University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social rehabilitation methodology workshop

General data

Course ID: 3401-PR1-SP-WR-WMRd
Erasmus code / ISCED: 05.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0114) Teacher training with subject specialization The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Social rehabilitation methodology workshop
Name in Polish: Warsztat metodyki resocjalizacji
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: (in Polish) Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień
Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Podstawy psychologii i pedagogiki

Identyfikowanie i nazywanie współczesnych problemów wychowawczych, profilaktycznych, resocjalizacyjnych dzieci i rodzin z grup ryzyka.


Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie metod resocjalizacji zarówno instytucjonalnej, jak i w środowisku lokalnym.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów nie tylko wiedzy na temat metod stosowanych współcześnie przez praktyków resocjalizacji, w pracy z osobą nieprzystosowaną społecznie, ale przede wszystkim umiejętności i kompetencji w tym zakresie. W trakcie zajęć zostaną przedstawione i omówione techniki wykorzystywane w różnych współczesnych podejściach i metodach pracy, m.in. w Dialogu Motywującym (DM), Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (TSR), Podejściu Transteoretycznym. Studenci – podczas ćwiczeń praktycznych/warsztatowych – zdobędą umiejętności i kompetencje niezbędne w pracy z dziećmi i młodzieżą i osobami dorosłymi z grup ryzyka. W trakcie zajęć studenci zostaną także zapoznani z modelem rozwiązywania problemów przez współdziałanie, skierowanym do dzieci impulsywnych; metodami i strategiami radzenia sobie z dzieckiem z ADHD oraz treningiem umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi.

Bibliography: (in Polish)

1. Greene, R.W., Ablon, J.S. (2008). Terapia dzieci impulsywnych. Model rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie. Kraków: Wydawnictwo UJ;

2. Kołakowski, A., Wolańczyk, T., Pisula, M., Skotnicka, M., Bryńska, A. (2015). ADHD Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców. Gdańsk: GWP;

3. Bloomquist, M.L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Kraków: Wydawnictwo UJ;

4. Miller, W.R., Rollnick, S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo UJ;

5. Prochaska, J.O., Norcross, J.C., DiClemente, C.C. (2008). Zmiana na dobre. Rewolucyjny program zmiany, który pomoże ci przezwyciężyć złe nawyki. Warszawa: Instytut Amity

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu procesu uczenia studenci:

Wiedza:

1. Potrafią definiować i wskazać wzajemne związki paradygmatu z metodyką opisu diagnostycznego i metodyką przekształcania rzeczywistości;

2. Potrafią określić kryteria prawidłowo prowadzonej pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z punku widzenia założeń diagnostycznych i metodycznych pracy z dziećmi i młodzieżą z grupy ryzyka.

Umiejętności:

3. Umieją przedstawić, porównać, dokonać krytycznej oceny innowacyjnych i kreatywnych podejść w pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka;

4. Umieją projektować aktywne oddziaływania naprawcze wobec jednostki, jak i grupy;

5. Potrafią dokonać ewaluacji zaobserwowanych oraz własnych metod pracy.

Kompetencje społeczne:

6. Umieją postępować zgodnie z zasadami etyki wychowawcy;

7. Potrafią prawidłowo identyfikować potrzeby jednostek i grup doświadczających problemów społecznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby weryfikacji efektów uczenia (EU):

EU WIEDZA: test

EU UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE: ocenianie ciągłe pracy na zajęciach

Na ocenę końcową składają się:

- test – max 50 pkt

- aktywność podczas zajęć – max 50 pkt.

Punktacja - maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 100

100-91 – ocena 5,0

90-81 – ocena 4,5

80-71 – ocena 4,0

70-61 – ocena 3,5

60-51 – ocena 3,0

50 i niżej – ocena 2,0

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 60 hours, 20 places more information
Coordinators: Bartłomiej Skowroński
Group instructors: Bartłomiej Skowroński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-01-26
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)