Social rehabilitation methodology workshop
General data
Course ID: | 3401-PR1-SP-WR-WMRd |
Erasmus code / ISCED: |
05.6
|
Course title: | Social rehabilitation methodology workshop |
Name in Polish: | Warsztat metodyki resocjalizacji |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty specjalizacyjne: Wychowanie resocjalizujące - PSIR, I stopień Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Podstawy psychologii i pedagogiki Identyfikowanie i nazywanie współczesnych problemów wychowawczych, profilaktycznych, resocjalizacyjnych dzieci i rodzin z grup ryzyka. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie metod resocjalizacji zarówno instytucjonalnej, jak i w środowisku lokalnym. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów nie tylko wiedzy na temat metod stosowanych współcześnie przez praktyków resocjalizacji, w pracy z osobą nieprzystosowaną społecznie, ale przede wszystkim umiejętności i kompetencji w tym zakresie. W trakcie zajęć zostaną przedstawione i omówione techniki wykorzystywane w różnych współczesnych podejściach i metodach pracy, m.in. w Dialogu Motywującym (DM), Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (TSR), Podejściu Transteoretycznym. Studenci – podczas ćwiczeń praktycznych/warsztatowych – zdobędą umiejętności i kompetencje niezbędne w pracy z dziećmi i młodzieżą i osobami dorosłymi z grup ryzyka. W trakcie zajęć studenci zostaną także zapoznani z modelem rozwiązywania problemów przez współdziałanie, skierowanym do dzieci impulsywnych; metodami i strategiami radzenia sobie z dzieckiem z ADHD oraz treningiem umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Greene, R.W., Ablon, J.S. (2008). Terapia dzieci impulsywnych. Model rozwiązywania problemów poprzez współdziałanie. Kraków: Wydawnictwo UJ; 2. Kołakowski, A., Wolańczyk, T., Pisula, M., Skotnicka, M., Bryńska, A. (2015). ADHD Zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców. Gdańsk: GWP; 3. Bloomquist, M.L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Kraków: Wydawnictwo UJ; 4. Miller, W.R., Rollnick, S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo UJ; 5. Prochaska, J.O., Norcross, J.C., DiClemente, C.C. (2008). Zmiana na dobre. Rewolucyjny program zmiany, który pomoże ci przezwyciężyć złe nawyki. Warszawa: Instytut Amity |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu procesu uczenia studenci: Wiedza: 1. Potrafią definiować i wskazać wzajemne związki paradygmatu z metodyką opisu diagnostycznego i metodyką przekształcania rzeczywistości; 2. Potrafią określić kryteria prawidłowo prowadzonej pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z punku widzenia założeń diagnostycznych i metodycznych pracy z dziećmi i młodzieżą z grupy ryzyka. Umiejętności: 3. Umieją przedstawić, porównać, dokonać krytycznej oceny innowacyjnych i kreatywnych podejść w pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka; 4. Umieją projektować aktywne oddziaływania naprawcze wobec jednostki, jak i grupy; 5. Potrafią dokonać ewaluacji zaobserwowanych oraz własnych metod pracy. Kompetencje społeczne: 6. Umieją postępować zgodnie z zasadami etyki wychowawcy; 7. Potrafią prawidłowo identyfikować potrzeby jednostek i grup doświadczających problemów społecznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposoby weryfikacji efektów uczenia (EU): EU WIEDZA: test EU UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE: ocenianie ciągłe pracy na zajęciach Na ocenę końcową składają się: - test – max 50 pkt - aktywność podczas zajęć – max 50 pkt. Punktacja - maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 100 100-91 – ocena 5,0 90-81 – ocena 4,5 80-71 – ocena 4,0 70-61 – ocena 3,5 60-51 – ocena 3,0 50 i niżej – ocena 2,0 |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO KON
KON
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 60 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Bartłomiej Skowroński | |
Group instructors: | Bartłomiej Skowroński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Warsaw.