The basics for didactics in rehabilitation
General data
Course ID: | 3401-PR1-SP-WR-PNRd |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | The basics for didactics in rehabilitation |
Name in Polish: | Podstawy nauczania resocjalizującego |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej i psychologii ogólnej |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Tematyka zajęć skoncentrowana jest wokół zagadnień związanych z kształceniem w procesie resocjalizacji. Problematyka kursu obejmuje charakterystykę wybranych metod nauczania, formy kształcenia młodzieży z zaburzeniami zachowania/nieprzystosowaniem społecznym w Polsce, zasady nauczania resocjalizującego w ramach konstruktywistycznego paradygmatu nauczania. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z problematyką wychowania, nauczania i kształcenia resocjalizującego. W trakcie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia: charakterystyka uczniów z nieprzystosowaniem społecznym na podstawie wyników badań; zasady nauczania nieprzystosowanych społecznie; zasady dydaktyczne; problematyka celów kształcenia (definicje, klasyfikacje, formułowanie celów, źródła celów, operacjonalizacja celów, taksonomia celów kształcenia); zagadnienie treści kształcenia; formy organizacyjne kształcenia oraz metody kształcenia; prawne podstawy kształcenia resocjalizującego; orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. |
Bibliography: |
(in Polish) Szecówka, A. (2008). Kształcenie resocjalizujące, w: Resocjalizacja. Teoria i praktyka pedagogiczna, B. Urban, J.M. Stanik (red.), tom 1, Warszawa: PWN Żegnałek, K. (2005). Dydaktyka ogólna. Wybrane zagadnienia. Warszawa: WSP TWP w Warszawie Kruszewski, K. (2007). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela, wyd. 7, Warszawa: PWN Deutsch Smith, D. (2008). Pedagogika specjalna. t.2, Warszawa: PWN i APS |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu kursu uczestnicy zajęć w zakresie: a. wiedzy: • definiują podstawowe pojęcia z zakresu dydaktyki ogólnej i ortodydaktyki resocjalizacyjnej • wskazują założenia modeli edukacyjnych • rozróżniają podstawowe metody nauczania b. umiejętności • dokonują prawidłowej analizy podstawowych modeli edukacyjnych • formułują cele kształcenia i nauczania specjalnego c. kompetencji • przedstawiają swoje zdanie na temat roli kształcenia w procesie resocjalizacji • umieją współpracować w zespole |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposoby weryfikacji efektów uczenia: EU WIEDZA: test końcowy jednokrotnego wyboru EU UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE: przygotowanie zajęć dla uczniów metodą projektu. - przygotowanie zajęć dla uczniów metodą projektu – max 20 pkt - test końcowy jednokrotnego wyboru – max 80 pkt Punktacja - maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 100 100-91 – ocena 5,0 90-81 – ocena 4,5 80-71 – ocena 4,0 70-61 – ocena 3,5 60- 52 – ocena 3,0 51 i niżej – ocena 2,0 |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 23 places
|
|
Coordinators: | Renata Gardian-Miałkowska | |
Group instructors: | Renata Gardian-Miałkowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Warsaw.