Methodology of educational-corrective work with a group
General data
Course ID: | 3401-RL12MPWspw |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | Methodology of educational-corrective work with a group |
Name in Polish: | Metodyka pracy wychowawczo - korekcyjnej z grupą |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) • Wiedza z zakresu teoretycznych podstaw resocjalizacji • Znajomość podstawowych pojęć: resocjalizacja, psychokorekcja, zaburzenia w społecznym funkcjonowaniu człowieka, zachowania dewiacyjne. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
Role of individuals and small group in the process s of correction. Children and youths formal and informal (gangs, buddies groups etc) groups. Definition of small group - interactions, aims, norms, group's structures. Small group dynamics. Group resistance. Groups conflicts. Methods of work with group. |
Full description: |
Role of individuals and small group in the process s of correction. Children and youths formal and informal (gangs, buddies groups etc) groups. Definition of small group - interactions, aims, norms, group's structures. Small group dynamics. Group resistance. Groups conflicts. Methods of work with group. |
Bibliography: |
• R. Brown –Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i miedzygrupowa, GWP, 2006, Roz.3, 4 • D. T. Kenrick, St.L. Neuberg, R.B. Cialdini – Psychologia społeczna, GWP, 2006, Roz. 12 „Grupy” • W. G. Stephan, C. W. Stephan - Wywieranie wpływu przez grupy, GWP, 1999, roz. Konflikty międzygrupowe • K. Sawicka „Trudne zachowania uczestników socjoterapii”, Remedium, marzec, 2006, s.28-29 • K. Sawicka „Praca z trudnymi zachowaniami”, Remedium, lipiec-sierpień,2006, s. 54-55 • Katarzyna Sawicka, „Reakcje na opór uczestników socjoterapii:, w: nr 6 2007 Remedium, s.28-29 • K. W.Vopel – Poradnik dla prowadzących grupy, Kielce, 1999 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu tego kursu student w zakresie: a. wiedzy: • Definiuje podstawowe pojęcia służące opisowi funkcjonowania małej grupy; • przedstawia mechanizmy wpływu grupy na jednostkę; • porównuje funkcjonowanie młodzieżowych i dziecięcych grup formalnych i nieformalnych b. umiejętności: • rozróżnia zadaniowe zachowania członków grupy od społeczno-emocjonalnych; • stosuje wybrane sposoby pracy z grupą wychowawczo-korekcyjną; • projektuje pracę z grupą wychowawczo-korekcyjną; • przeprowadza diagnozę grupy [badania socjometryczne, hierarchię norm i stopień ich krystalizacji, role społeczne w grupie] c. kompetencji: • zachowuje się zgodnie z ustalonymi w grupie normami • umie współpracować w grupie |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Test wiadomości – 60 % Obecność i aktywność na zajęciach 10% Projekt pracy z wybraną grupą lub praca semestralna 30% |
Copyright by University of Warsaw.