(in Polish) Emocje w rozwoju dziecka i w pracy asystentek i asystentów międzykulturowych
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-ERD |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Emocje w rozwoju dziecka i w pracy asystentek i asystentów międzykulturowych |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Podstawowa wiedza o emocjach i ich roli. Rozpoznawanie emocji własnych oraz emocji dziecka. Sposoby wspierania dziecka w rozpoznawaniu emocji i w przeżywaniu trudnych emocji. Empatia w komunikacji z dzieckiem. Empatia wobec samej / samego siebie. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest dostarczenie kluczowej wiedzy dotyczącej emocji i ich roli w funkcjonowaniu psychicznym i społecznym dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji. Wiedza pozyskana podczas zajęć ma służyć budowaniu umiejętności adekwatnej oceny sytuacji i potrzeb dziecka, wspierania dobrostanu psychicznego i emocjonalnego dziecka a także wspierania jego rozwoju psychospołecznego. Ponadto udział w zajęciach ma służyć zwiększaniu samoświadomości osób uczestniczących odnośnie własnych sposobów przeżywania emocji i radzenia sobie z emocjami w celu dbania o jakość ich pracy z dziećmi, ich rodzinami oraz kadrą szkoły, swój dobrostan oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. |
Bibliography: |
(in Polish) A. Jurek, Dzieci lecą pierwszą klasą. Jak wspierać dziecko w sytuacji migracji i przeprowadzki? Wskazówki dla dorosłych, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), Warszawa 2015 K. Kubin (red.), Głos nowego pokolenia. Program zajęć edukacyjno-integracyjnych dla młodzieży z doświadczeniem migracji – prezentacja założeń, celów i powstałych prac artystycznych, Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS), Warszawa 2015 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu student/ka: w obszarze wiedzy: zna i rozumie znaczenie emocji w rozwoju dziecka i w pracy asystentek / asystentów międzykulturowych w obszarze umiejętności: potrafi współpracować z kadrą szkoły, a także z uczniami / uczennicami i ich rodzinami potrafi wyjaśniać nieporozumienia wynikające z nieznajomości języka, biorąc pod uwagę różnice kulturowe i barierę językową potrafi rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze w obszarze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy (językowych, adaptacyjnych, innych) oraz zasobów dziecka i dostosowywania swoich działań do możliwości i potrzeb dziecka, wspierając je w procesie uczenia się jest gotowy/a do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem dotyczącym kultury (kraju) pochodzenia uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, wiedzą dotyczącą różnic kulturowych oraz funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) test |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 6 hours
Lecture, 2 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Lecture - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.