Rehabilitation in an open environment.
General data
Course ID: | 3401-RL13TRLswr |
Erasmus code / ISCED: |
05.6
|
Course title: | Rehabilitation in an open environment. |
Name in Polish: | Twórcza resocjalizacja w środowisku lokalnym |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | Methodics of rehabilitating education. Courses in art and class psychotherapy. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
The aim of the 60-hour's seminar is supplementing the content of „Methodics of rehabilitating education” with important issues of rehabilitating education in so called freedom conditions. The importance of this subject is increasing, as programs of university studies give insufficient consideration to education through art in the broad meaning of the term. |
Full description: |
Prerquisites: Methodics of rehabilitating education. Courses in art and class psychotherapy. The aim of the 60-hour's seminar is supplementing the content of "Methodics of rehabilitating education" with important issues of rehabilitating education in so called freedom conditions. The importance of this subject is increasing, as programs of university studies give insufficient consideration to education through art in the broad meaning of the term. |
Bibliography: |
W. Dobrołowicz. Psychodydaktyki kreatywności, Wyd. WSPS, Warszawa 1995.; Nęcka E. Trening twórczości. Wyd. Impuls, 1998 i dalsze wydania.; Rudowski T. Wybrane zagadnienia współczesnej edukacji plastycznej. Wyd. IPSiR UW 2001.; Rudowski T. Arterapia – inspiracje i wartości. Wyd. IPSiR UW 2007. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu procesu uczenia student: W zakresie wiedzy: • opisuje zachowani problemowe (i) lub przestępczych podlegające readaptacji społecznej z pomocą środków artystyczno-estetycznego wyrazu oraz działań paraartystycznych powiązanych z uczeniem się przez warunkowanie społeczne, instrumentalne i klasyczne w tym aktywność własną • definiuję założenia organizacji zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych ukierunkowanych na readaptację społeczną i resocjalizację z udziałem środków artystyczno-estetycznego wyrazu W zakresie umiejętności: • potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę z zakresu wielu dyscyplin nauk społecznych i artystycznych w rozwiązywaniu problemów dotyczących zagrożeń i dysfunkcji społecznych jednostek niedostosowanych społecznie • potrafi konstruować projekty działań resocjalizacji przez twórczość i sztukę w oparciu o metody i zasady terapii uwzględniającej zasady i metody wychowania resocjalizującego; W zakresie kompetencji społecznych: • potrafi współdziałać i pracować w grupie w różnych relacjach wychowawczych i terapeutycznych; • jest wrażliwy na zjawiska i potrzeby jednostek dysfunkcyjnych indywidualnie i społecznie wymagających profilaktycznych i resocjalizacyjnych działań o charakterze artystycznym i paraartystycznym. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Esej + przygotowanie i prezentacja wybranej formy zajęć na forum grupy oraz czynny udział w zajęciach.Podczas zajęć jest oceniana postawa, przygotowanie merytoryczne i zaangażowanie studenta w prezentowane treści i umiejętności dotyczące poruszanej problematyki. |
Copyright by University of Warsaw.