University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The basics for didactics in rehabilitation

General data

Course ID: 3401-PR1-SP-WR-PNRd
Erasmus code / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Social and behavioural sciences, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: The basics for didactics in rehabilitation
Name in Polish: Podstawy nauczania resocjalizującego
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: (in Polish) Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień
Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i psychologii ogólnej

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Tematyka zajęć skoncentrowana jest wokół zagadnień związanych z kształceniem w procesie resocjalizacji. Problematyka kursu obejmuje charakterystykę wybranych metod nauczania, formy kształcenia młodzieży z zaburzeniami zachowania/nieprzystosowaniem społecznym w Polsce, zasady nauczania resocjalizującego w ramach konstruktywistycznego paradygmatu nauczania.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z problematyką wychowania, nauczania i kształcenia resocjalizującego. W trakcie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia: charakterystyka uczniów z nieprzystosowaniem społecznym na podstawie wyników badań; zasady nauczania nieprzystosowanych społecznie; zasady dydaktyczne; problematyka celów kształcenia (definicje, klasyfikacje, formułowanie celów, źródła celów, operacjonalizacja celów, taksonomia celów kształcenia); zagadnienie treści kształcenia; formy organizacyjne kształcenia oraz metody kształcenia; prawne podstawy kształcenia resocjalizującego; orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.

Bibliography: (in Polish)

Szecówka, A. (2008). Kształcenie resocjalizujące, w: Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, B. Urban, J.M. Stanik (red.), tom 1, Warszawa: PWN

Żegnałek, K. (2005). Dydaktyka ogólna. Wybrane zagadnienia. Warszawa: WSP TWP w Warszawie

Kruszewski, K. (2007). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, wyd. 7, Warszawa: PWN

Deutsch Smith, D. (2008). Pedagogika specjalna. t.2, Warszawa: PWN i APS

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu kursu uczestnicy zajęć w zakresie:

a. wiedzy:

• definiują podstawowe pojęcia z zakresu dydaktyki ogólnej i ortodydaktyki resocjalizacyjnej

• wskazują założenia modeli edukacyjnych

• rozróżniają podstawowe metody nauczania

b. umiejętności

• dokonują prawidłowej analizy podstawowych modeli edukacyjnych

• formułują cele kształcenia i nauczania specjalnego

c. kompetencji

• przedstawiają swoje zdanie na temat roli kształcenia w procesie resocjalizacji

• umieją współpracować w zespole

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby weryfikacji efektów uczenia:

EU WIEDZA: test końcowy jednokrotnego wyboru

EU UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE: przygotowanie zajęć dla uczniów metodą projektu.

- przygotowanie zajęć dla uczniów metodą projektu – max 20 pkt

- test końcowy jednokrotnego wyboru – max 80 pkt

Punktacja - maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 100

100-91 – ocena 5,0

90-81 – ocena 4,5

80-71 – ocena 4,0

70-61 – ocena 3,5

60- 52 – ocena 3,0

51 i niżej – ocena 2,0

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 23 places more information
Coordinators: Renata Gardian-Miałkowska
Group instructors: Renata Gardian-Miałkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)