University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Emocje w rozwoju dziecka i w pracy asystentek i asystentów międzykulturowych

General data

Course ID: 3401-SP-AM-ERD
Erasmus code / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Social and behavioural sciences, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Emocje w rozwoju dziecka i w pracy asystentek i asystentów międzykulturowych
Organizational unit: Institute of Social Prevention and Resocialisation
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Podstawowa wiedza o emocjach i ich roli. Rozpoznawanie emocji własnych oraz emocji dziecka. Sposoby wspierania dziecka w rozpoznawaniu emocji i w przeżywaniu trudnych emocji. Empatia w komunikacji z dzieckiem. Empatia wobec samej / samego siebie.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest dostarczenie kluczowej wiedzy dotyczącej emocji i ich roli w funkcjonowaniu psychicznym i społecznym dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji. Wiedza pozyskana podczas zajęć ma służyć budowaniu umiejętności adekwatnej oceny sytuacji i potrzeb dziecka, wspierania dobrostanu psychicznego i emocjonalnego dziecka a także wspierania jego rozwoju psychospołecznego. Ponadto udział w zajęciach ma służyć zwiększaniu samoświadomości osób uczestniczących odnośnie własnych sposobów przeżywania emocji i radzenia sobie z emocjami w celu dbania o jakość ich pracy z dziećmi, ich rodzinami oraz kadrą szkoły, swój dobrostan oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.

Bibliography: (in Polish)

 A. Jurek, Dzieci lecą pierwszą klasą. Jak wspierać dziecko w sytuacji migracji i przeprowadzki? Wskazówki dla dorosłych, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), Warszawa 2015

 K. Kubin (red.), Głos nowego pokolenia. Program zajęć edukacyjno-integracyjnych dla młodzieży

z doświadczeniem migracji – prezentacja założeń, celów i powstałych prac artystycznych, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), Warszawa 2015

Learning outcomes: (in Polish)

Po zaliczeniu przedmiotu student/ka:

w obszarze wiedzy:

 zna i rozumie znaczenie emocji w rozwoju dziecka i w pracy asystentek / asystentów międzykulturowych

w obszarze umiejętności:

 potrafi współpracować z kadrą szkoły, a także z uczniami / uczennicami i ich rodzinami

 potrafi wyjaśniać nieporozumienia wynikające z nieznajomości języka, biorąc pod uwagę różnice kulturowe i barierę językową

 potrafi rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze

w obszarze kompetencji społecznych:

 jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się

 jest gotowy/a do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem dotyczącym kultury (kraju) pochodzenia uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, wiedzą dotyczącą różnic kulturowych oraz funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji

 jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

test

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 6 hours more information
Lecture, 2 hours more information
Coordinators: Anna Olech
Group instructors: Anna Olech
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Pass/fail
Lecture - Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)