Introduction to the study of the state and law
General data
Course ID: | 3401-PS113WDN2 |
Erasmus code / ISCED: |
10.9
|
Course title: | Introduction to the study of the state and law |
Name in Polish: | Wstęp do nauki o państwie i prawie |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
Law - creation, application, observance.State - functions, attributes, political system of Republic of Poland, methods of performing of authority |
Full description: |
Law - creation, application, observance.State - functions, attributes, political system of Republic of Poland, methods of performing of authority |
Bibliography: |
Podstawowa Tatiana Chauvin, Tomasz Stawecki, Piotr Winczorek, Wstęp do prawoznawstwa, wyd. 6, Warszawa: C.H.Beck 2011. Piotr Winczorek, Nauka o państwie, wyd. 4, Warszawa 2011. Alternatywna– dodatkowa A. Bator, W. Gromski, A. Kozak, S. Kaźmierczyk, Z. Pulka, Wprowadzenie do nauk prawnych. Leksykon tematyczny, wyd. 3, Warszawa 2010. Lech Morawski, Wstęp do prawoznawstwa, wyd. XII, Toruń 2009. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Uczestnicy zajęć: w sferze wiedzy - Ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, a szczególnie psychologii, socjologii, pedagogiki, prawa, ekonomii, organizacji i zarządzania, o ich miejscu w systemie nauk oraz zna naukowe uzasadnienia rozwoju i stosowania interdyscyplinarnej wiedzy w dziedzinie pracy socjalnej. - Ma podstawową wiedzę o normach i regułach funkcjonowania instytucji. - Posiadają podstawową wiedzę o prawie i państwie. - Znają podstawowe problemy związane z naukami o państwie i prawie w sferze umiejętności - Potrafi identyfikować i interpretować wielowymiarowe procesy i zjawiska (prawne, polityczne, organizacyjne i ekonomiczne) i dostrzega ich związek z przyczynami problemów i trudności życiowych doświadczanych przez jednostki, rodziny i społeczności oraz z formami zinstytucjonalizowanej pomocy i ich skutecznością. - Prezentuje publicznie swoje poglądy i opinie dotyczące problematyki pracy socjalnej, argumentuje posługując się interdyscyplinarną wiedzą i naukowymi pojęciami oraz odwołując się do zasad prawnych i etycznych - Potrafią określić relacje pomiędzy państwem i prawem, rolę prawa w państwie i w społeczeństwie w sferze kompetencji społecznych - Potrafią wskazywać podstawowe rodzaje wykładni prawa oraz reguły interpretacyjne i inferencyjne - Potrafią kwalifikować reguły kolizyjne oraz metodę analogii - Jest świadomy dylematów towarzyszących praktykowaniu pracy socjalnej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Weryfikacja obecności 2. Ocena aktywności na zajęciach 3. Pisemny egzamin |
Copyright by University of Warsaw.