(in Polish) Potrzeby i problemy - perspektywa indywidualna i społeczna
General data
Course ID: | 3401-RES2-1PiPd |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Potrzeby i problemy - perspektywa indywidualna i społeczna |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: |
Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) W trakcie zajęć omawiana jest problematyka źródeł problemów wymagających interwencji w postaci pracy resocjalizacyjnej, przede wszystkim pojęcie ‘trudności życiowych’ w efekcie niezaspokojenia potrzeb indywidualnych i pojęcie ‘problemu społecznego’ w efekcie niezaspokojenia potrzeb społecznych. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot koncentruje się na źródłach zjawisk wymagających interwencji społecznej w postaci pracy resocjalizacyjnej. Omawiane są kluczowe dla pojawienia się indywidualnych trudności życiowych i problemów społecznych pojęcia ‘potrzeby indywidualne’ oraz ‘potrzeby społeczne’. Osoby biorące udział w zajęciach uczą się szukać przyczyn problemów indywidualnych i społecznych w sferze niezaspokojonych potrzeb – indywidualnych i społecznych. Uczą się dostrzegać konieczne związki między działaniami diagnostycznymi a działaniami o charakterze interwencji społecznych. Nakład pracy osób biorących udział w zajęciach: - godziny zorganizowane – 30 - przygotowanie do zajęć – 20 godz. - przygotowanie do egzaminu – 25 godz. RAZEM: 75 godz. |
Bibliography: |
(in Polish) • E. Grudziewska, M. Mikołajczyk, Wybrane problemy społeczne. Teraźniejszość – przyszłość, Wyd. APS, Warszawa 2018 • T. Kaźmierczak, A. Olech, Mapa zaspokajania potrzeb społecznych, Praca Socjalna Nr 2/2006, IRSS • T. Kocowski, Potrzeby człowieka. Koncepcja systemowa. Ossolineum 1982 • A. Lisowski, Badanie potrzeb społecznych, Interart, Warszawa 1996 • A. Maslow, Motywacja i osobowość, PWN, Warszawa 2006 • Mazowiecki Obserwator Społeczny, Projekt metodologiczny, 2000 (materiał niepublikowany, dostępny w bibliotece IPSiR) • L. Miś, Problemy społeczne. Teoria, metodologia, badania, Wyd. UJ, Kraków 2007 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć osoba studiująca w sferze wiedzy: zna i rozumie konteksty i uwarunkowania zjawisk identyfikowanych jako indywidualne trudności życiowe oraz problemy społeczne, które wymagają rozwiązania w sferze umiejętności: potrafi wykorzystywać pogłębioną wiedzę do identyfikowania, interpretowania oraz wyjaśniania indywidualnych trudności życiowych i problemów społecznych potrafi upowszechniać wiedzę o problematyce resocjalizacji uczestnicząc i/lub prowadząc różne formy debat publicznych w sferze kompetencji społecznych: jest gotowa do właściwego reagowania na zjawiska niezaspokojonych potrzeb indywidualnych i społecznych wymagające interwencji |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) obecność na zajęciach i aktywny w nich udział – jako warunek dopuszczenia do egzaminu - egzamin ustny |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Seminar - Examination |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Examination |
Copyright by University of Warsaw.