(in Polish) Komunikacja w środowisku szkolnym i postępowanie w sytuacjach trudnych – cz. I
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-KŚSz1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Komunikacja w środowisku szkolnym i postępowanie w sytuacjach trudnych – cz. I |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Wyzwania i dobre praktyki dotyczące komunikacji w środowisku szkolnym, w relacjach z uczniami/uczennicami, nauczycielkami i nauczycielami (koleżankami / kolegami z grona pedagogicznego), komunikacja z rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka. Ćwiczenie asertywności w komunikacji z dziećmi i dorosłymi. Ćwiczenie sposobów postępowania w sytuacjach trudnych w oparciu o analizę przypadków (case study) na podstawie rzeczywistych doświadczeń asystentek i asystentów międzykulturowych. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć będzie przygotowanie słuchaczek i słuchaczy do radzenia sobie z trudnymi z sytuacjami związanymi z pełnieniem funkcji asystentek i asystentów międzykulturowych w szkołach i społecznościach lokalnych m.in. w zakresie komunikacji z uczniami i uczennicami, kadrą pedagogiczną i administracyjną oraz rodzicami i opiekunami prawnymi, a także w zakresie asertywnego reagowania w sytuacjach związanych z naruszaniem granic interpersonalnych. W trakcje zajęć przedstawione zostaną dobre praktyki radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Istotną częścią zajęć będzie analiza przypadków wniesionych przez osoby uczestniczące. |
Bibliography: |
(in Polish) • T. Gordon, Wychowanie bez porażek w praktyce, Wydawnictwo Pax 2016 • T. Gordon, Wychowanie bez porażek w szkole, Wydawnictwo Pax 2007 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka w sferze umiejętności: potrafi współpracować z dyrekcją, nauczycielkami i nauczycielami oraz specjalistkami i specjalistami w szkole a także z uczniami / uczennicami i ich rodzinami potrafi wyjaśniać nieporozumienia wynikające z nieznajomości języka, uwzględniając w tłumaczeniu różnice kulturowe i barierę językową, która może stanowić źródło nieporozumień w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do dzielenia się – z kadrą szkoły a także z polskimi uczniami i uczennicami, ich rodzicami i społecznością lokalną – wiedzą i doświadczeniem dotyczącym kultury (kraju) pochodzenia uczniów i uczennic romskich / z doświadczeniem migracji, wiedzą dotyczącą różnic kulturowych oraz funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji jest gotowy/a wspierać w wyjaśnianiu i rozwiązywaniu konfliktów – szczególnie tych wynikających z różnic kulturowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) zadanie pisemne |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 4 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Workshops - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.