University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Warsztat rozwoju osobistego i kompetencji zawodowych

General data

Course ID: 3401-RES2-WROd
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Warsztat rozwoju osobistego i kompetencji zawodowych
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups: Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji intrapersonalnych i interpersonalnych, aby doskonalić efektywność osobistą i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz profesjonalnie pełnić role zawodowe.

Full description: (in Polish)

Student/ka zdobywa wiedzę i umiejętności na temat zarządzana emocjami i stresem. Przedmiot umożliwia studentom określenie własnych celów osobistych i zawodowych. Zajęcia przygotowują studenta/kę do praktykowania koncepcji work-life-balance.

Przedmiot ma za zadanie przygotować studenta/tkę do stosowania technik aktywnego słuchania i komunikacji bez przemocy oraz zachowań asertywnych i empatycznych w życiu osobistym i w pracy zawodowej. Zajęcia mają również na celu rozwijanie kompetencji z obszaru inteligencji emocjonalnej, umiejętności stosowania technik relaksacji i pracy nad rozwojem własnym.

Zajęcia uświadamiają studentom potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i kompetencji zawodowych.

Nakład pracy studenta/tki:

godziny zorganizowane – 30 godzin

przygotowanie do zajęć – 20 godzin

przygotowanie do zaliczenia – 10 godzin

Razem: 60 godz.

Bibliography: (in Polish)

1. Feldman Barrett L. (2020), Jak powstają emocje. Sekretne życie mózgu, CeDeWu sp.z.o.o

2. Goleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna. Media Rodzina.

3. Greenberg M. (2016), Mózg odporny na stres. Dom Wydawniczy Rebis.

4. Heszen-Niejodek, I., Ratajczak, Z. (2016), Psychologia stresu: korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Wydawnictwo Naukowe PWN.

5. Jedliński K. (2008), Trening interpersonalny. Wydawnictwo WAB.

6. Król-Fijewska M. (1992), Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Wydawnictwo INTRA.

7. Merns D., Thoorne B. (2007), Terapia skoncentrowana na osobie. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

8. Rosenberg, M. B. (2020), Porozumienie bez przemocy: O języku życia. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

9. Sapolsky, R. M., Guzowska-Dąbrowska, M. (2012), Dlaczego zebry nie mają wrzodów?: psychofizjologia stresu. Wydawnictwo Naukowe PWN.

10. Shanker S.(2016), Self-reg. Grups Wydawnicza Relacja Sp. z o.o.

11. Tyralik- Kulpa E. (2022), Uwaga złość, Wydawnictwo Natuli, Szczecin

12. Willimas M., Penamn D. (2011), Mindfulness. Trening uważności. Wyd. Sedno

13. Wróbel A. (2011), Asertywność na co dzień. Wyd. Sedno.

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć student/ka:

w sferze wiedzy:

- opisuje i analizuje mechanizm powstawania, konsekwencje oraz znaczenie w życiu osobistym i zawodowym emocji i stresu;

- wymienia i analizuje formy aktywnej komunikacji;

- potrafi wyjaśnić znaczenie zachowań asertywnych w życiu, odróżnia zachowania asertywne od przemocowych;

- podsumowuje swoje psychofizyczne możliwości i ograniczenia pozwalające unikać ryzyka w praktyce resocjalizacyjnej;

w sferze umiejętności:

- potrafi zastosować wybrane strategie radzenia sobie z emocjami i stresem;

- potrafi zastosować zaawansowane techniki komunikacyjne (aktywne słuchanie, techniki NVC);

- potrafi stosować techniki zachowań asertywnych;

- potrafi diagnozować własne potrzeby i cele w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego i realizować własny program edukacyjno-rozwojowy;

w sferze kompetencji społecznych:

- ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego;

- wykazuje przygotowanie do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych wykorzystując umiejętności intrapersonalne i interpersonalne;

- ma świadomość podmiotowego traktowania drugiego człowieka z uwzględnieniem jego możliwości psychofizycznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposób zaliczenia warsztatu:

- obecność na zajęciach

- aktywny udział w zajęciach

- zaliczenie ustne – rozmowa ewaluacyjna

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Aneta Domżalska, Justyna Kurtyka-Chałas
Group instructors: Aneta Domżalska, Justyna Kurtyka-Chałas
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)