(in Polish) Ochrona przed dyskryminacją – aspekty prawne
General data
Course ID: | 3401-SP-AM-OPD |
Erasmus code / ISCED: |
14.0
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ochrona przed dyskryminacją – aspekty prawne |
Organizational unit: | Institute of Social Prevention and Resocialisation |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) W trakcie zajęć przedstawiane i dyskutowane są elementy prawa antydyskryminacyjnego niezbędne w pracy asystentki / asystenta międzykulturowego w szkole. |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia z zakresu prawa antydyskryminacyjnego w Polsce omawiane są na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym: Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, Konwencja o prawach dziecka, Konstytucja RP, „Ustawa równościowa” - Ustawa o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania, prawo oświatowe, Kodeks Pracy. |
Bibliography: |
(in Polish) Konstytucja Rzeczypospolitej Polski Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych Międzynarodowa konwencja w sprawie likwidacji wszelkich form dyskryminacji rasowej z 1965 r. Konwencja w sprawie likwidacji wszelkich form dyskryminacji kobiet Konwencja o prawach dziecka Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych Konwencja o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności Europejska Karta Społeczna Konwencja ramowa o ochronie mniejszości narodowych Konwencja o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej Wybrane publikacje, opinie prawne, opracowania i raporty dostępne na stronie internetowej Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego: www.ptpa.org.pl |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student/ka w sferze umiejętności: potrafi – korzystając z posiadanej wiedzy – rozpoznać bariery w adaptacji kulturowej i integracji dziecka oraz podejmuje działania zapobiegawcze i naprawcze potrafi organizować i prowadzić swoją pracę i rozwój zawodowy w sposób zrównoważony, dbając o swój dobrostan w sferze kompetencji społecznych: jest gotowy/a do rozpoznawania potrzeb ucznia / uczennicy i do wspierania szkoły w zapewnieniu równego traktowania oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji, w tym postawom etnocentrycznym jest gotowy/a wspierać wielo/międzykulturowy rozwój tożsamości uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, ich dobrostan i samoocenę oraz dbać o widoczność ich kultury |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) test |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 3 hours
|
|
Coordinators: | Anna Olech | |
Group instructors: | Anna Olech | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Pass/fail
Seminar - Pass/fail |
Copyright by University of Warsaw.