Pedagogical basis of custody
General data
Course ID: | 3401-PR1-SP-WR-PKSd |
Erasmus code / ISCED: |
05.6
|
Course title: | Pedagogical basis of custody |
Name in Polish: | Pedagogiczne podstawy kurateli sądowej |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Posiadanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu objętego programem nauczania (patrz wymagania formalne). |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu pedagogicznych podstaw kurateli sądowej. |
Full description: |
The course is to familiarize the student with the concepts and terms in the field of probation and legal acts regulating the work of probation officers. The student acquires knowledge about the theoretical and conceptual foundations of probation. The subject prepares the student to learn the types and purposes of supervision and supervision as well as the rights and obligations of probation officers, supervised and supervised. In addition, the student learns the methods of working in court guardianship as well as the difficulties and problems in the work of a probation officer. The subject allows students to familiarize themselves with the documentation related to the exercise of supervision and supervision, and to prepare the results of research on the state of court guardianship. Student's working time: - contact hours: 30 - preparation for the classes: 30 - preparation of review of test results and report: 20 - preparation for the grading: 10 90 h/3 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Bałandynowicz A., Probacja. Resocjalizacja z udziałem społeczeństwa, Warszawa 2011; 2. Domżalska A., Kompetencje zawodowe kuratorów sądowych w opinii badanych podopiecznych, Opieka-Wychowanie- Terapia" nr 3-4 2011; 3. Konopczyński M., Stasiak K., Polska kuratela sądowa na przełomie wieków: nadzieje, oczekiwania, dylematy, Kraków 2016; 4. Ostrihańska Z., Greczuszkin A., Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego, Norbertinum, Lublin 2005; 5. Skowroński B., Probacja: teoria i metodyka, Warszawa 2018; 6. Skowroński B., Klimat społeczny zespołów Kuratorskiej Służby Sądowej: raport z badań, w: Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja, T. 24 (2014); 7. Skowroński B., Stres sądowych kuratorów zawodowych wykonujących orzeczenia w sprawach karnych i nieletnich, Resocjalizacja Polska, Nr 10 (2015); 8. Ustawa z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych (DzU z 2001 r. nr 98, poz. 1071). 9. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 Kodeks karny wykonawczy (Dz.U. 1997 nr 90 poz. 557) 10. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 12 czerwca 2003 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania uprawnień i obowiązków kuratorów sądowych 11. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 13 czerwca 2016 r. w sprawie sposobu i trybu wykonywania czynności przez kuratorów sądowych w sprawach karnych wykonawczych |
Learning outcomes: |
After completing the course the student: • in terms of knowledge: - knows and understands the legal acts regulating the work of probation officers; - has an organized knowledge of the work of probation officers for adults and family probation officers; • in terms of skills - can analyze the results of research on the state of custody; - is able to correctly diagnose the most important problems of the charge/ward using structured knowledge and select the means and methods of work for an individual case; • in terms of social competences: - is aware of the importance of complex knowledge and professional skills in the field of the work probation officer and understands the need for their constant development. |
Assessment methods and assessment criteria: |
Passing conditions for the course: - attendance - active participation in classes (reading scientific texts, participation in discussions, exercises) - review of test results and report - passing written test The final grade consists of: - written test - max 50 points - active participation during classes - max 15 points - review of test results - max. 25 points - review of report - max. 10 points Scoring system - the maximum number of points you can score is 100 100-95 –grade 5.0; 94-88 - grade 4.5; 87-80 - grade 4.0; 79-70 - grade 3.5; 69-61 - grade 3.0; 60 and below - grade 2.0 Methods of verifying the learning outcomes: LO KNOWLEDGE: written test; LO SKILLS AND COMPETENCES: continuous assessment, preparation of review of test results and report. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 16 places
|
|
Coordinators: | Renata Gardian-Miałkowska | |
Group instructors: | Renata Gardian-Miałkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Seminar - Examination |
Copyright by University of Warsaw.