning outcomes: (in Polish)

w zakresie wiedzy:

- student/ka zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu konstruowania skutecznych, wykorzystujących aktywne techniki uczenia się projektów edukacyjno-integracyjnych

- umie rozpoznać i zidentyfikować podstawowe wymiary oddziaływania edukacyjno-integracyjnego (zasoby, potencjał własny i grupy, projekt edukacyjny, komunikacja i relacje grupowe)

- zna podstawowe zasady kultury akademickiej i funkcjonowania w roli studenta na uniwersytecie

- posiada wiedzę na temat wybranych skutecznych technik i narzędzi komunikowania się, pracy z grupą, tworzenia projektów

- zna wybrane przykłady udanych działań/projektów edukacyjno-integracyjnych

w zakresie umiejętności:

- student/ka potrafi dostrzegać własne oraz (na podstawowym poziomie) grupowe zasoby i potencjały

- umie odszukać, wypełnić i zinterpretować (na podstawowym poziomie) testy identyfikujące mocne strony/zalety/talenty

- potrafi skonstruować na podstawowym poziomie projekt edukacyjno-integracyjny

- potrafi przeprowadzić wybrane ćwiczenia integracyjne i pobudzające zaangażowanie

w zakresie kompetencji personalnych i społecznych:

- student/ka docenia znaczenie aktywnych metod pracy w integrowaniu i ujawnianiu potencjału osób i grup

- rozumie i docenia wartości kultury uczenia się w środowisku uniwersyteckim

- odczuwa w praktyce siłę współdziałania

- docenia kompetencje zespołowej i międzyzespołowej współpracy

- potrafi zaangażować innych do działania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie końcowe odbywa się na podstawie:

 obecności

 systematycznej aktywności na zajęciach

 przygotowania krótkiego projektu edukacyjno-integracyjnego (na zaakceptowany przez prowadzącego temat)

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 15 hours, 72 places more information
Coordinators: Katarzyna Rychlicka-Maraszek
Group instructors: Katarzyna Rychlicka-Maraszek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)