(in Polish) Warsztat rozwoju osobistego i kompetencji zawodowych
General data
Course ID: | 3401-RES2-WROd |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Warsztat rozwoju osobistego i kompetencji zawodowych |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: |
Courses in Institute of Social Prevention and Resocialization |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji intrapersonalnych i interpersonalnych, aby doskonalić efektywność osobistą i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz profesjonalnie pełnić role zawodowe. |
Full description: |
(in Polish) Student/ka zdobywa wiedzę i umiejętności na temat zarządzana emocjami i stresem. Przedmiot umożliwia studentom określenie własnych celów osobistych i zawodowych. Zajęcia przygotowują studenta/kę do praktykowania koncepcji work-life-balance. Przedmiot ma za zadanie przygotować studenta/tkę do stosowania technik aktywnego słuchania i komunikacji bez przemocy oraz zachowań asertywnych i empatycznych w życiu osobistym i w pracy zawodowej. Zajęcia mają również na celu rozwijanie kompetencji z obszaru inteligencji emocjonalnej, umiejętności stosowania technik relaksacji i pracy nad rozwojem własnym. Zajęcia uświadamiają studentom potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i kompetencji zawodowych. Nakład pracy studenta/tki: godziny zorganizowane – 30 godzin przygotowanie do zajęć – 20 godzin przygotowanie do zaliczenia – 10 godzin Razem: 60 godz. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Feldman Barrett L. (2020), Jak powstają emocje. Sekretne życie mózgu, CeDeWu sp.z.o.o 2. Goleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna. Media Rodzina. 3. Greenberg M. (2016), Mózg odporny na stres. Dom Wydawniczy Rebis. 4. Heszen-Niejodek, I., Ratajczak, Z. (2016), Psychologia stresu: korzystne i niekorzystne skutki stresu życiowego. Wydawnictwo Naukowe PWN. 5. Jedliński K. (2008), Trening interpersonalny. Wydawnictwo WAB. 6. Król-Fijewska M. (1992), Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Wydawnictwo INTRA. 7. Merns D., Thoorne B. (2007), Terapia skoncentrowana na osobie. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. 8. Rosenberg, M. B. (2020), Porozumienie bez przemocy: O języku życia. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 9. Sapolsky, R. M., Guzowska-Dąbrowska, M. (2012), Dlaczego zebry nie mają wrzodów?: psychofizjologia stresu. Wydawnictwo Naukowe PWN. 10. Shanker S.(2016), Self-reg. Grups Wydawnicza Relacja Sp. z o.o. 11. Tyralik- Kulpa E. (2022), Uwaga złość, Wydawnictwo Natuli, Szczecin 12. Willimas M., Penamn D. (2011), Mindfulness. Trening uważności. Wyd. Sedno 13. Wróbel A. (2011), Asertywność na co dzień. Wyd. Sedno. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student/ka: w sferze wiedzy: - opisuje i analizuje mechanizm powstawania, konsekwencje oraz znaczenie w życiu osobistym i zawodowym emocji i stresu; - wymienia i analizuje formy aktywnej komunikacji; - potrafi wyjaśnić znaczenie zachowań asertywnych w życiu, odróżnia zachowania asertywne od przemocowych; - podsumowuje swoje psychofizyczne możliwości i ograniczenia pozwalające unikać ryzyka w praktyce resocjalizacyjnej; w sferze umiejętności: - potrafi zastosować wybrane strategie radzenia sobie z emocjami i stresem; - potrafi zastosować zaawansowane techniki komunikacyjne (aktywne słuchanie, techniki NVC); - potrafi stosować techniki zachowań asertywnych; - potrafi diagnozować własne potrzeby i cele w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego i realizować własny program edukacyjno-rozwojowy; w sferze kompetencji społecznych: - ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego; - wykazuje przygotowanie do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych wykorzystując umiejętności intrapersonalne i interpersonalne; - ma świadomość podmiotowego traktowania drugiego człowieka z uwzględnieniem jego możliwości psychofizycznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposób zaliczenia warsztatu: - obecność na zajęciach - aktywny udział w zajęciach - zaliczenie ustne – rozmowa ewaluacyjna |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Aneta Domżalska, Justyna Kurtyka-Chałas | |
Group instructors: | Aneta Domżalska, Justyna Kurtyka-Chałas | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: | (unknown) | |
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Warsaw.