University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of educational-corrective work with a group

General data

Course ID: 3401-PR1-SP-WR-MPWd
Erasmus code / ISCED: 05.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Methodology of educational-corrective work with a group
Name in Polish: Metodyka pracy wychowawczo-korekcyjnej z grupą
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: (in Polish) Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień
Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Posiadanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu objętego programem nauczania.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu metodyki pracy wychowawczo-korekcyjnej z grupą.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu procesu grupowego, rodzajów grup, etapów pracy w grupie oraz ról grupowych. Przedmiot przygotowuje studenta do poznania zjawiska oporu i sposobów radzenia z oporem. Ponadto student poznaje style uczenia się oraz metody i techniki pracy z grupą. Przedmiot przygotowuje do poprawnego przygotowania i realizacji zajęć grupowych. Zajęcia uświadamiają studentom jak ważne jest zdobywanie wiedzy i profesjonalnych umiejętności do pracy z grupą i potrzebę ich stałego rozwoju.

Wymiar czasu pracy studenta/ki:

- godziny kontaktowe: 60

- przygotowanie do zajęć: 30

- przygotowanie i przeprowadzenie autorskiego programu pracy z grupą: 40

- przygotowanie do egzaminu: 20

150 godzin/5 ECTS

Bibliography: (in Polish)

1. Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., 2011, Ja I mój uczeń pracujemy aktywnie, przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce,

2. Corney M.S., Corney G., 2002, Grupy, metody grupowej pomocy psychologicznej, Warszawa,

3. Łaguna M., 2003, Szkolenia, Gdańsk,

4. Łaguna M., Fortuna P., 2015, Przygotowanie szkolenia, Sopot,

5. Paszkiewicz A., 2017, Skuteczna praca z wychowankiem niedostosowanym społecznie w grupie socjoterapeutycznej, Warszawa,

6. Sawicka K., red., 2008, Socjoterapia, Warszawa

7. Szymańska J., 2015, Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki, Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.

8. Urban M., 2015, Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, Gdańsk

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu przedmiotu student/ka:

• w sferze wiedzy:

- ma uporządkowaną wiedzę na temat rodzajów grup, ról grupowych, procesu grupowego, etapów pracy z grupą, stylów uczenia się;

- zna i rozumie zjawisko oporu w grupie i sposoby radzenia z oporem;

• w sferze umiejętności:

- potrafi analizować zasadność stosowania różnych metod i technik w celu skutecznej i efektywnej pracy z grupą;

- potrafi przy użyciu uporządkowanej wiedzy zaprojektować i przeprowadzić zajęcia grupowe;

• w sferze kompetencji społecznych:

- uzyskuje wgląd w siebie: poznaje swój potencjał oraz ograniczenia w zakresie funkcjonowania w grupie, ma świadomość znaczenia złożonej wiedzy i profesjonalnych umiejętności w pracy z grupą i rozumie potrzebę ich stałego rozwoju;

- jest gotów do postępowania zgodnie z zasadami etyki prowadzącego grupę.

-potrafi współdziałać i pracować w grupie, brać udział w dyskusji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia warsztatu:

- obecność;

- aktywność w trakcie zajęć max. 30 pkt ;

- opracowanie i przeprowadzenie autorskiego programu pracy z grupą max. 70 pkt.

Aby zaliczyć warsztat trzeba zdobyć min. 90 pkt.

Warunki zaliczenia przedmiotu:

Egzamin pisemy w formie testu, do którego student zostanie dopuszczony po uzyskaniu zaliczenia warsztatu.

Punktacja z egzaminu:

95-100 – ocena 5,0

88-94 – ocena 4,5

80-87 – ocena 4,0

70-79 – ocena 3,5

61- 69 – ocena 3,0

60 i niżej – ocena 2,0

Sposoby weryfikacji efektów uczenia:

- w obszarze wiedzy: egzamin pisemny;

- w obszarze umiejętności i kompetencji: ocenianie ciągłe, opracowanie i przeprowadzenie autorskiego programu pracy z grupą.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 30 hours, 23 places more information
Workshops, 30 hours, 23 places more information
Coordinators: Aneta Domżalska
Group instructors: Aneta Domżalska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Lecture - Examination
Workshops - No assessment
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)