(in Polish) Edukacja i integracja międzykulturowa
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-EIM |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Edukacja i integracja międzykulturowa |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Wybrane aspekty wspierania edukacji i integracji międzykulturowej. Praktyczne ćwiczenia i zabawy integrujące w grupie zróżnicowanej kulturowo. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie osób uczestniczących z wybranymi podejściami, metodami i narzędziami wspierania edukacji i integracji międzykulturowej, służącymi budowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku, zrozumieniu, współpracy i ciekawości w grupie rówieśniczej w wielokulturowym środowisku szkolnym. Podczas zajęć osoby uczestniczące poznają praktyczne ćwiczenia i zabawy integrujące możliwe do zastosowania w grupie zróżnicowanej kulturowo. |
Bibliography: |
(in Polish) A. Kosowicz, M. Piegat-Kaczmarczyk, Z. Rejmer (red.), „Szkoła integracji międzykulturowej”, Fundacja Polskie Forum Migracyjne (PFM), Warszawa 2016 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka w sferze wiedzy: w zaawansowanym stopniu zna kulturę (kraju) pochodzenia dziecka i rozumie kulturowe uwarunkowania jego zachowań zna i rozumie podstawowe cele swojej pracy, zadania, obowiązki i uprawnienia oraz ich granice w sferze umiejętności: potrafi wyjaśniać nieporozumienia wynikające z nieznajomości języka, uwzględniając w tłumaczeniu różnice kulturowe i barierę językową, która może stanowić źródło nieporozumień potrafi – korzystając z posiadanej wiedzy – rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do inicjowania i/lub wspierania procesu integracji i inkluzji – na poziomie grupowym (relacji rówieśniczych) oraz instytucjonalnym, a także do wspierania szkoły w zapewnieniu równego traktowania oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji, w tym postawom etnocentrycznym jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się oraz do zasięgania opinii ekspertów jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) projekt |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 4 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Classes - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.