University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Social rehabilitation methodology workshop

General data

Course ID: 3401-RL13WMRswr
Erasmus code / ISCED: 05.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0114) Teacher training with subject specialization The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Social rehabilitation methodology workshop
Name in Polish: Warsztat metodyki resocjalizacji
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Podstawy psychologii i pedagogiki

Identyfikowanie i nazywanie współczesnych problemów wychowawczych, profilaktycznych, resocjalizacyjnych dzieci i rodzin z grup ryzyka.


Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest stworzenie podstaw do zrozumienia i stosowania rozmaitych strategii i procedur resocjalizacyjnych, wychowawczych, profilaktycznych. Zaprezentowane zostaną współczesne nurty i innowacyjne podejścia do przeciwdziałania nieprzystosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży. Ponadto zajęcia przygotowują do opracowywania i realizacji programów wczesnej interwencji pedagogiczno-socjalnej skierowanej do dzieci i młodzieży z grupy ryzyka.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest stworzenie podstaw do zrozumienia i stosowania rozmaitych strategii i procedur resocjalizacyjnych, wychowawczych, profilaktycznych. Zaprezentowane zostaną współczesne nurty i innowacyjne podejścia do przeciwdziałania nieprzystosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży. Przedstawiona będzie m.in. istota metodyki pracy z jednostką i z grupą, funkcje i cele metodyki oraz ujęcie metodyki w systemie nauk o wychowaniu i profilaktyce. Prezentacje multimedialne, a szczególnie praca w grupach i dyskusje na zajęciach prowadzić będą nie tylko do lepszego zrozumienia i konstruktywnej oceny pracy naprawczo-wychowawczo-kreatywnej, ale i wyrobienia umiejętności różnicowania tych oddziaływań ze względu na rozpoznanie diagnostyczne stanów osobowości i środowiska jednostek/grupy. Ponadto zajęcia przygotowują do opracowywania i realizacji programów wczesnej interwencji pedagogicznej. Studenci – podczas ćwiczeń praktycznych – zdobędą umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka.

Bibliography: (in Polish)

Ch. D. Garvin, B.A. Seabury, Działania interpersonalne w pracy socjalnej, Warszawa 1996.

L. Pytka, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000.

Streetworking – teoria i praktyka, Red. E. Bielecka, (Pedagogika Społeczna 2005/4), Pedagogium, Warszawa 2005.

Zagrożona młodość, Innowacyjne formy interwencji społecznej. Red. E. Bielecka (Pedagogika Społeczna 2010/2), Pedagogium, Warszawa 2010.

Opieka – Wychowanie – Terapia, pismo metodyczno-teoretyczne poświęcone problemom profilaktyki społecznej i resocjalizacji.

Remedium, miesięcznik, profilaktyka i promocja zdrowego stylu życia

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu procesu uczenia studenci:

Wiedza

1. Potrafią definiować i wskazać wzajemne związki paradygmatu z metodyką opisu diagnostycznego i metodyką przekształcania rzeczywistości;

2. Potrafią określić kryteria prawidłowo prowadzonej pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z punku widzenia założeń diagnostycznych i metodycznych pracy z dziećmi i młodzieżą z grupy ryzyka.

Umiejętności:

3. Umieją przedstawić, porównać, dokonać krytycznej oceny innowacyjnych i kreatywnych podejść w pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka;

4. Umieją projektować aktywne oddziaływania naprawcze wobec jednostki, jak i grupy;

5. Potrafią dokonać ewaluacji zaobserwowanych oraz własnych metod pracy.

Kompetencje społeczne:

6. Umieją postępować zgodnie z zasadami etyki wychowawcy;

7. Potrafią prawidłowo identyfikować potrzeby jednostek i grup doświadczających problemów społecznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

ocena ciągła – uwzględniająca przygotowanie do zajęć i aktywność, prezentacja wybranego problemu

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)